Alla inlägg den 28 december 2019

Av Natascha Lindberg - 28 december 2019 21:06


Om bara 3 dagar är det återigen dags att fira in nya året, tiden går så himla fort -den tycks aldrig gå i den takt som man önskar.. någonsin! Väntar man på något roligt och spännande står tiden helt still. Tittar man på barnen så verkar tiden gå i rasande fart och det är alldeles snart dags för den äldsta att flytta ut.


Vi har hunnit med en hel del i år. Vi har renoverat 2 sovrum, vart utomlands, Theo har börjat med ishockey, vår äldsta ha börjat gymnasium och vi tycks ha blivit med hund -det sistnämna är helt otippat eftersom Jonas har varit nästintill helt omöjlig på den fronten. 


Någon graviditet har det däremot inte blivit så som många i vår omgivning trott. Kanske har vi kommit till den punkten att vi ser fördelarna med att inte skaffa fler barn -den där bekvämligheten som helt klart uppstår så snart barnen är så pass stora att roa sig själva i mer än 5 min är obefintlig. Samtidigt är vi inte helt 100 på att vi inte vill ha fler -känslan efter en liten finns fortfarande där. Jag vet att jag inte kommer ångra en liten, jag är bara inte så säker på att jag inte ångrar att jag inte har. Min svärmor sa en gång "man ångrar inte det man har, bara det man inte har" Kanske är det dags att vi besluta oss, vara överens om hur vi vill ha det -vi blir ju inte direkt yngre!? Än en gång har tiden ett finger i spelet, rör om och stressar! 

 

 

Jag vet inte om jag är redo att ge upp det där -myset, närheten och känslan att jag är den viktigaste människan i deras liv. Mina barn är stora, dom behöver mig inte på samma sätt -jag är inte längre oersättlig. Mellan mig och dom finns nu mera fruktklubbor, dataspel, hockey ..till och med en tillräckligt stor chipspåse med baconsmak.



Av Natascha Lindberg - 28 december 2019 19:07


I morse vart jag väckt med frukost på sängen, inte vilken frukost som helst

-med belgiska våfflor, gräddade av vår äldsta.

 

    

Bild lånad från googel.


Våffeljärn fick jag i försenad julklapp av min äldsta. Jag tyckte det hörde lite till att få ett par våfflor serverade -att det liksom borde ingå i julklappen ihop med järnet.Han måste ha hållt med mig eftersom ha tidigt imorse gräddade ett par stycken innan han kom in för att väcka mig med frukost på sängen. Har ni någonsin testat ett par varma och fluffiga våfflor med en gnutta nutella på? -jag dör en smula av bara tanken! 


Jag älskar belgiska våfflor.. som numera är lika mycket ett måste på frukostbordet som en croissant! En perfekt frukost: Hasselnötslatte, croissant, en liten fruktskål och belgiska våfflor med nutella -ni hör väl.. vad mer fattas?

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards