Alla inlägg den 10 december 2019

Av Natascha Lindberg - 10 december 2019 11:38


Hallå! -9 grader i morse -alldeles för kallt för att kliva upp och åka till skola/dagis och jobb.. håller ni inte med? Ja det hade kunnat vara en anledningen, att pengar aldrig är ett måste och att jag sitter på ett stort arv eller vinstlott och därav är hemma varje vecka -för att det är ett val jag har. I stället handlar det om mina små som jag varje vecka dom senaste 6 veckor har vart hemma och vabbat -vad är oddsen för det? Ja -varför bryta en trend?


Igår kväll, efter ex antal tårar från mig, fula ord, stress och fullständig besvikelse på granen fick vi tillslut upp den. Jag var så arg på allt igår, ingenting funkade som jag ville... i all vrede hotade jag barnens nisse Stig med vräkning -det var väl ändå hans fel? Jonas behöll otippat lugnet i all hysterik och försökte hjälpa mig på bästa sett utan att reta upp mig. Nästan så som vi våra förlossningar -fullkomligt lugn!


I morse passade Eddie på att klä julgranen medans jag blundar ögonen. Nu kanske ni tror att jag ligger och soooover medans barnen röjer fritt. Faktum är den att varje ledig morgon efter frukost kryper vi upp i soffan, väljer ut en film som oftast bli kalle och chokladfabriken och därefter slumrar jag till i ca 15-20 min innan Eddie har tröttnat. Idag tröttna han inte, idag hitta han en annan aktivitet som roa honom -att klä julgranen. 

 

  

Visst vart det fin. Hade han vart lite längre och haft ett gäng med fler julgranskulor så hade han definitivt fått till det. I julgranslådan låg också silver och vita glaskulor, dom vet han att han inte får röra och lät därför bli.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards