Direktlänk till inlägg 21 mars 2020

Tittut Lekland

Av Natascha Lindberg - 21 mars 2020 21:30


God kväll -lördagskväll och jag hade helt andra planer för kväll men istället ligger jag här nu med halsont, svårt att andras och kallsvettningar -its corona time! 


Redan i morse kände jag av kroppen som ömmade men inte tillräckligt för att tänka att jag höll på att bli sjuk. Istället fortsatte vi med dagen som planerad, först ut var Moras nya satsning för barn -Tittut-Lekland. För mer information Klicka HÄR 

Som gräns just nu har dom max 8 st åt gången, skulle tror det är inkluderat vuxen eftersom det bara var vi och 3 st till där. 


Efter att ha testat som hastigast dom olika "rummen" så fastnade barnen tillslut för "Röda stugan" Rummet med kök och mat -däri lekte dom längsta stunden.  

 

 

 

En annan favorit var Polishuset.

 

 

 

 

Observera rocka socka på Eddie -för ni har väl inte missat att det är just den dagen idag?

 

 

     

 

Barnen tyckte det var roligt och önskade att dom kunde få stanna längre.

Jag själv vart inte lika imponerad med tycker trots det att själva konceptet/upplägget är trevligt -det påminner lite om öppna förskolan/fritids/ förskola.

 

 

 
 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

22 mars 2020 20:28

Det ser ju riktigt trevligt ut tycker jag och det är ju ändå barnen som ska tycka det är roligt. Jag gillade hästen och att det verkade vara en riktig sadel och att de fick hjälm och allt på sig.

Vi får väl hoppas att det inte är corona du drabbats av, kan ju vara en vanlig förkylning eller influensa.

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:06

Det får vi absolut hoppas på att det inte är..

 
Jenny

Jenny

22 mars 2020 20:40

Åh det ser jätte roligt ut!
Hoppas ni inte hann smitta någon när ni var där. Corona verkar smitta ovanligt lätt som det verkar.
Men du kanske bara har vanlig influensa :)

Krya på dig och hoppas övriga familjen håller sig frisk

Kram kram

http://https://jenzel.se

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:06

Det får vi hoppas att jag inte gjorde, men jag mådde som sagt inte alls så dåligt under tiden vi var där.

 
Liw

Liw

22 mars 2020 21:30

Usch vad jobbigt för dig. Men det är ju som du säger Corona tider. Såg mysigt ut leklandet. Fina bilder. Ha en fin kväll!

http://blogg.amelia.se/liwslust

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:05

Det var väl genomtänkt hela leklandet :)

 
Moa Larsson

Moa Larsson

22 mars 2020 22:05

Men wow vilken grej! Jag kan förstå att polishuset blev en favorit hos er för det blev det även hos mig. Tyckte stallet var riktigt fint byggt också! Skönt att de höll sig till en maxgräns så att man känner sig lite bättre till mods i de här tiderna.

http://moafidelie.com

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:05

Absolut :)

 
charlottelinden.se

charlottelinden.se

23 mars 2020 01:32

Men åh nej, vad trist att du blivit dålig :( Håller tummarna för att det inte är Corona och att du får bli frisk så snabbt som möjligt! <3

http://charlottelinden.se

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:04

Det hoppas jag också på att det inte är ..

 
Annica

Annica

23 mars 2020 05:50

Såg ändå riktigt roligt ut för barnen! Önskar det fanns fler såna ställen.. ;)
Hoppas halsontet släpper!

http://annicama.com

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:04

Kanske det gör inom några år, annars finns det öppna förskolor :)

 
Madde

Madde

23 mars 2020 06:20

Det viktigaste är väl att barnen gillar det.Tänker att det stimulerar till lek i de olika rummen, Mina barnbarn leker gärna mamma, pappa barn nu och ska bjuda oss alla på fika.

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

28 mars 2020 17:03

Så är det absolut :)

 
Jessica

Jessica

23 mars 2020 08:55

Åh men så roligt dom verkar ha haft det, kul med olika lekrum så☺️❤️

http://https://nouw.com/jessiekaos

Natascha Lindberg

24 mars 2020 12:53

Roligt med annat tänk 👍

 
Amanda

Amanda

23 mars 2020 09:45

Men fy vad tråkigt att du mår dåligt hoppas värkligen att du inte blir sjukare ❤️ kul med aktiviteter för barnen ser mysigt ut

http://amndiz.se

Natascha Lindberg

24 mars 2020 12:52

Dom tyckte som sagt att det var jätteroligt 🙏

 
Hannas krypin

Hannas krypin

23 mars 2020 12:03

Men fy vad jobbigt att du blev sjuk. Hoppas att det inte är corona. Det ser verkligen ut som ett roligt ställe för barnen. Klart man ska rocka sockorna.

http://hannafialotta.blogg.se

Natascha Lindberg

24 mars 2020 12:51

Det hoppas jag också att det inte är 🙏

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards