Direktlänk till inlägg 7 januari 2020

Äntligen..

Av Natascha Lindberg - 7 januari 2020 09:55


Äntligen första riktiga vardag för oss här hemma. Pga planeringsdag som alltid faller in första vardagen efter ett lov? så är jag och dom små hemma idag också -imorgon ska dom till fritids och förskola. Jag tycker faktiskt det ska bli lite skönt! Back to normal!

 

Trots att vi är lediga idag så gick vi upp i tid, gjorde våra morgonbestyr innan det vart "frilek" Jag vill påminna barnen om vardagsrutiner innan nöjen. Dom vart lite i chock när jag bad dom sätta på sig kläderna innan frukosten "men mamma vad menar du, kläder nu?"

Det blir väl lätt så -man kommer liksom in en en dimma efter nästan 3.v ledighet.  


Idag vaknade jag upp med en sån där oskön träningsvärk -en sån som man får när man har vart borta från gymmet alldeles för länge, en sån som du knappt tar det ur sängen på. 

5 genomförda träningspass på det nya året -det är bäst att hålla i det!


Nu ska jag ta med mig kaffekoppen och sjunka ner i soffan bredvid mina små framför "Brandman Sam"

Vad har ni för planer för dagen?

 

 Glöm inte att trycka på hjärtat här nere i högra hörnet👇

 
 
korkochkapsyl

korkochkapsyl

7 januari 2020 10:46

Ha ha, skön kommentar - kläder nu?? - då vet man att det varit ledigt länge=)
Fem genomförda pass på sex dagar, det var duktigt <3

http://korkochkapsyl.blogg.se

Natascha Lindberg

7 januari 2020 11:03

Haha eller hur😅 liksom vadå nu🙈 ja nu när du skrev så.. Så kändes det rätt bra💪

 
Ingen bild

Sandra

7 januari 2020 11:10

👏5gg bra jobbat😃

Natascha Lindberg

7 januari 2020 11:23

taaack!

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

7 januari 2020 12:01

Jag har inga planer för idag och det är så skönt känner jag =). Ja det är så bra att rutinerna har kommit igång igen =)

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

7 januari 2020 12:22

Det är det ☝️👌

 
Ingen bild

Johanna

7 januari 2020 12:34

Här är det också ledigt från förskolan , pga planering . Men ska bli så skönt att rutinerna kommer igång igen . Finns inget bättre ! Jag ogillar verkligen lov ! Iallafall när dom är långa :) en vecka är lagom ;D Idag har vi bara det lungt och jag pluggar lite medicin

Natascha Lindberg

7 januari 2020 12:50

Det ska bli skönt att få träffa andra vuxna människor som inte upprepar mamma/mitt namn som om CD-skiva fått dubbla jack i sig 😂😅

 
Lillan Kind

Lillan Kind

7 januari 2020 15:13

Haha jag klär inte gärna på mig innan frukost oavsett när det är på året :D Såvida jag inte bor på hotell förstås, för då kan det bli pinsamt med pyjamas i matsalen :D Det var inte dåligt att du klarat av fem träningspass redan det här året, för det har ju nyss börjat :D

http://https://varapavag.se

Natascha Lindberg

7 januari 2020 17:50

Hahaha nej..fast dom här har ju inte ens pyjamas... hahaha.
Eller hur, jag vart lite förvånad själv nu. Men vi får ju inte glömma bort att jag missade hela Dec. ist :)

 
Pärla

Pärla

7 januari 2020 15:20

Brukar vara skönt med rutiner igen när man varit ledig, hehe. Jag kan tänka mig de har hamnat i någon ledighetsbubbla, hehe.
Jag tycker träningsvärk är skönt, då känns det att man gjort något hehe!! Jag har jobbat idag, mycket mer blir det inte.

http://shinelikeapearl.nu

Natascha Lindberg

7 januari 2020 17:49

Det är den -men då får det gärna vara den där sköna värken.. den som har träffat en muskel som annars inte kommer med. :)

 
Moa Larsson

Moa Larsson

7 januari 2020 18:06

Ibland undrar man verkligen hur de där planeringsdagarna är upplagda. Varför kan inte förskolelärarna börja en dag tidigare om de nu ska planera verksamheten? Förut låg de ju dessutom mitt i en vecka, bättre på måndagar eller fredagar så man kan ta ledigt från jobb enklare.

http://moafidelie.com

Natascha Lindberg

7 januari 2020 18:09

Ja det är så nu också.. Men det var ju röd dag igår🙈😘 jag kan hålla med om att dom kunde ha gjort det en dag tidigare men jag antar att dom också vill vara lediga så länge det går 🤷‍♀️

 
Amanda

Amanda

7 januari 2020 23:05

Vad skönt att komma tillbaka till rutiner det har jag med gjort med läxarbete och imorgon är det skola igen. Ska bli skönt med rutiner igen :)

http://https://nouw.com/amandizan

Natascha Lindberg

8 januari 2020 10:24

Ja faktiskt.. Tiden har stått lite still nu 😅

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards