Alla inlägg den 1 april 2020

Av Natascha Lindberg - 1 april 2020 18:00


April -det är då våren börjar på riktigt. Det är då allt blommar ut och luften får den där härliga friska doften. 


För mig som är pollenallergiker så är våren allt annat än min favorittid på året men jag kan trots det uppskatta dom ljusa dagarna, flera soltimmar och värmen som följer med då

-så underbart! 


Idag tog jag, min yngsta och Bosse en lite längre promenad för att sen hamna vid sjön där det självklart skulle kastas lite sten från bryggan -något som tycks aldrig bli tråkigt oavs ålder.


     

Känner ni av våren?

 

 

 

Av Natascha Lindberg - 1 april 2020 11:26


När man tror att det är på väg att vända och kroppen får ett återfall med feber, halsont och andre mindre roliga kännetecken för en influensa -för vi får ta det för vad det är, influensa eftersom något test har jag inte fått göra. Efter en ganska lång och frusen natt kan jag återigen säga att jag är på bättringsvägen -den här gången känns det på riktigt!


Covid hit, covid dit -corona everywhere. Jag vet vi är trötta på det, vi vill inte höra, se eller läsa om det. Jag kan dock känna att det är oundvikligt när det påverkar oss alla i vardagen.. hela tiden! Igår beslutade företaget som jag arbetar på att korta ner arbetstiderna för all personal. Från och med då jag blir "friskförklarad" och tills vidare kommer min arbetsvecka att bestå av 40% -utöver det betalar staten. Många företag har valt att göra så här tills vidare, man vill försöka spara och överleva tills dess att världen återgår det vanliga -förhippningsvis är det väldigt snart! Jag är ok med det -något annat kan jag inte kräva just nu. Hur ser det ut för er -arbetar ni fortfarande dom timmar ni brukar?


Jag har idag ring förskolan och meddelat dom att Eddie från och med nästa vecka kommer vara där 2 fulla dagar för att sen vara ledig 3 dagar. Jag tänker att det blir skönast och mest praktiskt att få det sammanhängande än utspritt över en hel vecka -håller ni inte med?


Jag ser fram emot att få spendera mer tid med barnen -jag hade bara önskat att det fanns mer saker att hitta på under tiden. Våren/sommaren är mer än välkommen just nu -man vill ju helst inte sitta inne under vad som redan är en deppig period för välden!


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards