Direktlänk till inlägg 28 mars 2020

Life on hold..

Av Natascha Lindberg - 28 mars 2020 16:55


Det är nu exakt en vecka sen som jag bloggade -har ni saknat mig, har ni ens vart in och kollat ifall jag ev har lagt upp ett nytt inlägg? Det är något jag har funderat på dom senaste dagarna -om man inte länkar bloggen för kommentarer, är ni då in och läser bloggen ändå? Jag brukar göra det -men just den här veckan har jag haft lite "annat" för mig..


Mitt sista inlägg handlade om att jag börjat känna av en förkylning ev en influensa -tror mig, den kom fortare än expressleverans. Jag har sen lördagskväll legat mer eller mindre i sängen 24/7. 


Hur vidare jag har Covid-19 är oklart och antagligen får jag heller aldrig veta det om jag inte blir ännu sämre. Jag har haft tungt att andas, andfådd, ömmande kropp och kallsvettningar. Natten till tisdag vart det värre, natten till torsdag ont i högra lungan och då även feber, torsdag eftermiddag fick jag tillslut komma till "vårdcentralen" och kolla att jag inte fått lunginflammation. Snabbsänkan var ok likaså syresättning. Man kunde se och höra att min andning var påverkad och jag vart rekommenderad att åka hem och vila med alvedon och vatten. Något test gjorde dom inte och jag fick veta att prioriteringen av utrustning för provtagning ligger på högriskgruppen. 


Jag är och har vart hemma i en hel vecka nu, jag går enbart korta promenader eller i den mån jag orkar, jag träffar inte folk och låter inte heller någon komma hit -jag har tagit mitt ansvar utefter dom rekommendationer som jag fått av läkaren. Hur gör ni just nu utifrån situationen vi alla är i idag?

 

 

Det känns som om livet just nu är på hold. Du kan inte planera resor, evenemang eller andra tillställningar. Mycket är stängt eller har begränsat antal. Jag längtar då livet går tillbaka till det vanliga och att folk ska sluta oroa sig vid minsta lite nysning.

 

 

 
 
Tess

Tess

28 mars 2020 17:54

Klart ja saknat dig Jadu du måste ta de lugnt vännen :/ ifall att jag vill inte du ska bli sämre så ta de väldigt lugnt vila ta Alvedon osv ❤️❤️❤️ Önska Corona bara poff away :(

http://Https://Tessys.de

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:05

Jag hoppas nu att toppen är nådd och att jag mår snart bättre

 
Emma

Emma

28 mars 2020 18:25

Fy det låter inte alls roligt, hoppas det går över snart så du kan må bra igen❤
Ser fram emot när allt kommer igång igen, det känns så konstigt och overkligt nu

http://Nouw.com/photoemmz

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:05

det gör ju det.. allt rasar liksom väldigt sakta och det kommer ta dubbelt tid att bygga upp igen.

 
Lexochlogan

Lexochlogan

28 mars 2020 19:36

Ja ibland är det rätt intressant att se om folk läser bloggen även om man inte har dagliga inlägg. Man hoppas det och jag har en del besökare men man måste nästan vara aktiv för att det skall ge något. Men de jag inspireras av, ett flertal influencers de bloggar kikar jag in på flera ggr per vecka

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:06

Precis samma här

 
Snabela

Snabela

28 mars 2020 19:51

Hua. Jag tycker synd om dig. Hoppas att du snart blir frisk. Det är inge vidare att vara sjuk :-(

http://nouw.com/snabela

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:06

Nej det är det verkligen inte.

 
Ingen bild

Pärla

28 mars 2020 20:35

Kul att du tittar in iallafall, jag har allt varit inne och kikat. Men himla tråkigt att du blivit så dålig.
Jo i dessa tider får man ju hålla sig för sig själv om man är dålig, det har jag också gjort.

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:07

så roligt att höra

 
Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagog

Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagog

28 mars 2020 20:58

Jag brukar besöka, men den här veckan har jag väl inte direkt gjort det. Har varit väldigt trött får jag medge. Det låter som att du skulle fått Covid19 i alla fall utifrån de symptomen du har. Så skönt att du inte fått lunginflammation i alla fall. Känner mig dock rädd när jag läser detta, har astma och det är klart att detta skrämmer en. Hur jag gör är att åka till jobbet och håller mig i mitt klassrum, åker hem och handlar väldigt snabbt. Undviker människor i största möjligaste mån.

http://https://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:09

Jag trolig är det ju det jag har fått men som jag säkert aldrig får bekräftat. känner mig själv lite skrämd efter det här. Om jag har kunnat bli så dålig och är annars frisk -hur har då inte dom som är sjuka sen innan?!

 
Anneli - spinkfinger.com

Anneli - spinkfinger.com[/url]

28 mars 2020 21:33

Åh vad tråkigt. Hoppas att du mår bättre snart. Jag har själv varit hemma en hel vecka med feber några dagar.

Jag undviker folksamlingar, tvättar händerna så de blir alldeles torra. Annars försöker jag leva som vanligt.

http://www.spinkfinger.com

Natascha Lindberg

29 mars 2020 13:56

Å hoppas du mår bättre nu🙏 ja tvätta händerna är vi svenskar expert på😅

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

28 mars 2020 22:23

Ja du, det kan man fråga sig, om folk går in när man inte är med i någon länkgrupp... själv märker jag vilka som är inne ändå, och jag kanske inte går in hos alla de dagar jag inte länkat mig. Men det beror främst på att jag vet att jag inte har tid...så då blir det ju inte att man läser så mycket.

Jag har inte ändrat jättemycket, är inte en väldigt social person men har ett jobb som måste skötas...och är tacksam för varje morgon jag vaknar utan symtom.blir jag sjuk vet jag inte var jag ska bo eftersom min man tillhör riskgrupperna och absolut inte ska bli smittad, man jag kan inte vara hemma bara pga det....men det ska bli skönt när allt återgår till det mer normala

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:11

det blir det verkligen och vi får hoppas att det vänder snart -jättesnart!

 
Amanda

Amanda

29 mars 2020 03:21

Det låter ju som du har haft covid-19 med tanke på symtomerna du beskriver så är det ju dessa som förknippas med viruset. Men som du säger det får du inte veta, hoppas du börjar gå mot bättringsvägen. Jag längtar också tills detta är över :)

http://https://nouw.com/amandizan

Natascha Lindberg

29 mars 2020 13:55

Säkert är det då. 😔 Gilla läget och ligga lågt

 
Amanda

Amanda

29 mars 2020 09:40

Men fy fina du hoppas att du snart känner sej bättre jag själv har blivit förkyld och är livrädd att det är corana så fort man blir snuvig krya på dej fina du jag kollar din blogg utan att du delar

http://amindiz.se

Natascha Lindberg

29 mars 2020 13:54

Åå men så roligt att höra❤️ tack

 
Hannas krypin

Hannas krypin

29 mars 2020 11:04

Håller med om att livet är på paus, går inte att göra något just nu. Hoppas att du snart mår bättre. Jag följer rekommenderade råd. jag måste det eftersom jag jobbar inom vården men jag vill heller inte smitta någon annan.

http://hannafialotta.blogg.se

Natascha Lindberg

29 mars 2020 13:54

Bra där🙏

 
josefine

josefine

29 mars 2020 12:26

usch de låter inte roligt! Hoppas du blir bättre snart! Kram på dig och krya på dig

http://joossanns.se

Natascha Lindberg

29 mars 2020 13:53

Tack🙏

 
Ingen bild

Paulina

29 mars 2020 14:35

Ja det känns lite som allt är på paus nu. Känns konstigt. Hoppas inte det är Corona. Var ju också lite sjuk härom veckan men vet inte vad det var.
Jag brukar gå in och iallafall läsa även när ni inte länkar. Känns meningslöst med gruppen annars

Natascha Lindberg

29 mars 2020 19:04

Det hoppas jag också.. nu ska det vända :) roligt, nej men precis.. vad är vitsen annars :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards