Alla inlägg den 6 december 2019

Av Natascha Lindberg - 6 december 2019 21:15


F*n vad skönt det är när allt faller på plats, när saker och ting får en förklaring, när saker som annars har vart konstiga helt plötsligt blir helt normala -i det här fallet ett beteende, mitt beteende!


För inte alls så läge sen kom jag över en intervju, en kvinna berätta om sin vardag som introvert. Det fångade mitt intresse eftersom jag aldrig hade hör "begreppet". I själva introt lät det som om hon pratade om en sjukdom eller liknande -man vart helt klart nyfiken på vad hon var för slags människa. Intervjun var på engelska och det var lite svårt att förstå allt men jag minns att jag tänkte "va f'n är det här -hon pratar om mig som person?! Det fick mig självklart att googla upp, läsa ex antal artiklar, fråga en kollega och ta ett "test" Och JA jag är introvert -det är precis så som jag fungerar. Varför har ingen sagt det tidigare?

 

*Du tänker först och talar sedan

Du är inte den som pratar i onödan. Många har kallat dig tyst och fåordig. En del har även beskyllt dig för att vara reserverad och distanserad. Det är inte din avsikt. Du vill bara betrakta saker och ting först. Hinna bilda dig en uppfattning innan du tar till orda. Du tänker först och talar sedan. Pratar inte för pratets skull. Om du inte känner personen som sitter mitt emot dig väldigt väl förstås. I ett sådant sammanhang känner du dig tillräckligt trygg för att ta ut svängarna. På samma sätt känner du dig säker bakom tangentbordet eller med pennan i din hand. Det talade ordet är kanske inte din arena men det skrivna är däremot din estrad.


Jag är min egen, det har jag alltid varit. Jag har inte 100 olika relationer, jag har få och nära, jag pratar inte med folk om väder och vind, jag går på djupet annars får det vara. Jag bekantar mig inte i onödan, det tar för mycket tid. Jag ger dig tid när jag vet att du ska stanna! 


*11 kännetecken för en introvert, läs R 👈

* " 8saker du aldrig ska säga" läs HÄR 👈

och skulle du vilja testa dig själv.. så hittar du testet HÄR 👈

 

Jag kan påriktigt känna lite av en lättnad efter att ha hört några i min omgivning säga

"ja det här är du" -det förklarar så mycket! Känner du igen dig?

 

  

Av Natascha Lindberg - 6 december 2019 19:30


Jag lyckades ändå få till 2 arbetsdagar den här veckan... jag är dock lite orolig över att jag själv håller på att bli förkyld. Det kliar i halsen, täppt i näsan och nyser likt en vattenfall. Fast nej -jag bli ju aldrig sjuk?! 


Fredag och allt det vanliga som hör till. Vi har käkat tacos, umgåtts och hittat en vattenskada i hallen.. en helt vanlig fredag?! Ja blir så trött -varför kan inte vardagen/livet få vara så där himla bra någon gång? En vardag utan sjukdomar, stress, oro och oplanerade utgifter?! Det betyder att takbytet vi skulle ha gjort.. ja någon gång i framtiden -måste numera ske ganska omgående! Ännu mera stress, oro.. och utgifter! Det bästa av allt måste väl ändå vara att denna grymma överraskning kom så här lagom mysigt i december, ett par veckor innan jul -håller ni inte med?

 

Ja det är vad det är och vi kan inget göra åt det -livet liksom.

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards