Direktlänk till inlägg 10 september 2020

Återhämtar mig..

Av Natascha Lindberg - 10 september 2020 09:27


Hej -vilken fantastisk känsla att få vakna upp till solen som försöker pressa sig in genom rullgardinen jag lämnat lite uppe kvällen innan. Det är känns alltid lite bättre att vakna till sol än en grå himmel och regn -håller ni inte med?


Jag har nu fått 3 nätter helt för mig själv utan några "störningsmoment" 3 nätter med oavbruten sömn. Kanske är jag inte tipptopp än, jag behöver nog minst lika många nätter till att få återhämta mig men jag hänger i alla fall inte längre i ett hårstrå nerför ett stup

-nu sitter jag på toppen och kolla ut. Helt klart en förbättring om ni frågar mig. 


När jag igår pratade med en vän sa hon "jag läste din blogg, jag visste inte att du mådde så dåligt under hösten, jag har nog aldrig sett dig riktigt gråta, du är ju oftast alltid glad -kanske stressad och irriterad ibland men aldrig nedstämt och ledsen" 


Nej det stämmer nog, jag visar inte utåt hur jag mår, jag säger inte rakt ut hur jag känner mig, jag besvärar inte folk runt omkring mig med tråkigheter. På jobbet måste jag vara trevlig, glad och social. Om jag på min privattid väljer att ta en fika eller ses med en vän så gör jag det när jag orkar och har lust och aldrig under mina "tunga" perioder! Varför skulle jag utsätta dom för det?! 


Det är helt klart enklare att skriva här, lättare att få ner mina tankar och känslor vid en dator än med ord -risken att jag bryter ihop med tårar är större om jag försöker prata om det. 


Idag mår jag som sagt bättre. Vår son sover fortfarande som en turd men just nu har min man tagit över nätterna och det ger mig möjlighet att återhämta mig. Vi inser att springa fram och tillbaka med honom till sitt rum halva natten inte ger något och har nu istället burit in vår extrasäng in i hans rum för min man att sova i. Kanske ger det honom lite mer ro att sova i sin säng om han vet att han inte är helt ensam, kanske kommer han då tillslut inte vakna alls

-för det är ju trots allt en vanesak han har inövat i sin dygnsrytm. 


Idag ska vi passa på att ta lite bilder nere vid hamnen -solen lyser och dom fina färgerna börjar lägga sig längst backen och fylla dom tidigare gröna träd med gulbruna fina färger. Bilderna brukar bli amazing då!

Vad ska ni hitta på?


Ha nu en fin dag!


 



 
 
Silverblomma

Silverblomma

10 september 2020 10:53

Det är så det brukar vara, det syns inte alltid utanpå hur man mår inuti

http://www.nouw.com/silverblomma

Natascha Lindberg

10 september 2020 11:50

Nej det gör ju inte de🙏

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

10 september 2020 19:04

Brukar vara så att man vill inte prata om sina problem med andra för man vill inte vara en börda för dom eller att belasta dom för hur man egentligen mår. Skönt att han hjälper dig om nätterna så du får sova .. Hoppas sonen sover bättre snart

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:19

.

 
Lillan Kind

Lillan Kind

10 september 2020 20:19

När man känner sig fullständigt körd i botten är det så otroligt viktigt att få sova ostört, så skönt att du har fått göra det. Jag känner igen mig själv i det här att inte vilja "belasta" de människor jag har omkring mig med mitt mående. Resultatet blir att folk tror att man är glad jämt. Jag har varit borta från bloggandet ett tag, så jag har inte vetat hur du mår. Men jag hoppas att ditt mående fortsätter åt rätt håll nu <3

http://https://varapavag.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 13:26

Tack

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

10 september 2020 20:31

Läste att solen och värmen kommer tillbaka nästa vecka, att vissa kan få uppåt 25 grader! Hos oss blir det som mest 22-23 men ändå rätt härligt =) Då blir det nog mer mornar med sol genom fönstret =)

http://www.frokenrodlok.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:19

Åå det hade inte varit så dumt🤩

 
Madde

Madde

10 september 2020 20:41

Så skönt att få sova ut. Det är så viktigt om man ska klara av allt det andra.

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:20

Men eller hur 🙏

 
Missmadde

Missmadde

10 september 2020 20:44

Jag och hunden har varit ute på promenad och jag har gjort min första vlogg. Låter som sesångs deprission du har. De har min man med

http://www.motherandwife.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:20

Ja det är precis vad jag har. ❤️

 
yasmine mamma till dennis och angelina

yasmine mamma till dennis och angelina

10 september 2020 21:02

ja så underbart att vakna till sol det gjorde jag med.... att slippa regnet är en fröjd. hehe. Så bra att du sovit lite bättre hoppas det håller i sig. kram

http://www.yasminejohansen.com

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:21

Åå visst är det 🙏 känner mig så mkt bättre idag än igår 🤘

 
Orsakulla mamma vid 20 - finporslin pudelliv

Orsakulla mamma vid 20 - finporslin pudelliv

10 september 2020 22:06

Känner så väl igen mig i det där. Jag minns på gymnasiet den korta tid jag gick där att en tjej sa: "Madde du är jämt så föad." Världens mest förbannade lögn, jag ville helst inte leva och låg och grät samt åt inget alls när jag kom hem. Visst kunde jag skratta och spela teater för andra men glad var jag verkligen inte egentligen.

http://Www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:22

Det blir ju så klart det man själv visar ❤️ så skönt att du idag mår bättre 🙏

 
Amanda

Amanda

11 september 2020 02:37

Jag mår också sämre på hösten och känner mig nere. Och nej man visar ju inte alltid hur man mår. Det gör inte jag heller :)

http://https://nouw.com/amandizan

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:38

❤️

 
Amanda

Amanda

11 september 2020 08:08

Vad skönt att kunna få sova ut i bland och känna sej lite piggar i bland kan man må dåligt även fast det inte syns på utsidan 😊

http://Amindiz. Se

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:38

Eller hur❤️

 
corkystyle

corkystyle

11 september 2020 11:19

Ja det är ju helt klart att det inte syns ibland hur man mår på insidan. Jag brukar ibland ta på mig en mask då jag inte orkar prata om hur jag mår.

http://www.corkystyle.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:38

Så tråkigt att du känner så. ❤️

 
Jessi

Jessi

11 september 2020 11:35

Jag håller fullkomligt med om att det är lättare att gå upp när solen skiner ut än när det är mulet & regn ute.
Fy då. Det var inte kul att höra att du inte mått bra. Å att du inte har någon vän som du kan vara naken & ärlig för. Utan att det är här på bloggen som du släpper ut all din nakenhet.
Att visa känslor För någon är modigt, starkt & skönt. Inget att skämmas för.
StyrkeKram!! 🤗

http://https://fighterwomen85.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 12:56

Jag tror kanske du missförstår mig eller kanske har jag uttryck mig fel. Jag får svara på det i ett inlägg tror jag ❤️

 
Sandra Jönsson

Sandra Jönsson

11 september 2020 11:41

Det är nog få som verkligen SER hur andra mår genom att bara kolla på utsidan. Hade varit så mycket lättare om vi alla såg och förstod. <3 Vad bra att du fått riktigt med sömn, hoppas det ger dig mer energi.

http://https://sandrajonsson.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 12:55

Det gör mycket att få sova ostört🙏

 
Lexochlogan

Lexochlogan

11 september 2020 16:37

Det där med sömn är så himla viktigt, avsaknad av sömn har gjort mig riktigt sjuk innan och där vill man inte hamna. Så var försiktigt med dig. Vi har köpt säng så vi kan sova inne hos barnen istället för att springa fram och tillbaka jämt

http://nouw.com/Lexochlogan

Natascha Lindberg

11 september 2020 23:24

Ja vi testar det också nu och hoppas på att det ska funka🙏

 
Silverblomma

Silverblomma

11 september 2020 18:59

Bra att du fått sova ut lite, är jobbigt i längden med störd sömn och inte lätt när barnen har svårt att sova, min stora dotter hade det ett tag när hon var yngre också men nu har det blivit bättre..

http://www.nouw.com/silverblomma

Natascha Lindberg

11 september 2020 23:22

Så skönt, Då finns det hopp för oss också😅🙏

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards