Direktlänk till inlägg 11 september 2020

Fredags feeling!

Av Natascha Lindberg - 11 september 2020 13:11


Äntligen fredag och ikväll är det tacomys i vanlig ordning. Visst tröttnar man på det ibland

-att äta samma sak varje fredag men det går ju så fort och det är ju faktiskt gott. Några helgplaner har vi inte eftersom 4/7 är sjuka och där av min man. Det får blir hemmamys/fix. På grund av dom nya riktlinjerna i vår kommun kanske är det så överallt så har 3 barn vart hemma från skolan hela veckan. Om barnet blir sjukt söndag, frisk måndag så måste hen fortfarande vara hemma i minst 1 vecka -Jag får väl kanske "glädjas" åt att mina 3 minsta är sjuka samtidigt. 

 

  

Nu till något helt annat. Först vill jag bara skriva vilken fantastisk respons jag fick på mina 2 senaste inlägg -vilka fina kommentarer jag fick. I vanliga fall brukar kommentarerna bestå av ett par meningar men det var många av er som skrev så långa, fina och peppande kommentarer -vilken kraft en del inlägg kan ha. 


Sen måste jag nog kanske förtydliga mitt inlägg, kanske var jag otydlig eller bör omformulera mig för att det inte ska bli missförstånd. 


Jag har absolut vänner som jag kan vända mig till och prata om hur jag mår, som vet exakt vad jag ibland går igenom. Det jag menade när jag skrev att jag inte vill "utsätta dom för det" är att när jag väl tar mig ut för att träffa folk -då jag mår bra, så vill jag inte prata om tråkigheter och det negativa utan vill istället fokusera på det roliga. Det är klart att det ibland kommer upp i samtalsämne "hur mår du, hur har du haft det, osv" Men jag väljer att kanske inte prata om det, jag stänger hellre in mig, sover och håller mig hemma för att sen, när orken är tillbaka lägga min energi på att boosta mitt mående med positiv energi. Jag pratar inte om det men det nämns absolut i olika sammanhang. Andra kanske finner mer ströst att prata om deras mående -finner någon slags styrka i att ha någon att att dela det med. Det är ok -alla är vi olika. Själv vill jag bara bli lämnad ifred bakom en ständ dörr -tills jag orkar med mig själv. Kanske är det för att jag är introvert -men det är det som funkar för mig. Hänger ni med på vad jag menar? 

 


Natt 4 helt ensam i en stor säng utan någon som stör min sömn -idag är jag taggad på livet! Det hade också gått bra för vår yngsta som endast vaknat 2 gånger för att checka av läget om pappa fortfarande fanns i rummet. Han har nu sovit ensam i sin säng 2 nätter -det här kan bli hur bra som helst!

 

Jag har kontakt med en arbetsterapeut och vi har bollat lite tankar och idéer. Hon precis som jag tror att den störta faktum är att han känner sig övergiven, ensam och har stort behov av närkontakt. Att ställa in en säng i hans rum för att finnas tillhands tyckte hon var en jättebra idé och trodde det kunde hjälpa honom mycket. Man måste bara bryta hans mönster och behovet att ligga bredvid. Vi kör vidare med det här i hopp om att det ska lösa sig -för inte sover väl barn med sina föräldrar för alltid?

 

Idag mår jag bättre, solen skiner och jag har fredags feeling -kan det bli bätter?!


 

 
 
Silverblomma

Silverblomma

11 september 2020 14:20

Vi ska också ha tacos idag, finns ju massor av olika tillbehör så vi brukar inte ta samma varje fredag, kan göras på grönsaker, fisk, kyckling, böner, kött och säkert finns det ännu fler varianter, bara kreativiteten som sätter stopp..enkelt att göra barnen nöjda i alla fall..Ha en trevlig helg

http://www.nouw.com/silverblomma

Natascha Lindberg

11 september 2020 14:37

Å kyckling har jag länge velat testa. Köper du då färdig eller fryst och tilllagar?

 
Ullie

Ullie

11 september 2020 14:52

Oj oj känns igen . Vår minsta har haft separations ångest både vid sex år och nio . Så Jo bara en dag i taget
Mys på ni ikväll nu då tror det blir pizza här

http://Weberskold.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 15:24

En dag i taget❤️

 
Ingen bild

Pärla

11 september 2020 15:00

Tacos är väl ändå aldrig fel tycker jag.
Förstår precis vad du menar, jag är typ likadan.
Tråkigt att det inte verkar funka än så länge men hoppas det reder upp sig.

Natascha Lindberg

11 september 2020 15:25

Det hoppas vi också.. Som sagt, det kan ju inte vara så för alltid eller hur 🤷‍♀️

 
Tess

Tess

11 september 2020 16:22

Så trist att ni är sjuka - ni får krya på er o ja hoppas ni får en fin helg iallafall gumman ❤️ Jag håller mig frisk iaf o skulle gråta blod om ja blev förkyld igen redan varit sjuk tillräckligt förra månaden har fan inte råd o va sjuk mer! Gud så gott med tacos de bästa man kan äta en fredag hörredu :)

http://Https://Blondinas.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 23:28

Nej, gud så tråkigt. Då hoppas jag på en frisk höst åt dig❤️

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

11 september 2020 17:14

Tacos är ju fredags mat tycker jag haha och det är ju så gott med och alla gillar ju det .
Ta en dag i taget så löser det sig

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

11 september 2020 23:22

Så gott och precis, alla gillar ju de👏

 
Hannas krypin

Hannas krypin

11 september 2020 21:19

Det är samma riktlinjer här så två av tre barn är hemma. Hoppas på att de kan gå på måndag. Förstår precis vad du menar. Jag kan tänka att jag inte vill dra ner den andre och då håller det inom mig. Man vill inte alltid "tynga" andra med sina problem. Man vill bara ha det roligt tillsammans.

http://hannafialotta.blogg.se

Natascha Lindberg

11 september 2020 23:20

Ja där ser man. Ja jag har inte så stora förhoppningar på måndag eller tis men hoppas kan man alltid🙏

Precis så❤️

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

12 september 2020 07:20

Vi har ingen bestämd dag till nån specifik maträtt utan äter det vi är sugna på när det passar. Så lev tacos i torsdags.. Gött.

http://Www.frokenrodlok.se

Natascha Lindberg

12 september 2020 10:55

Så kan man ju också göra.. Här hemma tycker våra det är helgen börjar då vi äter tacos 😅

 
Madde

Madde

12 september 2020 07:49

Kan inte riktlinjerna här, men dom är ju hårdare med att vara hemma just nu. Det är väl bra, men undrar om det kommer hålla i längden? Många barn är lite snoriga hela tiden, och man kan kanske inte vara hemma i flera månader för det.
Ibland kan det vara bra att skriva av sig istället. Då väljer mottagaren om hen vill/orkar lyssna, samtidigt som du får ur dig hur du mår.

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

12 september 2020 10:53

Men precis, det är ju trots allt säsong för förkylning.

Ja, precis min tanke😅

 
Michaela

Michaela

12 september 2020 08:07

Åååh när jag va liten år vi alltid tavosnpå fredagar . Nu var det ett tag sedan vi åt det. En simpel men sjukt god rätt måste jag säga

http://nordengrim.nu

Natascha Lindberg

12 september 2020 10:52

Så simpelt😅

 
Sanna

Sanna

12 september 2020 09:28

Underbart med fredag och att du kände dig bättre :) jag är lite som du; vill också vara positiv när jag träffar mina vänner och fokusera på det roliga :)

http://Nouw.com/sannaevelyne

Natascha Lindberg

12 september 2020 10:52

Det blir ju så mkt roligare, annars kan man ju bara vara kvar hemma. Det är inte så ofta jag som mamma kommer ut och hinner träffa folk så när jag väl gör det vill jag ha det roligt👏

 
Kamilla

Kamilla

12 september 2020 09:43

Jag tycker det är bra att Corona har gjort att folk äntligen tar de råd som råder vid sjukdomar. Krya på er.

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

12 september 2020 10:51

Absolut, visst är det så. Jag tänker mig kanske att minst en vecka är långt tid eftersom det är säsong för förkylning.

 
Elina

Elina

12 september 2020 10:09

Vår dotter har varit hemma hela veckan nu! Hoppas att hon kan gå på tisdag igen

http://www.detkaosvikallarvardag.com

Natascha Lindberg

12 september 2020 10:49

Ja det blir nog mkt vab i höst😌

 
Lexochlogan

Lexochlogan

12 september 2020 11:43

Tacos 🌮 kan aldrig bli fel tycker jag och då finns det alltid något som passar alla. Vi brukar tex för att jag inte kan äta kött för min mage, ta kyckling och alla som fått det här har tyckte det varit perfekt. Skönt att du får bättre sömn, min är helt rubbad och de få nätter jag fått sova en hel natt känns väldigt annorlunda

http://nouw.com/lexochligan

Natascha Lindberg

13 september 2020 13:36

Man kan ju bli galen för mindre, nu börjar jag få tillbaka min sömn och hoppas nu att han ska fortsätta att sova bra själv :)

 
Mirre

Mirre

12 september 2020 12:03

Hos oss ska de vara hemma när de varit symptomfria i 2 dygn tror det häller så för alla sjukdommar. Bra att du fick bra respons och förstår vad du menaar

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

13 september 2020 13:35

ok, kanske är det olika i olika län.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards