Direktlänk till inlägg 20 augusti 2020

Det blir inte alltid som man har tänkt sig..

Av Natascha Lindberg - 20 augusti 2020 12:24


Det var en surrealistisk känsla som jag vaknade upp med i morse -just i stunden fick jag lite lätt panik och trodde jag hade försovit mig och att vi nu var sena för vår avresa mot Arlanda och resan till Turkiet. Just nu i stundens skrivandet hade vi kanske försökt lokalisera ett ställe för lunch innan vår incheckning -tänk om så ändå var fallet! 


Ja -jag känner mig lite bitter, ledsen och besviken. Det kunde ju ha blivit så bra! Gilla läget? Nej det gör jag inte men man får helt enkelt acceptera situationen och förhoppningsvis kommer vi iväg nästa år!


I mitt förra inlägg skrev jag att det nu var dags att ta tag i träningen igen -inte heller det vart det något av! En stund innan jag skulle iväg knäppte det till i min fot och jag kunde knappt stödja på foten efteråt -inte alls under dom kommande 2 dagarna. Jag fick dagen efter komma till vårdcentralen och till min besvikelse få en ganska så arrogant läkare som inte tycktes alls förstå hur jag kände det. Hon ställde frågor med rykande panna, motfrågor på mina svar och testade vid ett tillfälle på att kolla om jag faktiskt talade sanning genom att be mig göra helt omöjliga "övningar" Hon tyckte heller inte att jag såg så sjuk ut. Min reaktion var genast att ifrågasätta hur en person med en skadat fot bör se ut för att tas på allvar? Vi jag enades om att hon skulle skicka en remiss till röntgen för att se att jag inte har en spricka eller liknande! Idag -nästan 1 vecka senare är det mycket bättre men jag får till och från under dagarna samma slags problem. Det får som tur över efter en stunds vila. Tid till röntgen har jag idag 13:30. Det finns så mycket jag skulle kunna berätta om mitt ganska så otrevliva besök på vårdcentralen men jag nöjer mig med att skriva -vad är grejen med dagens läkare och deras olämplighet i frågor dom ställer.. självklart inte alla men alldeles för många?


Jag har trots det lyckats skrapa ihop ett träningsschema för dom nästkommande 15 dagar uppbyggt på en 60 dagars period -3 pass är redan genomförda.


Men nej, saker blir inte alltid som planerat -allt annat hade vart konstig i min vardag. Det finns alltid något som krånglar till det och bucklorna på vägen tycks bara blir fler och fler. Jag önskar den dagen då vägen är lite mer ny-asfalterad och att det börjar gå lite mer rakt! 

 

 

Vi kunde ha varit där!

 

 

 

 
 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

20 augusti 2020 14:46

Vilken härlig bild 😊 du kommer igång med träningen snart ska du se 😊.. Tråkigt att du känner dig ledsen och besviken

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

21 augusti 2020 09:01

Ja den biten lär gå över men jag önskar att man inte hade behövt känna så, så många gånger under ett och samma år!

 
Sanna

Sanna

20 augusti 2020 22:26

Åh jag skulle med åkt till Turkiet om ca en månad så jag förstår precis din besvikelse! Hösten kommer kännas såå lång nu... håller tummarna för att vi kan komma iväg nästa år! ♡

http://nouw.com/sannaevelyne

Natascha Lindberg

21 augusti 2020 09:00

Såå låååång! Vi får göra det :)

 
Mirre

Mirre

20 augusti 2020 23:52

Har också råkat ut för en sådan läkare samma reaktion och bemötande. Jag hade så ont i mitt öra och mådde inte alls bra. Det var ömt rött och svullet. Jag fick tid på vårdcentralen. Jag kände mig så blek glåmig och matt så såklart gjorde man sig lite fin när man skulle ut bland folk. Jag träffade också en otrevlig läkare som ifrågasatt om jag mådde dåligt. Jag frågade henne då varför hon sa så - ja du har ju orkat bry dig om att göra dig i ordning och smninka dig sa hon då. Hon undersökte mig och konstatera att det var för svullet så hon inget kunde göra. En sjuksyster kom in och hon berättade att dr fixat så jag fick direktremiss till öronkliniken i större staden vi oss 7 mil bort. Men jag var så svullen och öm att systern sa att du ska inte åka dit själv kan någon följa med dig. Jag var så ledsen och öm då att jag bad henne ringa BQ. Vi åkte upp till sjukhuset och väl där så gapade nästan den dr varför jag inte fått hjälp och han vart arg över situationen. Det visade sig att jag var en hårsmån för att få tillfällig ansiktsförlamning som man kan få om man är kraftigt svullen som jag var. KOllade man mig på baksidan så hade jag en stor röd svullen bulle bakom örat och ner på nacken. Jag fick masa grejer utskrivet och fick rör och grejer i öronen för att få ner svullnanden. Uscch minns den händelsen och får sådant obehag än idag av den. Jag anmälde faktiskt den dr och jag fick alla pengar tillbaka som detta kostat mig

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

21 augusti 2020 09:03

Men visst är det tråkigt. Det känns som om dom idag utbildar läkarna till att ta låta patienterna göra allt jobb, helst skulle jag ju ha googlat på skiten innan och kommit med förslag.

Så himla tråkigt att du råkat ut för samma fast i ditt fall kanske mer allvarlig..och härligt att det ändå gick så bra för dig!

 
Madde

Madde

21 augusti 2020 08:06

Så många som ser sina resor bara försvinna. Vi åkte inte på vår resa till Ungern heller. Nästa år ska du se att det blir av istället. Världen är verkligen upp och ner just nu.

http://www.nouw/madelena

Natascha Lindberg

21 augusti 2020 08:59

Det är den verkligen och jag hoppas så att det inte blir fler otrevligheter år 2020!

 
Elina

Elina

21 augusti 2020 09:22

Fy jag har också råkat ut för en sådan läkare på akuten och då gällde de också min fot. Hon sa att det vara var en stukning och tyckte jag var lite mesig som reagerade så starkt på det. Så visade röntgen att en benbit i foten slagits av, då var hon inte lika otrevlig längre. Helt sjuk attityd! Hoppas röntgen gick bra!

http://www.detkaosvikallarvardag.con

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:06

Men gud😌 det är så härligt med folk som verkar vara så säkra på sig själv men sen visar det sig att dom har vart helt ute och cyklat🤦‍♀️

 
Kamilla

Kamilla

21 augusti 2020 09:54

Tyvärr så möter man ibland riktiga rötägg till läkare som man funderar på om de verkligen har legitimation. Trist med Turkiet men det kommer stå kvar och ni kan snart resa

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:05

Det kommer det, väldigt snart hoppas jag👏

 
Sandra Jönsson

Sandra Jönsson

21 augusti 2020 10:31

Vad bra att du fann dig inför läkaren och svarade tillbaka på ett så rakt och träffande sätt. Ett sådant nonchalant bemötande ska du inte – ska ingen – behöva vara med om när du söker sjukvård. Hoppas röntgen gick bra och att du får den hjälp du behöver.

http://https://sandrajonsson.se

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:04

Det hoppas jag också och nästan hoppas på att dom ska hitta något. Annars känns det som om hon hade rätt och jag fel😅

 
Amanda

Amanda

25 augusti 2020 02:00

Vissa människor ska inte jobba som läkare. Förstår att det var otrevligt en läkare ska inte hålla på så. Hoppas du fick hjälp vid röntgen :)

http://https://nouw.com/amandizan

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:22

❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards