Direktlänk till inlägg 3 september 2020

Sömn -A och O

Av Natascha Lindberg - 3 september 2020 15:12


Som ni kanske minns så har jag tidigare skrivit om att vår yngsta son inte sover själv hela natten -att han varje natt kommer in till oss. Han har sen dag ett sovit med oss -antal nätter som han faktiskt har sovit själv kan jag räkna på en hand. Visst är det mysigt -jag älskar det också! Men faktum kvarstår att han blir större och tar mer plats. Varken jag eller han får den oavbrutna sömn som vi faktiskt båda behöver. Jag är trött och han är tröttare. Vi har försökt med allt -verkligen allt och ingenting hjälper. Det har gått så långt att jag och min man inte ens delar samma säng under veckorna. Det är jag och vår son och min man i ett annat rum. På så vis får vi alla lite mer utrymme och sover någorlunda ok.


Idag tog jag hjälp av BVC!


Jag hoppas att vi ska få pröva ut och få ett schysst pris på ett boll, altv. kedjetäcke. Det är ju uppenbarligen den där varma och trygga närheten han vill åt. Känslan att han är omfamnad och trygg. Jag tänker kanske att ett sådant täcke kommer att hjälpa honom? Vi fick en tid till en utbildad sömn-speciallist (?) för att få ytterliga verktyg att pröva innan man plockar ut ett täcke -dom är ju definitivt inte billiga och ges inte ut till vem som helst. 


Hur som helst måste vi alla få återgå till en fungerande vardag och där i ingår sömn! 

Har ni kanske några tips och idéer på vad man kan pröva? Vi har testat ett vanligt tyngdtäcke, bytt ut säng, kudde, ändrat kvällsrutiner, nattbelysning, sagor på stereo, låst vår dörr för att höra honom komma, gått tillbaka med honom till hans säng.. you name it!


 

 
 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

3 september 2020 17:16

Vad jobbigt det där är vi har lite så vi med och jag störs av det Inge kul alls. Hoppas ni får hjälp av BVC

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

6 september 2020 12:57

.

 
Madde

Madde

4 september 2020 07:32

Sömnen är så otroligt viktig. Jobbar inom LSS och både boll och kedjetäcken har vi använt i flera år med bra resultat. Nu har det ju blivit lite "inne" med det och även vi andra sover så mycket bättre med det som oftast. Hoppas ni får bra hjälp nu för allas skull

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

6 september 2020 12:58

.

 
Silverblomma

Silverblomma

4 september 2020 07:32

Inte lätt det där med störd sömn..har ni testat att låta honom lyssna på mindfulness för barn? funkar inte alltid men min stora dotter har lättare att somna och sova bra då

http://www.nouw.com/fyrismaggan

Natascha Lindberg

6 september 2020 12:58

Har aldrig hört talas om det men lär ju iaf prova det nu :) Tack!

 
Ingen bild

Paulina

4 september 2020 08:48

Hoppas ni hittar något som funkar. Har hört mycket bra om tyngdtäcke. Undrar hur det är.

Natascha Lindberg

6 september 2020 12:57

Jag tycker det är grymt, min son är av annan åsikt.

 
Amanda

Amanda

4 september 2020 08:56

Jag hade med väldiga problem med att sova själv när jag var mindre tror att det är den där känslan av att man ska känna sej trygg❤️

http://Amindiz. Se

Natascha Lindberg

6 september 2020 12:57

Ja det är väl oftast det som de handlar om .

 
Kamilla

Kamilla

4 september 2020 09:07

Vad bra att ni tagit hjälp för som du säger ingen sover bra så där. Sedan har ju alla barn perioder när de behöver mera trygghet och stökigare sömn. Mn som förälder måste man också få sova för att orka. Kram från mig

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

4 september 2020 11:56

Ja så här har vi haft det i 5 år så det får liksom vara lite bra nu😅

 
Mirre

Mirre

4 september 2020 10:11

Ohh ja det är mysigt så är det ju, men jag sover kasst de nätter om hon drömt och vaknar och vill komma in till oss

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

4 september 2020 11:56

Man gör ju de😌

 
Ingen bild

Åse

4 september 2020 13:41

Skönt att ni kunna få råd av bvc😊

Natascha Lindberg

6 september 2020 12:56

Fick väl inte så mycket råd än att vi typ blir "skickade" vidare. Men förhoppningsvis får vi hjälp :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards