Alla inlägg under mars 2020

Av Natascha Lindberg - 29 mars 2020 14:51


Hej.. hur har alla det i fina vädret som verkar ha infunnit sig i dom flesta städer i Sverige?

Jag önskar att jag också kunnat njuta till fullo av vädret -vilket jag gör fast inomhus, inte riktigt samma sak dock.


Idag fick jag äntligen vakna upp utan huvudverk som har vart lite av en signatur för mitt mående i över 1.v nu -ingen är gladare än jag. Jag har heller inte samma ömmande kroppskänsla och jag hoppas nu att det är på väg att vända. Jag har fortfarande tungt att andas och blir sådär "lagom" jobbigt andfådd vid korta promenader. Det vänder nu -det måste det bara! 


Inatt skulle klockan vridas fram. Det är oftast inget jag funderar på eller måste komma ihåg eftersom analogiska klockor sköter det själv. Av oklara orsaker samarbetade inte min mobil-klocka och helt fel tid visades. Konsekvenser av det vart att vår hund fick mat 2 gg med 1 h mellanrum. Jag vaknade klockan 10 och tänkte att jag kände mig ganska utvilad eftersom klockan egentligen borde varit 09 -men det visade sig att klockan då var 11. Jag borde ioförsig ha förstått att någonting måste ha vart fel eftersom mina 2 små och man var helt puts väck kl 10 på morgonen? 


Ifredags fick jag lite energi över och tog tag i sovrummet som mer eller mindre har vart ett projekt sen vi flyttat hit för snart 8 år sen. I 8 år har det vart "provesoriskt -tills för 2 månader sen då vi äntligen målat om rummet och därefter har det vart stillastående.


 

Hur det har sett ut dom senaste 8 åren.


  

Hur det har sett ut den senaste 2 månader.


Allt som behövdes var sängbord, inredning och tavlor på väggarna

-hur mysigt vart det inte? Vi är jättenöjda!


 

 

 

 

Jag var lite osäker på vilka bilder som skulle göra sig mest rättvist

-dags eller kvällsljus. Jag slänger in båda..


 

     


Till något helt annat. Jag skulle blir jätteglad ifall ni vill svara på en fråga..

När ni läser min blogg, läser ni den då med mobilversion eller webbversion?

Det ser nämligen olika ut och jag vill gärna att det ser snyggt ut vid läsning..


 

Av Natascha Lindberg - 28 mars 2020 16:55


Det är nu exakt en vecka sen som jag bloggade -har ni saknat mig, har ni ens vart in och kollat ifall jag ev har lagt upp ett nytt inlägg? Det är något jag har funderat på dom senaste dagarna -om man inte länkar bloggen för kommentarer, är ni då in och läser bloggen ändå? Jag brukar göra det -men just den här veckan har jag haft lite "annat" för mig..


Mitt sista inlägg handlade om att jag börjat känna av en förkylning ev en influensa -tror mig, den kom fortare än expressleverans. Jag har sen lördagskväll legat mer eller mindre i sängen 24/7. 


Hur vidare jag har Covid-19 är oklart och antagligen får jag heller aldrig veta det om jag inte blir ännu sämre. Jag har haft tungt att andas, andfådd, ömmande kropp och kallsvettningar. Natten till tisdag vart det värre, natten till torsdag ont i högra lungan och då även feber, torsdag eftermiddag fick jag tillslut komma till "vårdcentralen" och kolla att jag inte fått lunginflammation. Snabbsänkan var ok likaså syresättning. Man kunde se och höra att min andning var påverkad och jag vart rekommenderad att åka hem och vila med alvedon och vatten. Något test gjorde dom inte och jag fick veta att prioriteringen av utrustning för provtagning ligger på högriskgruppen. 


Jag är och har vart hemma i en hel vecka nu, jag går enbart korta promenader eller i den mån jag orkar, jag träffar inte folk och låter inte heller någon komma hit -jag har tagit mitt ansvar utefter dom rekommendationer som jag fått av läkaren. Hur gör ni just nu utifrån situationen vi alla är i idag?

 

 

Det känns som om livet just nu är på hold. Du kan inte planera resor, evenemang eller andra tillställningar. Mycket är stängt eller har begränsat antal. Jag längtar då livet går tillbaka till det vanliga och att folk ska sluta oroa sig vid minsta lite nysning.

 

 

Av Natascha Lindberg - 21 mars 2020 21:30


God kväll -lördagskväll och jag hade helt andra planer för kväll men istället ligger jag här nu med halsont, svårt att andras och kallsvettningar -its corona time! 


Redan i morse kände jag av kroppen som ömmade men inte tillräckligt för att tänka att jag höll på att bli sjuk. Istället fortsatte vi med dagen som planerad, först ut var Moras nya satsning för barn -Tittut-Lekland. För mer information Klicka HÄR 

Som gräns just nu har dom max 8 st åt gången, skulle tror det är inkluderat vuxen eftersom det bara var vi och 3 st till där. 


Efter att ha testat som hastigast dom olika "rummen" så fastnade barnen tillslut för "Röda stugan" Rummet med kök och mat -däri lekte dom längsta stunden.  

 

 

 

En annan favorit var Polishuset.

 

 

 

 

Observera rocka socka på Eddie -för ni har väl inte missat att det är just den dagen idag?

 

 

     

 

Barnen tyckte det var roligt och önskade att dom kunde få stanna längre.

Jag själv vart inte lika imponerad med tycker trots det att själva konceptet/upplägget är trevligt -det påminner lite om öppna förskolan/fritids/ förskola.

 

 

Av Natascha Lindberg - 20 mars 2020 07:00


..hurra hurra hurra -idag fyller vår kreativa uppfinnar-Johnkus 8 år. Än en gång blir jag påmind om hur snabbt livet passerar, det känns ju som om det var igår jag höll han i min famn -idag får jag knappt upp han från marken. 


 

Födelsedagsdagen började med sång, paketöppning och frukost på sängen -samma lika varje år. Har ni några födelsedagstraditioner i er familj?



Del 3 av förlossningsberättelse hittar ni HÄR

Del 4 -igångsättning                                  HÄR

Del 5 -födelsedagen                                  HÄR


Det var som en av mina läsare kommenterat vid tidigare inlägg -det är en tjusning i att blogga med text och bild som du sen kan gå tillbaka och minnas. Något du inte får i en dagbok av papper -håller ni med?


 

Min fina pojke! Du vart låset som låste samman kedjan mellan 2 familjer, lillebror som vart allas bror -varken mer eller mindre! Jag älskar dig till månen och tillbaka -tusen gånger om!


  

Av Natascha Lindberg - 18 mars 2020 06:30


Onsdag och jag börjar redan tagga helgen.

 

Igår stängdes gymnasieskolor runt om i landet ner -påverkas ni av det?

Vi har en gymnasieelev hemma men han tillhör målgruppen ordningsam och jag litar fullt på att han ska klara sina skoluppgifter hemifrån sin dator. Jag tänker på alla dom som kanske inte har lika lätt eller klarar av självdisciplin lika lätt -hur blir det för dom?

 

Del 2 av min förlossningsberättelse kan ni läsa HÄR ⬅️

 

 

Av Natascha Lindberg - 16 mars 2020 19:15


Godkväll -hur är det med er, håller ni er friska? 


På fredag fyller vår näst yngsta år -John. Det hela började för 8 år sen, 6 veckor för tidigt och  det tog sen 4 dagar innan vi till slut såg hans ansikte för första gången! 

 

Ni hittar min berättelse HÄR ⬅️

observera att inlägget är skrivit för 2år sen

 

 

Av Natascha Lindberg - 14 mars 2020 20:26


God kväll -hur har er dag varit, hur är er kväll?


Jag har alldeles precis hällt upp mig ett glas vitt, kollat klart på ett serieavsnitt och ska strax hänga tvätt. Jag har kommit så långt efter med mina vardagssysslor pga hur trött jag är -hela tiden! Jag har inte ens orkat med min vardagliga träning. Ge mig tips, husmorsknep eller liknande för att orka med vardagen -snälla. Jag ber så jäkla mkt om ursäkt för mitt gnäll om trötthet -jag har aldrig vart så låg förr.


Fredag den 13:onde igår -det gick inte att ta fel på dagen efter att vår yngsta klämt och fastnat med tummen i dörren. På 0 sekunder gick fingret från natur beige/rosa till rött och blått -å det vrider om sig i magen bara jag tänker på det. Vi trodde ju självklart att det snart skulle gå över men efter att han vaknat helt otröstlig och hysterisk mitt i natten pga smärtan så insåg vi snabbt att så var inte fallet. Som så många gånger förr när man haft medicinska frågor så vänder man sig till 1177 innan man söker vård -inte den här gången. Efter flera försök att ringa och bli hänvisad att ringa tillbaka pga belastning gav jag sen upp ringde KRY! 


Jag har tidigare vart i kontakt med KRY, inte mer än en handfull gånger och jag har fått mer hjälp av dom än vad jag någonsin fått av 1177. Pga tiden vart jag rådd att ge han smärtstillande för att sen avvakta och därefter kontakta akuten. Efter ett väldigt kort och irriterat samtal med en sjuksköterska på 1177 idag beslutade vi till slut oss för att själva "punktera" nageln i hopp om att trycket i nageln från blodet skulle släppa -vilket det gjorde och vi kunde sen fortsätta med dagen som planerat. Jag rekommenderar alla att testa KRY -snabbt, enkelt och du får definitivt samma hjälp som om du skulle ha varit hos en fysisk doktor!


 

Idag har vi vart till Insjön och Clas Ohlson -underskatta inte den butiken! Även där har Corona gjort sitt avtryck och nästintill hela Hjultorget ekade tomt -kan vara det sjukaste jag någonsin sett. Lite som en walken dead film eller liknande. Vi trotsade det hela med att både äta och shoppa där. 


    

Av Natascha Lindberg - 13 mars 2020 06:30


God morgon, fredag igen -som jag har längtat! Jag har vart tröttare än någonsin vilket är väldigt ovanligt för mig den här tiden på året. Min depp och trötthetsperiod brukar alltid infinna sig under hösten. 


Helgen var planerad med hockey-cup och Tobbe Trollkarl show. Pga Corona-viruset så är nu båda evenemangen inställda! Det har inte påverkat mig överhuvudtaget tills dess att jag igår eftermiddag mottagit mail ifrån Nazar. Visserligen har dom ännu inte ställt in vår resa i Augusti men det hela vart mer verkligt eftersom det faktiskt kan bli så! Jag vill ju så gärna komma iväg och nu vågar jag inte hoppas längre. Vi pratade lite om det och kom fram till att i värsta fall tar vi pengarna och åker till Egypten i Januari istället -just för att få samma väder som Turkiet i Augusti. Men just nu har man inget att se fram emot. All denna hysteri -orkar inte!


Fredag den 13:onde. Otursdag för så många men inte för mig och min man eftersom det vart just en fredag den 13:onde som vi hittade varandra! Så här i efterhand, några år senare och med facit i hand kanske det inte är så mycket tur.. Skämt å sido -jag älska han och jag hade inte kunnat hitta någon annan som hade orkat med mig så länge som han har -samma sak känner nog han!?


 

Nu tar vi tag i veckans sista dag och tar sen helg. Har ni några helgsplaner? 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards