Alla inlägg den 15 december 2019

Av Natascha Lindberg - 15 december 2019 12:57


Jag har hört talas om tyngdtäcke/kedjetäcke. Att den ofta används inom sjukvården, kostar en förmögenhet men i vissa fall kan hyras altv. lånas ut mot remiss. Jag har hela tiden trott att det är till för människor som är äldre och har speciella behov, diagnos och liknande

-snacka om att ha förutfattad mening utan att kolla upp fakta.


Men det har jag gjort nu, jag har läst och läst.. både kommentarer, instruktioner och artiklar. Det krävdes inte någon mer ansträngning, jag vart snabbt övertygad om att det här är ett täcke för Eddie! Jonas har däremot vart något mer svårövertalad.. men till slut så! Igår köpte vi ett 5 kg täcke till Eddie -det är dessutom extra pris på det just nu!

 

  

 

Han somnade fortare än vanligt, vaknade ca 24 för att gå på toaletten, jag bar tillbaka han till sin säng som han snabbt somnade om i -i vanliga fall har det vart nästintill omöjligt och han har gråtit tills det att jag har lagt honom i vår säng!


I morse, ca 06.00 kom han intussandes till oss, 20:00-06:00 -det sömnen har inte han fått ihop sen, ja aldrig! 

 

Kanske var det här ren tur, kanske det är psykologiskt att han sov så bra.. just för att vi hade pratat om det innan?! Jag har läst att det kan ta upp till 1 vecka innan man ser och känner resultatet -jag hoppas att det här inte var en engångsföreteelse och att alla hans nätter hädan efter är lika bra. Jag är löjligt exalterad över första nattens resultat!

Av Natascha Lindberg - 15 december 2019 12:05


I fredags vart anställda med respektive på Maarab inbjudna till Åkerblads Hotell i Tällberg. 

Hotellövernattning med julbord och spa!

-Hur fantastiskt? 


Jag har faktiskt aldrig varit till Tällberg men vart överraskad över hur vackert det är där uppe. På vägen till Åkerblads passerade jag flera andra fina hotell. Det var nått mysigt och tompteliknande över det. Ljusslingor, julgranar och stakar i fönster -som en liten tomteby. 

 

 

Rummen var inredda på ett härligt romantiskt/rustikt vis. Väggarna är fyllda med historia från början till slut, personligt och mjukt med gamla fina möbler.

 

 

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards