Direktlänk till inlägg 19 juni 2020

S O M M A R L O V

Av Natascha Lindberg - 19 juni 2020 17:18


Fredag och midsommarafton idag -helt tvärt om från vad vi är van! 

Idag har jag arbetat så som alla midsommarhelger dom senaste 10 åren -förutom 2015 då jag var höggravid och arbetade faktiskt bara 1 dag. Jag älskar att arbeta just midsommarhelgen -det har alltid varit sjukt mycket folk och tiden har liksom bara runnit iväg, I år vart det allt annat än mycket folk och tiden har nästintill stått still. 

Jag får hoppas på en bättre arbetsdag imorgon och även söndag eftersom jag arbetar även då.

Sen har jag faktiskt gjort mina timmar för resten av den här månaden och blir ledig till 2 Juli -hur skönt! Jag hoppas ju självklart på sol och värmen under min lediga vecka -det kan väl inte vara för mycket begärt?!


I torsdags förra veckan fick dom stora äntligen ett välförtjänt sommarlov och eftersom det inte vart skolavslutning så som det brukar så gjorde vi något lite extra för barnen och for till grannkommunen för att bowla och äta. Vi hade planer på att hitta på något men viste inte vad eftersom det är så mycket som är stängt här -pga 50per gränsen. Till vår förtjusning så hade Orsa bowling premiär öppning efter en lång vår med Corona restriktioner. 

 

 

 

  

Mina fina grabbar!

 

Igår morse klev faktiskt jag upp redan kl. 08 för att baka en midsommartårta till Eddies förskola. Jag började med det då Theo gick där - det var 8 år sen. Varför jag började med det är oklart men det har blivit lite av en tradition och nu förväntar dom sig en tårta varje år - det känns skumt att sluta nu, jag skulle inte "våga" ? En av pedagogerna påpekade det faktum att vår yngsta faktiskt bara har 1 år kvar innan förskoleklassen och att det nu var dags för ett syskon så att traditionen kunde fortsätta.

 

Hur har er midsommarafton varit?

 

  

 

 
 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

19 juni 2020 21:35

Jag jobbar med ikväll och imorgon och söndag 😂.. Vart jobbar du med? Eftersom du skrev att tiden stått still ?
Du får ha en fortsatt mysig midsommar

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

19 juni 2020 22:16

Jag arbetar i butik och det brukar vara den stressigaste dagen på sommaren😅

 
Yasmine mamma till Dennis och angelina

Yasmine mamma till Dennis och angelina

19 juni 2020 23:00

Åh härligt med sommarlov och så himla fint av dig att baka tårta måste bli jätte uppskattat. Kram

http://www.nouw.com/yasminegill

Natascha Lindberg

19 juni 2020 23:11

Ja men det blir det, varje år😅

 
charlottelinden.se

charlottelinden.se

19 juni 2020 23:45

Jag kan verkligen tänka mig att det är skillnad i mängden folk på ditt jobb detta år jämfört med tidigare år.. Hoppas att du lyckades ha en fin och mysig midsommar ändå trots att tiden gick långsamt :)

http://charlottelinden.se

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:29

Tack.. Den var långsam men över nu 😅

 
Madde

Madde

20 juni 2020 05:48

Vad mysigt med bowling :-) Pedagogerna kanske har rätt. Dags för en liten till? annars kan du ju fortsätta baka ändå ;-)

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:30

Haha nja, inte orkar jag det om jag inte "måste"

 
Elina

Elina

20 juni 2020 07:26

Härligt med sommarlov. Vilken härlig tradition ändå, Så länge man orkar med det 🙂

http://Www.detkaosvikallarvardag.com

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:30

Så länge man orkar ja😅

 
Mirre

Mirre

20 juni 2020 08:48

Ja men det blir ju announdlunda midsommar, men på ngt sätt blir det bra ändå. skönt att du är ledig nu till 2 juli

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:30

Så skönt ☀️

 
Amanda

Amanda

20 juni 2020 10:07

Åh så härligt med lite sommarlov :) Hoppas ni får en underbar sommar :)

http://amindiz.se

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:31

Med tanke på vädret så hoppas jag också de🙏

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

20 juni 2020 10:37

Verkligen fina grabbar du har, och den där katten....den verkar verkligen tillhöra familjen och se till att få uppmärksamhet....katter alltså!!!

roligt att ni kunde ta och bowla och göra ngt sådant tillsammans

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:31

Det blir inte ofta att man gör det med supermysig när det väl händer❤️

 
Kamilla

Kamilla

20 juni 2020 10:57

Vilken härlig tradition du skapat med tårtan. Ja du ..1 år kvar kan ju bli svårt men om du har ett år uppehåll med tårta till dem är nog okej bara det kommer en liten till ...fniss

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:32

Haha ja så kanske det är 😅

 
Ingen bild

Åse

20 juni 2020 19:20

Hoppas ni hade en trevlig midsommar

Natascha Lindberg

22 juni 2020 21:32

Tack desamma 🌸

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards