Alla inlägg den 27 december 2019

Av Natascha Lindberg - 27 december 2019 09:00



 

 

 

Möt Bosse -2 årig Bichon frisé! 



Sen i söndags har vi haft Bosse hemma hos oss på prov -för en eventuell omplacering. Det var på Jonas firmafest för 2 veckor sen som hans arbetskollega lyckades "lura" på mig att eventuellt ta över Bosse. Hon beskrev den här söta lilla lurviga hundkompis för mig samtidigt som hon hällde upp prosecco i mitt glas. Ni hör väl -jag var såld innan jag fick se en bild på en klädhög som skulle föreställa Bosse. 


Vi tog emot honom helt medveten om hans små "problem" -han är nämligen inte helt rumsren. Trots att han är 2 år så går han ständigt och markerar både hemma och på jobbet. Jag var helt övertygad om att det var ett inövat beteende och inte ett "fel" -jag tycks ha rätt! Sen han kom till oss har han enbart en gång markerat inomhus -det tycker jag är bra för en hund som flera gånger om dagen kissar inomhus?!

 

I 4 dagar har vi haft han och han tillför så mycket kärlek till den här familjen. Han är supersnäll och låter småttingarna leka med honom utan att bli arg. Får han nog har han smugit sig in i Theos rum för att hänga lite där. Han har sån personlighet! Han älskar att vara ute i snön, gå promenader och ligga i soffan bredvid en -en riktig liten mysare. Vad han däremot inte gillar är Ragnar, vår katt -han är såå rädd för den!.. och alla andra djur också för den delen. Han lindar gärna in kopplet ett par varv runt benen då vi har stött på en annan hund efter vägen. Det kan jag ioförsig tycka är lite skönt, att man har en tillgiven hund som vet sin plats -till och med dom små har kunnat gå ut med han vid tillfällen.

Vad gällande katten -Hur långt tid behöver dom på sig innan dom accepterar varandra?

 

Hur länge prövotiden är på har vi inte diskuterat, jag och Bosse är överens om att han inte flyttar -vi har bara inte berättat det för husse än!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards