Direktlänk till inlägg 4 april 2020

Den som väntar på något gott...

Av Natascha Lindberg - 4 april 2020 13:00

 

Idag fick jag sovmorgon och är så där galet utvilad och redo för dagen. Idag är det också dagen då jag fått lämna huset och vistas bland folk. Självklart ska vi fortsätta att vara försiktiga och inte utsätta oss själva eller barnen för onödig exponering av andra människor men idag hade vi ett "måste" som vi skulle ha gjort för läääänge sen -vi har köpt säng till vår yngsta!


Det sägs att man lär sig av sina misstag -för mig tog det ex antal gånger. Varför ens köpa en dyr växasäng när man kan köpa en riktig säng på en gång? Ingen av mina barn har sovit i egen sängar från det att dom växt ur spjälsängen. Theo börja sova i egen säng när lillebror-John kom och John sluta sova hos oss när lillebror-Eddie kom -det innebär att vår yngsta kommer sova hos oss.. ja for ever för här är det inga barn planerade?! 


Han har börjat sova i sin egen säng längre stunder under natten men kommer fortfarande in till oss. Att följa med honom tillbaka till rummet och sin egen säng är det ingen idé eftersom han alltid kommer tillbaka och vi får inte direkt plats bredvid honom i hans säng. Inte ens nattningen är en mysfaktor eftersom vi lägger oss på golvet och läser för dom i brist av sängplats. Nej -nu blir det en riktig säng som han kan ha i flera år framöver! 


Vi har siktat in oss på en Roma från Mio men det slutade med en Kontinentalsäng Saltvik

-jag gillade den gråa färgen bättre än den som är på Roma. 


   

Som alltid när man vill ha något på en gång... ja helst igår så fick vi åka hem utan den eftersom det är 6v leveranstid och säkert Coranatid på det?

 

Det som väntar på något gott.. väntar alltid för länge. Vi hoppas att det här ska ge oss alla 3 en bättre sömn -för så som det är nu så är det enbart vår son som sover mest gott.

 

 

 

 
 
Tess

Tess

4 april 2020 16:32

Gud så skönt med lite sovmorgon :D de där sängarna är inte dåliga testa provligga i en sån o de var riktigt härliga :D Hoppas bara att leveransen inte skjuts på ännu mer - vore trist o få vänta i över en månad på de 🤔😔

http://Https://Tessys.se

Natascha Lindberg

4 april 2020 18:31

Ja den var faktiskt över förväntan bra👌

 
Moa Larsson

Moa Larsson

4 april 2020 17:16

Vi har också gjort så med våra barn. I och för sig har vi haft en spjälsäng emellan men därifrån har Lilla My fått gå till en riktig säng och det är dessutom så mycket skönare de nätterna man sover bredvid en stund. MIO är inte alls någon favorit hos oss, just på grund av de långa leveranstiderna...

http://moafidelie.com

Natascha Lindberg

4 april 2020 18:31

Nej men precis.. Första tiden har vi ju också haft spjälsäng men därefter har jag alltid krånglat med en växasäng🤷‍♀️ fast jag tycker nog Mio alltid haft öåånga leveranstider😅

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

4 april 2020 21:12

Jamen det är ju sant bättre en ordentlig säng från början. Det fick våra barn när de växte ur spjälsängen. Dock har de i princip aldrig sovit hos oss mer än möjligen när de hade mardrömmar.

Skönt att du fått sovmorgon idag... de där morgnarna är guld värda

http://Https://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

5 april 2020 14:01

Om dom är 👌

 
Evahle - mammalivet och psykisk hälsa

Evahle - mammalivet och psykisk hälsa

4 april 2020 22:46

Åh så skönt med sovmorgon :) Önskar jag också fick det haha. Ja det är nog bättre att köpa en riktig säng med en gång

http://evahle.se

Natascha Lindberg

5 april 2020 14:01

Precis vår tanke👌

 
Ingen bild

Pärla

4 april 2020 22:57

Skönt att få komma ut lite iallafall. Men det låter som en vettig grej med sängen. Tråkigt med leveranstiden dock

Natascha Lindberg

5 april 2020 14:00

Eller hur.. Men varför ha bråttom liksom 😅

 
Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagog

Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagog

4 april 2020 23:00

Åh härligt med ny säng i alla fall. Sonen skulle behöva en ny med så lär väl bli ett sådant köp för honom, är ju faktiskt som du säger bra på att satsa på en riktig säng :).

http://https://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

5 april 2020 14:00

Men det är ju det, annars ska den ju iaf bytas inom kort

 
Sanna

Sanna

5 april 2020 00:18

Vilken fin säng! Älskar ljusgrått, det är ju så snyggt! Hoppas det går fort och att den kommer snart!

http://nouw.com/sannaevelyne

Natascha Lindberg

5 april 2020 13:59

Visst är den, grått är 👌 det hoppas jag också

 
Lexochlogan

Lexochlogan

5 april 2020 08:14

Visst är det bra med en riktig säng. Lex hade en växa säng innan vilket var hopplöst, vi fick inte plats och han slutade nästan helt sova där och sa till och med att den inte ens var skön att sova i. Så vi köpte en vanlig säng, bästa vi gjort. Nu köpte vi en sängaram med dubbla madrasser men önskar nästan jag köpte en kontinental säng, de är de bästa

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

5 april 2020 13:59

Ja det känns som ett bra val med kontinental, han kan ha den i flera år och att vi också får plats 🙏

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

5 april 2020 17:02

När ni väl kom ut för att kika säng och faktiskt hittade en ni ville ha så är det ju typiskt att det är leveranstid på den. Så tråkigt! Oftast vill man ju ha de nya sakerna direkt! Hoppas det går snabbare än 6 veckor.

http://www.frokenrodlok.se

Natascha Lindberg

10 april 2020 21:16

Eller hur 😅 jag förväntar mig nog inte ens 6v😅

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards