Alla inlägg den 26 maj 2020

Av Natascha Lindberg - 26 maj 2020 09:24


Godmorgon -har ni sovit gott?

Jag är hemma med sjukt barn och har sovit så som man gör när man har sjuka barn -typ ingenting. Öroninflammation som han först hade verkar ha släpp ganska så på en gång och inatt har enbart en retsam hosta hållit oss uppe. Dygnen känns helt fel vända just nu.


Idag har jag lite fix på gården att göra. Igår var jag och köpte lite blommor som ska planteras in i krukor, sandlådan ska rensas och fyllas upp med ny sand och utemöblerna ska placeras ut. Från vad som egentligen skulle ha vart enbart ca 13 grader ute idag ser det nu ut att bli närmare 20 idag -helt fantastiskt! 


Kommer ni ihåg vad jag skrev i mitt förra inlägg -att jag hade något roligt att berätta?

Här kommer det...


Som ni kanske minst så skrev jag att vi hade blivit av med vår katt i slutet av Mars -han påträffades påkörd en bra bit bortanför oss. Familjen mest min man har sen dess tjatat om en ny katt -vi har alltid haft katt alla dom åren vi har vart tillsammans. Själv är jag en hundmänniska och hade tyckt vi har det bra med bara hund -familjen var av en annan åsikt. Jag hade hoppats på att hitta en katt till min man i födelsedag  den 12 Maj men utifrån alla sökes annonser på facebook så såg det inte ljust ut .. tills dess att att jag just den 12 Maj såg en annons på 4st katter som sökte hem -i torsdags förra veckan åkte jag och min man för att hämta hem honom från Hedemora -alldeles precis 2h inom reseradie som just nu rekommenderas -maxat! Egentligen skulle det ha varit en överraskning för hela familjen, inklusive min man men eftersom han helt plötsligt fått för sig att vara hemma just den dagen så sprack hela den idén som en överfylld ballong. 

 

Möt Ruben!


 

 

  

Visst är han fin? En blandras mellan Cornish rex och Pers -han är helt underbar med fantastisk personlighet. Han blendade samman med resterande familj ganska så på en gång -tog inte ens 30 min från det att vi kom hem med han. Vår förra katt satt under soffan i 2 dagar innan han ens gick på lådan. Han går på lådan, klättrar i gardiner och tycker om att sova bredvid en av våra söner -om han inte vill vara helt själv och lägger sig på en köksstol. Han och hunden går jättebra ihop och har nu dessutom börjat leka -till sommaren kommer dom ligga i soffan tillsammans och mysa.. det är jag helt övertygad om.

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards