Alla inlägg den 29 januari 2020

Av Natascha Lindberg - 29 januari 2020 18:09


God kväll på er!

Det är så typiskt mig -det kan ta en hel vecka innan jag skriver ett nytt inlägg för att samma dag kunna lägga in 2-3 st. Idag har jag vart väldigt aktiv -kan ioförsig bero på tiden -det blir lite mer av den då man är hemma. Eddie är inte helt 100 så det får bli en extra dag hemma imorgon!


I förrgår slog vi äntligen till och bokade Turkiet-resan -Jag längtar! Vi beslutade oss för att boka exakt samma destination som förra året -varför ändra ett vinnande koncept? I år tänkte vi lägga till ett havsäventyr med Kapten Nemo och hans besättning på hans piratskepp -ni hör ju, kan det bli mer spännande än så? Barnen är supertaggade och frågar redan nu om vi snaaaart ska åka.


 

 

 

Som jag skrev tidigare -det är klart att det finns andra ställen att åka till, säkert mycket mer finare, personligare och framför allt lugnare. Vi föredrar ju att det ska vara så smidigt som möjligt för barnen -är det bra för barnen så blir det mindre tjat och då mer semester för oss vuxna! Håller ni inte med?


Äntligen har vi något roligt att se fram emot -check!

 

Av Natascha Lindberg - 29 januari 2020 15:30

 

Hallå! 

Pga maginfluensan vart jag tvungen att ställa in dagens wod-par pass -så tråkigt men jag tänker att det inte skulle vara allt för uppskattat ifall jag råka smitta någon där. Jag har istället kört ett 45 min hemmapass -mage och rumpa! Jag har glömt hur roligt det faktiskt är att träna hemma -jag hinner med så mycket mer under dagen när jag minimerar restiden till och från gymmet! Det är flera faktorer som har avgjort att min träning helt halkat efter den senaste veckan -bland annat Theos hockeycup i Östersund.


Jag måste säga -Jag trodde aldrig att det kunde vara så roligt med hockey! Efter helgen är jag längre inte hon som står vid sidan om och klappar lite lätt -jag är hon som skriker, flaxar och hejar högt! Inom kort kommer jag vara hon som föräldrar från andra lag ser lite snett på! 12 lag, 7 matcher och våra ungar kom på BRONS platsen!! Heja MIK!! Dom var alla så duktiga, kämpade på bra och gjorde sitt absolut bästa enda in i sluttornen.

 

 

Våra duktiga killar!

 

 

 

Taktiksnack innan matchen!

  

Men det var ju inte bara matcherna som var roliga. Vi vuxna/föräldrar fick möjlighet att umgås och lära känna varandra på en helt annan nivå än i en facebook-chat. Vi hade så roligt. Bland annat var vi på Pinchos lördag kväll -vilken(!) underbara restaurang.. älskar´t!!! 

Till er som inte har testat -Gör´t!

 

 

 

 

Ni ser ju själva hur liten burgare det är -jag blir sugen bara jag ser den.

 

 

 

 

ÅÅÅ det vattnas redan nu i munnen på mig! 

-varför välja en rätt när man kan få allt?!

 

Det var definitivt en av dom bästa helgerna på länge, vi längtar redan till nästa cup -som antagligen blir redan i September!

 

Jag ber om ursäkt för mina dåliga matbilder -det blir aldrig så som man själv ser det och mycket pga ljuset inne på restaurangen -det var godare än hur det ser ut, jag lovar!


Av Natascha Lindberg - 29 januari 2020 09:54


God förmiddag! 

Idag är jag och minsta hemma och kurerar oss från gårdagens magsjuka -Det är den absolut värsta "vardagliga" sjukan jag vet! Idag mår han bättre och nu håller vi tummar och tår för att vi andra i familjen har duckat magsjukan även den här gången -vi har haft tur med det dom senaste åren och klarat oss flera gånger när dom små har blivit sjuka. 


Tidigare i veckan tog jag med Bosse till sin uppfödare för att få honom klippt! Som jag skrev i tidigare inlägg så är det här med hund nytt för oss. Hur ofta han ska klippas, tvättas osv. Vi vill göra rätt och bra. Att det råka bli uppfödaren som fick ha hand om hans klippning var bara ren tur -jag vart rekommenderad henne och det visade sig efteråt att hon var Bosses uppfödare. 


Som vi redan visste så är han inte direkt förtjust i att bada, klippas eller piffas till. Det tog lite längre tid för honom att bli klar men han var stiligare än någonsin när han vart klar

eller nej..men han blir om några veckor när håret har växt ut.

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards