Alla inlägg den 29 juli 2020

Av Natascha Lindberg - 29 juli 2020 10:44


Jag fick frågan vilken semester jag har gillat bäst -att semestra i Sverige eller utomlands. Alltså det går verkligen inte att jämföra -det är 2 helt olika slags semester.


Att resa utomlands till turkost vatten, sol, palmer , utsikt, bad och solnedgång är för mig en ganska så fri känsla. Dagen blir som det blir och du behöver inte planera speciellt mycket. Man kliver upp, äter frukost, badar, äter lunch, badar, middag och till kvällen gör man stan i närheten eller njuter av en show på området. Ganska så förutsägbart men skönt

-så som en semester bör vara, utan en massa måste. Då har vi ioförsig åkt på all inclusive resor -det har vart skönt och underlättat när vi reser med barn. 


Att resa i Sverige är lite mer intensivt och dagarna får i förtid lov att planeras -beroende på vårt inte så stabila väder. En dag på stranden får kanske lov att bytas ut mot en kulturell cityvandring -trots att kroppen kanske vill vila från gårdens aktivitet. Reser jag i Sverige så vill jag upptäcka och se så mycket som möjligt av omgivningen och inte bara sitta i stugan som jag har hyrt för kommande veckan.

Som sagt -lite mer intensiv och måste planeras.


Jag uppskattar vilket som av dessa resor -men om jag får välja så är jag personligen hon som hellre sitter i en solstol och njuter än hon som springer och far till fots hela dagen. 

Om jag måste välja en resa för mina barns skull så får det blir en "hemester" Dom älskade allt med vår vecka och krabbfiske vart en riktig succé. Dom tyckte om stugan vi hyrt, spelet vi spelade på kvällen, mys i sängen efter en lång dag -det intensiva umgänget är det i deras värd det bästa umgänget! 


 


Vad föredrar du?


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards