Direktlänk till inlägg 6 januari 2020

Det var den ledighet!

Av Natascha Lindberg - 6 januari 2020 00:15


Gokväll, god natt och god morgon! Hur har er söndag varit -har ni gjort något roligt? 

Själv började jag min dag där jag slutade igår -med att städa, tvätta och sortera! Idag fick jag också ner julgranen och huset vart så där himla stort så som när vi först såg det nu med 5 barn känns alla utrymmen alltid fulla.


Jag lyckades trots städkaoset få på mig träningskläderna och for ner på gymmet. Köttade på med ett grymt ben-pass innan det var dags att hämta dom 3 stora från bowlinghallen. Vår äldsta gav en bowlingtimme med dryck och gott till småbrorsorna i julklapp -vilket garanterat uppskattades!



Jag vart så himla lyckligt idag när snön föll från himmelen, jag menar -ska det vara vinter så ska det väl vara det på riktigt? Det blir dessutom så där mysigt, krispigt och sååå mycket ljusare ute då. Nu får backen gärna vara vit tills dess att våren kommer!


Ikväll överraskade jag min man med en sushilåda till kvällens serier. När jag först träffade honom hade han aldrig ätit sushi, när han väl smakade tyckte han inte alls om det -idag?! Vi äter det till frukost, lunch och middag. Skämt åt sidan -hur gott är det inte med sushi?! Jag vågar påstå att sushikontot är högre än på den tiden då jag var storrökare.

 

  

Ett mumsigt avslut på den lååånga semester som vi båda har haft -imorgon/tis är det återigen dags för vardagen. Jag och barnen blir däremot lediga en dag till.

 

 

Det var den semester.. nu laddar vi om, går tillbaka till vardagen

och längtar till nästa semester. 

 

 
 
charlottelinden.se

charlottelinden.se

6 januari 2020 00:35

Åh, vad avundsjuk jag blir på att ni äntligen fick snö! Det är ju SÅ mycket mysigare och ljusare utomhus när hela världen är vit. Och som du säger - ska det vara vinter kan det ju lika gärna vara det på riktigt! :)

http://charlottelinden.se

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:15

Eller hur... det kan till och med vara nästan kallare vid samma temperatur fast då det är slask ute.

 
Amanda

Amanda

6 januari 2020 00:56

Vad skönt att få bort julen. Den åker bort hemma hos mig nu i veckan. Jag älskar sushi jag tycker också det är så gott! :)

http://https://nouw.com/amandizan

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:16

Så skönt :) Hur kan man inte ;)

 
Mina

Mina

6 januari 2020 06:40

Skönt att komma i väg till gymmet och körs ett hårt benpass. Härlig känsla när man går därifrån. Är det intf mycket folk på gymmet nu efter helgerna?

http://minasvarld.nu

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:16

Igår var det faktiskt första dagen på nya året som man fick "köa" till maskinerna ;)

 
Jennysvardag

Jennysvardag

6 januari 2020 08:43

Så mycket som du hann med i går. Kan tänka mig att det kändes bra att få ut julgranens vilken fin julklapps som storebrorsan bjöd sin mina mindre bröder på. Jag ska tänka mig att det var väldigt uppskattat. Nu känner jag att det kan kvitta när det gäller snö 🙈

http://jennysvardag.se

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:18

Ja nästan att jag chockade mig själv ;) men vem orkar ha kaos runt om sig i flera dagar :)

 
Lexochlogan

Lexochlogan

6 januari 2020 09:20

Å lite snö, vad mysigt. Det har det inte kommit något här ännu tyvärr, så trist. Här börjar jobb redan idag skulle verkligen vilja ha mer ledighet men vardagen är lite välkommen också, rutiner och struktur är skönt ibland med och du njuter man mer av att vara ledig senare 🥰

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:19

Ja men så blir det definitivt -jag hade aldrig pallat att gå hemma månader efter månader.
Rutin är A och O;)

 
Emma

Emma

6 januari 2020 09:22

Vad grym du är som orkade gymma efter du städat!
Men asså sushi! Det är ju så jäkla gott!

http://Nouw.com/photoemmz

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:20

Sååå gooot :)

 
Annica

Annica

6 januari 2020 09:25

Jag är nog en av dem som aldrig förstått tjusningen med sushi.. Men vad jag förstår så är det uppdelat i två grupper, antigen så hatar man det eller så älskar man det. Kul att ni fått det som gemensamt intresse!

http://annicama.com

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:20

Är det sant -då missar du något ;)

 
TwinMom.se

TwinMom.se

6 januari 2020 09:39

Blev en lugn söndag här men önskar jag hade kommit i väg till gymmet! Men så gott med sushi😍

http://www.twinmom.se

Natascha Lindberg

6 januari 2020 11:21

Man ångrar bara passen man inte gjorde ;)

 
Amanda

Amanda

6 januari 2020 11:57

Vad skönt att få bort julen min är redan borta❤️

http://amindiz.se

Natascha Lindberg

6 januari 2020 12:50

Inte en dag för tidigt 😅

 
ullie

ullie

6 januari 2020 15:08

Ledigheten bara blåste förbi tycker du att man hade sådär jätte långledighet med barnen vips så det bara borta. Här börjar de tisd o maken me så idag en extra dag

http://Webersköld.se

Natascha Lindberg

6 januari 2020 15:17

Den gör ju det, fort. Dom allra flesta börjar tisdag men vi har turen att vara lediga tills onsdag eftersom barnens förskola har planeringsdag

 
Pärla

Pärla

6 januari 2020 15:27

Min söndag var bra. Städade, tvättade och bakade typ.
Skönt att få ner granen, vår har varit borta sen 28/12 hehe.
Åh sushi klarar jag inte alls.

http://shinelikeapearl.nu

Natascha Lindberg

6 januari 2020 15:34

Guud så skönt👌
Är det sant.. Det som är så gott 🙈

 
Moa Larsson

Moa Larsson

6 januari 2020 15:42

Vi fick snö igår, men den regnade bort lika snabbt som den kom. Så jag är djupt avundsjuk här hemma! Här hemma har vi också tvättat, städat och fixat. Imorgon är det ju tillbaka till förskolan och rutiner igen.

http://moafidelie.com

Natascha Lindberg

6 januari 2020 15:53

Så tråkigt☝️ vi har turen att få vara lediga en dag till eftersom det är planeringsdag på förskolan 😘

 
Tess

Tess

6 januari 2020 15:54

Älskar också när de snöar :) blir som
En annan känsla därute då

http://Https:/blondinas

Natascha Lindberg

6 januari 2020 16:03

Eller hur :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards