Alla inlägg den 8 juli 2020

Av Natascha Lindberg - 8 juli 2020 19:00


Onsdag -dagen mitt i veckan. Kändes så där att vakna imorse till regnet som smattra mot fönstren i köket. Till er som skriver att det fortfarande är sommar fast än det regnar och är kallt -nej, +8 är inte sommar, det är höst. 


Det känns ju lite tråkigt vi kanske redan har haft vår sommar och att det nu är över. Såna saker hade man ju velat haft lite förvarning om -man vill ju kunna suga i sig så mycket det bara går. Ni vet hur det är om man är på en resa och vet att man bara har en dag kvar i paradiset.. man njuuuuter och känner in varje sekund av dagen. Men nu kom värmen utan förvarning och sen försvann -knappt att man hann reflektera över situationen. 


Gnäll åt sidan -idag har jag arbetat 8-17,30. Sommarns hittills bästa dag men med besök av 2st upprörda damer som bara fick lov att påpeka folk-mängden i butiken. Man ska absolut tänka på avståndet och restriktioner i dessa tider. Men jag anser att alla får ha ett eget ansvar. En butik har inte gränsen 50 personer åt gången och därför har vi inte heller en "vakt" vid dörren. Jag är precis lika utsatt som mina kunder och någonstans får jag helt enkelt lita och hoppas på att alla som kommer till oss är friska och utan symptom -i övrigt kan jag faktiskt inte göra något mer. Att resa hela vägen ut till oss i skogen för att sen gnälla över mängden turister känns ganska så slöseri med energi och kanske borde dom ha stannat hemma. 


Imorgon och fredag är jag ledig -vilket jag ser fram emot. Jag har sett till att byta, pusslat och jobbat extra för att kunna ha "semester" v.30 och 31 -det ska bli helt fantastiskt. Ikväll ska jag bara njuta, dricka ett glas vitt och äta en sushilåda tillsammans med min man.

 

Vad har ni för helgsplaner? 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards