Direktlänk till inlägg 23 augusti 2020

Ekotipset!

Av Natascha Lindberg - 23 augusti 2020 10:34


Det har blivit väldigt glesa och ganska så osammanhängande inlägg dom senaste veckorna -det blir så när livet kommer mellan. Vi har sysslat på med renovering, nybygge, vart på semester och nu har även hockeysäsongen dragit igång.

Vi har vardagssysslor där i mellan och jag har även kommit igång med min träning. När alla måsten är klara för dagen vill jag bara sjunka ner i soffan framför tv.n Hur finner ni tid till att blogga varje dag?


Idag är det söndag och som alltid här hemma hos oss en städdag. Barnen städar sina rum, vi åra och gemensamma delar vi på -alla hjälper till. Matschema för veckan måste skrivas och inhandlas, tvätten ska tvättas. Idag är det även byta sängkläder dagen -älskar att krypa ner nyduschad i rena lakan.. lite av vardagslyx för mig!


Jag har ett sjukt bra tips till er när det kommer till bäddmadrass -hur man rengör den, kanske ni redan har testat det?

Efter ett småbarn med vad allt det innebär .. läckande bröstmjölk, vällingspill, läckande blöjor, drägel och så klart även våra egna kroppsvätskor så blir ju bäddmadrassen efter ett tag inte så mysig och jag var alldeles nyligen på väg att kasta den vi hade och köpa nytt. Jag ville dock ge EKOTIPSET.se en chans. 


Jag hade faktiskt tidigare för många år sen testat det här men då med lite annan teknik. Eller det var samma teknik men på det skulle vara på nya och färska fläckar. 


Jag blandade ihop en pasta av vatten och bikarbonat -50/50. Eftersom vår madrass hade ganska så många och rätt så gamla fläckar så gick det åt en hel del bikarbonat - 2st stora påsar. Jag gnuggade in fläckarna med en fiberduk och lät det sen ligga i nästan 2h innan jag dammsög upp den torra massan. Vissa fläckar behövde en omgång till, resultatet.. magisk! Det vart som en ny madrass! 


 

 

Här har ni resultatet!

 

 

Så har ni en skitig madrass så föreslår jag att ni testar det här -jag vart i alla fall supernöjd!


Dom finns även på instagram och tipsar dagligen nya saker att testa för ett renare hem

+ mycket annat! Jag älskar bland annat deras "fönsterputs" som funkar precis på allt!


 


  

 
 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

23 augusti 2020 12:59

Vad härligt att ni har matschema hur ser nästa veckas matschema ut ? Tack för tipset 😊 det där ska jag kolla ihåg våran madrass får fläckar 😊.. Vilken härlig söndag ni har 😊

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:03

Till veckan har vi
Köttfärssås
Pannkakor
Fisk och potatis
Pommes och korv

 
Tess

Tess

23 augusti 2020 13:31

Tack för tipset :) ja madrasser får alltid fläckar på ett sätt eller annat ;) ganska irriterande hahah men de där borde ja fan testa :D tack så hemskt mycket!

http://Https://blondinas.se

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:02

Varsågod 👌

 
Ingen bild

Jessi

23 augusti 2020 14:46

Jag skriver ofta inlägg på kvällen. Men jag kan även skriva någon fm då & då när jag känner för det.
Det finns alltid saker att göra i ett hem.
Jag är lika dan. Älskar att krypa ner under rena sängkläder. Helst ny duschad åxå 😀
Ja Eko tips har väldigt smarta tips. Så fin er madrass blev.

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:01

Tiden rinner bara iväg😅

 
★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finpo

★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finpo

23 augusti 2020 19:37

Den där sidan är riktigt bra! Har följt den på FB i flera år, brukar ofta ta olika tips därifrån. Smart där med madrassen också, förstår att du blev glad. Är ju betydligt billigare också med bikarbonat mot att köpa helt ny madrass :).

http://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:00

Såå mkt billigare 👏😅

 
Jenny

Jenny

23 augusti 2020 21:32

Åh wow vilket resultat på madrassen!
Har hört flera som tipsat om ekotipset, men nu ska jag verkligen följa sidan. Jag älskar att städa och att ha rent om kring mig så det är ju super att få massa bra tips.

Kram kram

http://https://jenzel.se

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:00

Det tycker jag absolut att du ska👏

 
Madde

Madde

24 augusti 2020 04:40

Det är så skönt att få städat tycker jag, Förstår inte hur ni med barn får till det så bra. Då jag har sessan här hinner jag inte med någonting.Då är det bara hon som gäller,

http://www.nouw/madelena

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:00

Nej det är inte alltid lätt och heller inte alltid rent🙈 men då det är så är det en fantastisk känsla 👏

 
corkystyle

corkystyle

24 augusti 2020 11:27

Låter som ett superbra tips. Ska absolut gå in och kolla på deras instagram.

http://www.corkystyle.se

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 11:32

Det tycker jag du ska :)

 
Lexochlogan

Lexochlogan

24 augusti 2020 13:25

Samma här, glest bland inläggen både på semestern och sen jobbet drog i gång för över två veckorsedan. Men det blir bättre. Å det måste jag testa, grymt bra tips ju

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 14:47

Det tycker jag du ska👌

 
Sanna

Sanna

24 augusti 2020 13:44

Åh tack för tipset, det behövde jag verkligen 😍 hittar inte heller tid för bloggning varje dag, förstår inte hur man gör 😅

http://nouw.com/sannaevelyne

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 14:47

Nej.. Min tid är inte kortare än någon annans men ändå tycks alla andra hinna mer😅

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards