Direktlänk till inlägg 24 augusti 2020

Lite färg -det gör så mycket!

Av Natascha Lindberg - 24 augusti 2020 11:19


Hallå -måndag igen. Solen skiner och än tycker inte jag att hösten riktigt gjort sig påmind. Det är lite kallare vindar på morgonen men övergår till värme under dagen. Jag vet att jag ändå bör kolla igen barnens kläder inför hösten. Tidigare har jag sparat ytterkläder efter syskonen men insåg ganska snabbt att det inte är så stor idé eftersom dom växer så olika och jag har gång på gång hittat kläder som aldrig igen har blivit använda. 

 

 

Jag skrev ju tidigare om att vi har gjort lite renovering -den här gången fick fönstren sig en omgång. Efter att ha hittat mögel i vårt sovrumsfönster och då min man inte tyckte vi skulle byta just nu så bestämde vi oss för att slipa och måla om dom. Nu kommer dom hålla i några år till. Men vilken pest att måla om. Vi har gamla fönster -dubbelfönster och det var en hel del att måla x 3 och vissa 4gg. Slutresultatet vart ändå väldigt bra och jag känner att jag kan leva med det tillsvidare. 


 

 

 

Resultatet ..


 

Svårt att ta en bild i just det fönstret eftersom solen ligger på där..


 

 

Men visst vart det fint -jag älskar´t!


Vad lite färg kan göra -eller hur?

 

3 st stadier för en renovering:

1: Man kan prata om det i år innan man kommer till skott.

2: Man börjar och undrar varför man började -det tar sån tid!

3: Man blir klar, ser resultatet och undrar varför man inte har gjort det tidigare?!


  

 
 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

24 augusti 2020 13:02

Vilken skillnad 😊 det blev så mycket ljusare tycker jag 😊 super fint

http://www.nouw.com /2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 14:48

Visst vart det🤩

 
Johanna

Johanna

24 augusti 2020 14:41

Gud vad snyggt det blev ! Älskar att måla och fixa i ordning ;D ! Jag längtar tills hösten nu :D har varit alldeles för kvavt och varmt nu i flera veckor !

http://Nouw.com/johaannaa

Natascha Lindberg

24 augusti 2020 14:46

Visst vart det🤩 för min del går värmen gärna hänga kvar

 
Ingen bild

Jessi

24 augusti 2020 15:04

Ja, det är svårt det där med kläder från syskon till syskon. Ibland accepterar dem kläderna ifrån varann. Ibland inte.
Såå fina fönstren blev 😃👏🏻👏🏻👍.
Det är mer jobb än vad tror.

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:24

Sjukt mkt jobb😅

 
Mirre

Mirre

24 augusti 2020 16:54

Så fint ni gjort det och ja färg kan göra väldigt mycket. Jag är svag för grått också då vi har det här hemma med som en färgkod

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:23

Grått är snyggt.. Hela vårt hem går i silver, grått, svart och vitt😅

 
Elin | Gett ut självbiografin "Genomskinlig grå"

Elin | Gett ut självbiografin "Genomskinlig grå"

24 augusti 2020 19:10

Så sjukt fint det blev ju. Ljusare. Roligt att ändra lite ibland i sitt hem

http://soclosedecember.nu

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:23

Men eller hur 👌

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

24 augusti 2020 21:07

Vilken tur att det gick att fräscha till så ni slapp byta nu. Blev riktigt fint.

http://Www.frokenrodlok.se

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:22

Tack👌

 
Sanna

Sanna

24 augusti 2020 22:02

Håller med om att vädret är underbart, det får gärna fortsätta ett tag till :)
Så snyggt det blev med fönstren - verkligen bra jobbat!

http://nouw.com/sannaevelyne

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:22

Tack.. Vart så nöjd👏

 
corkystyle

corkystyle

24 augusti 2020 22:59

Ja så lite färg kan ge så bra resultat. Det gäller helt enkelt komma till skott och få det gjort.

http://www.corkystyle.se

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:22

Precis 😅👏

 
Madde

Madde

25 augusti 2020 06:46

Visst är det skönt då det är klart sen? Vi behöver göra en hel del hemma nu men min kära make har svårt att få tummen ur.

http://Www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

25 augusti 2020 19:43

Såå skönt👏 det tar tid att komma till skott men sen så.. 😅

 
Amanda

Amanda

25 augusti 2020 08:11

Tycker värkligen att det blev kanon fint ser värkligen ljust och fint ut och dessa fina grejer du har i fönstret 😊

http://Amndiz.se

Natascha Lindberg

25 augusti 2020 19:43

Visst vart det👏

 
Kamilla

Kamilla

25 augusti 2020 10:00

Så himla fint det blev. Gillar verkligen hästen i fönstret

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

25 augusti 2020 19:42

Tack.. Ja visst är den fin🙏

 
Silverblomma

Silverblomma

25 augusti 2020 10:12

Så fint det blev, hoppas ni kommer slippa liknande problem framöver

http://http:/:www.nouw.com/silverblomma

Natascha Lindberg

25 augusti 2020 19:42

Så småningom ska dom väl bytas men tillsvidare får det duga👌

 
Ingen bild

Paulina

25 augusti 2020 11:45

Usch då. Inte trevligt med mögel. Men vad fint ni har det 😍 Jag försöker ha mina höstkläder fler än en säsong om de passar fortfarande.

Natascha Lindberg

25 augusti 2020 19:41

Ja jag har ju mina också flera säsonger men det blir svårt med barnen 😅

 
Tess

Tess

25 augusti 2020 23:05

Jo nog är de kallt ute :( vi hade 1 grader imorse där vi bor inne i stan 2 grader då var kl runt 06.00 på morgonen :( fram med höstjackorna tror jag - brrrr kallt 🥶 va trist med mögel fy fan

http://Https://blondinas.se

Natascha Lindberg

26 augusti 2020 14:17

Men guuud så kallt🥶 ser inte fram emot vintern

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards