Direktlänk till inlägg 21 september 2020

Ett minne blott...

Av Natascha Lindberg - 21 september 2020 16:30


Hej på er -måndag och en hel vecka framför oss. 

 

Ojämnvecka och det betyder att min äldsta son är hemma för en mammavecka. Där med följer även hans hockeyträningar, matcher och tydligen ett utvecklingssamtal som jag inte har fått någon information om. Klockan 07:45 vart jag väckt i morse av Theodore stod lutad över mig och undrade om jag kommer på mötet idag?

 

Ni ska vet -jag är väldigt noggrant och skriver upp allt! Jag måste ha kontroll över såna saker och avskyr själv när folk glömmer eller inte kommer i tid.  Man kan inte alltid lita på att en 12 åring ska komma ihåg att berätta saker som är viktiga -jag frågar därför varje dag efter skolan om det har hänt något speciellt och om dom har några papper till mig. Det visade sig att informationen hade kommit i förra veckan hem till hans pappa -därav min ovetskap kring det. Till hans försvar så kan man inte komma ihåg allt -speciellt inte om man är en man och pappa. Det kändes hur som helst väldigt skönt att veta att det inte var jag som hade missat det!

 


Nu har Eddie sovit ensam i sin säng i lite över en vecka -var av dom senaste 3 nätter har han inte ens vakna. Han brukar vakna en gång per natt för att gå på toaletten och vill då gärna att jag eller hans pappa ska följa honom dit -i natt hade han vaknat, gått på toaletten och sedan återvänt till sin säng och somnat om -utan att väcka någon. Visserligen har hans pappa under hela den här tiden sovit inne hos honom i en extrasäng men jag tycker ändå att det framsteg! Idag reste Jonas iväg på jobb och än är det lite oklart när i veckan han kommer att komma hem. Eddie är införstådd med det och i natt ska han för först gången någonsin sova ensam i sitt rum -vi får se hur det går. Jag tror definitivt att tyngdtäcket har varit lösningen på våra problem. Numera sover han under täcket hela natten istället för ovanpå -som det annars har varit. Det är helt klart svårare att fumla omkring i sängen när man har 9kg över sig!


 

Det är helt klart en väldigt mycket gladare och mer utvilad mamma som idag sitter här och skriver -men också en väldigt mycket gladare Eddie! Han känns mer utvilad och inte alls lika gnällig. Han har en harmoni och lugn över sig

-tålamodet är på en helt annan nivå, både mitt och hans! 

 

Jag hoppas att våra sömnlösa nätter är ett minne blott!

 

   

 

 
 
Jessi

Jessi

21 september 2020 22:31

Så mysig att ha grabben hemma. Dåligt tycker jag av både lärare & pappa att inte informera dig om utvecklingssamtalet.
Jqg är lika Dan. Vill ha kontroll på saker som händer. Så att man inte glömmer något 🙂.

Så bra att tyngdtäcket funkar bra. Hoppas att det går bra för din grabb att sova inatt. Så du med får sova. Skönt att förgående natt gav många sömn timmar till er 🙂

http://https://fighterwomen85.se

Natascha Lindberg

21 september 2020 22:42

Jo men lärarna hade skickat lapp med vår son som i sin tur hade glömt av att visa lappen.

Jag hoppas också på ostörd natt 😅

 
dani

dani

21 september 2020 22:38

Åh vad skönt att tyngdtäcket har fungerat! Jag håller tummarna på att inatt var helt okej trots att Eddie fick sova ensam!

http://https://nouw.com/keereweer

Natascha Lindberg

21 september 2020 22:43

Det får vi se inatt.. 😅

 
ullie

ullie

21 september 2020 23:17

tycker han va otroligt duktig o det går åt rätt håll heja
önskar er en fin tisdag

http://weberskold.se

Natascha Lindberg

21 september 2020 23:35

Visst är han👏 tack detsamma till dig🍁

 
Göran

Göran

22 september 2020 07:27

Skickar verkligen skolorna fortfarande papper hem med barnen? Varför använder man inte nätet? Det finns ju en uppsjö av möjligheter. Varje klass kan ha en egen hemsida där lärarna lägger ut info eller så kan skolan maila föräldrarna. Särskilt när det gäller utvecklingssamtal så båda parter kan komma väl förberedda. Men även när det gäller utflykter där de ska ha matsäck, skidor, skridskor o.s.v

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:59

Ja det händer faktiskt att dom gör det. Många föräldrar använder inte ens mail/dator och då blir det svårt, papper brukar ju oftast komma fram. Men visst, lite mer framförhållning hade inte skadat 😅

 
Madde

Madde

22 september 2020 08:03

Är alltid så impad hur bra just tyngdtäcken av olika slag hjälper. Min ena dotter har ett också pga ångest och det hjälper mot det också. Det måste vara jobbigt i sådana här situationer med barn varannan vecka. Gäller att man verkligen för över information till varandra,

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:58

Men jag tycker det funkar relativt bra, klart att viss information hamnar mellan stolarna ibland men det brukar inte handla om liv eller död😅

 
Kamilla

Kamilla

22 september 2020 08:41

Skönt att sonen hade koll på samtalet när in formationen inte nått dig. Tyngdtäcke har ena sonen vilket han verkligen tycker är skönt

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:57

Jag älskar mitt men hade nog behövt ett tyngre

 
Elina

Elina

22 september 2020 08:57

Hoppas att det fortsätter i rätt håll nu! Så att ni får sova på nätterna.

http://www.detkaosvikallarvardag.com

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:56

Det verkar helt klart gå mot det bättre👏

 
Mirre

Mirre

22 september 2020 08:57

Ja det är omöjligt att komma ihåg allt, men bra att sonen kom ihåg då =D. Samt skönt att det verkar gå bra och säkert går det bra att sova själv i rummet inatt, kanske är precis den vändpunkt som behövs att pappa är bortrest och att man fasas in i det. Vi sov aldrig inne hos henne utan hon fick ligga själv där inne och vi gick upp i fall hon vaknade, vår tös är en tös som lätt vänjer sig vid nya vanor så hon skulle velat att vi sov där inne då om vi gjorde så

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:56

Fast ganska så sent 😅
Men jag tror också det, man ska ju inte byta en ovana mot en annan.

 
Lexochlogan

Lexochlogan

22 september 2020 09:50

Hoppas detsamma att dina sömnlösa nätter är över, skulle verkligen vilja testa det täcket med, sömn är verkligen så viktig för mig. Ja de blir ju så stora när de klarar sig mer själv, han måste känt sig extra stor att lösa det själv.

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:55

Gör det, det är som natt och dag🤩

 
Corkystyle

Corkystyle

22 september 2020 11:21

Skönt att tyngdtäcke fungerar. Jag själv har ett kedjetäcke på 8kg och att det är dom dag och natt om man jämför hur jag sover utan Och med. Hoppas det går bra för honom att sova själv i sitt rum.

http://www.corkystyle.se

Natascha Lindberg

22 september 2020 13:54

Jag har ett tyngdtäcke på 5kg och sover bättre än någonsin, hade kunnat haft tyngre 😅

 
Ingen bild

Paulina

22 september 2020 14:30

Jag var väldigt dålig på att lämna info till mina föräldrar när jag gick i skolan trots mamma frågade jämt. Hoppas mötet gick bra iallafall. Borde testa tyngdtäcke och se om det hjälper som alla påstår.

Natascha Lindberg

22 september 2020 16:20

Ja det vart inget möte men fick en ny tid.

Det tycker jag absolut du ska göra, det bästa som finns👌

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards