Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Natascha Lindberg - 5 februari 2020 16:45


God eftermiddag -hur har dagen varit?

Min dag har vart igång sen klockan 03 inatt då jag vaknade med värdens tandvärk

-helt fruktansvärt!

 


Igår kväll hade jag och min näst yngsta kvalitetstid tillsammans -bara jag och han.

Han hade sagt till sin pappa att han vill ha en hobby, något att göra förutom att pyssla. Han har testat innebandy men kom snabbt på att han inte är en lagspelare -han är killen som vill vara själv. Själva träning gick bra men när han sen skulle spela match, samarbeta och läsa av andra lagspelare så vart det för mycket. Han vill testa fotboll men jag skulle tro att det kommer bli samma sak där. Han kom istället på att han vill lära sig att baka.


Jag tänkte på en gång att det är ett bra tillfälle för mig och han att få kvalitetstid -att bara vi får umgås utan lillebror. Vi bestämde att tisdag är en bra dag för att baka

-igår hade vi vår första bakdag.


Han fick själv läsa och ta fram vilka ingredienser och därefter hjälptes vi åt att lära oss dom olika måtten. När kakan var färdig för ugnen skrev han över vårt recept in sin egna receptbok -special designade receptbok!


   

 

Det var så mycket mer än bara "lek"

Vi träna läsning, matte och skrivning -han älskade allt med det!

 

 

Längst ner på bilden ser ni att han hade förberett "röstkort"

Vi som åt fick sätta betyg på hans kaka -inte helt otippat vart det 10/10!

 

 

Eddies poäng till storebror var oräknebart..

han viftade med sina fingrar och sa "massor med poäng"

 

Döpa receptet gjorde vi i slutet. Han ville vara säker på att namnet stämde in med verkligheten -Det vart "Den kladdiga kladdkakan"

 

Johns första bakverk vart en succé -från början till slut. Det ska blir så roligt att få fylla hans bok med "egna" recept och egentagna bilder!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards