Direktlänk till inlägg 8 oktober 2020

Ekotips..

Av Natascha Lindberg - 8 oktober 2020 13:23


Än en gång har ekotipset räddat min ekonomi -

till en viss del!


Tidigare i veckan tog jag fram mina gummistövlar -jag och min ena son har delat på dom och jag har inte sett hur pass skitiga dom har blivit. Typ gul/rostiga, skitiga och hade platsat mer i ett stall än till vardags. Inte såg jag heller det förrän jag stod på maxi under en strålkastare -skämdes ögonen ur mig. Jag köpte då ett par nya. 


Jag kunde inte riktigt släppa tanken på dom och hade egentligen velat haft ett par likadana. Dom har ett alldeles perfekt längd på skaftet och har den där söta detaljen med snörning som jag så mycket tyckte om. Bläddrade igenom ekotipset på instagram och hittade ett inlägg om hur en annan hade räddat sina stövlar -med bikarbonatpasta!


Åkte därför efter jobbet till affären och köpte en stor burk med bikarbonat

-visste ni att dom numera säljer bikarbonat på 400g? Bikarbonat har räddat min vardag ex antal gånger!


 

 

 

Kanske dom inte vart så jätterena -inte så som jag hade hoppats men ni ser väl skillnaden? Kan vi snälla ta en sekund på att faktiskt uppskatta hur man kan bevara en pryl som har flera år på nacken?! Kanske hade det vart annat om jag gjort rent dom tidigare -då kanske dom hade vart som nya?!


Till min besvikelse upptäckte jag däremot idag att det är  ett hål i dom -tusan också! Det blir att köpa nya i vilket fall som helst -eftersom jag faktisk lämnade tillbaka dom jag köpte tidigare under dagen Men till nästa gång ska jag göra rent dom efter varje säsong. För -varför köpa nytt när man kan "reparera" det man redan har sen innan?

 

Ett tips från mig och ekotipset!

 

🖤

 

 
 
Yasmine mamma till dennis och Angelina

Yasmine mamma till dennis och Angelina

8 oktober 2020 14:33

Så söta med snörning. Och jo man ser ju stor skillnad. Dom var riktigt fina.

http://www.nouw.com/yasminegill

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 13:01

Stooor skillnad 👏

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

8 oktober 2020 19:05

Wow så fina de blev...så synd att det var hål i dem....jag älskar när man kan fixa och laga så att grejerna håller en säsong till...tyvärr kan jag också vara lite slarvig med att göra rent när säsongen är över...man vet ju aldrig när den är över...förrän det gått lång tid sedan man använde typ stövlarna sist.

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 13:01

Hahaha sant 😅

 
Madde

Madde

8 oktober 2020 20:18

Tyckte dom såg ut som nya dina stövlar. Synd att dom var trasiga så du ändå fick köpa nya,

http://www.nouw.com/madelenaspec

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 12:59

Ja fsktiskt😅 men nen

 
Ingen bild

Paulina

8 oktober 2020 21:41

Wow vilken skillnad! Vilket bra tips. Bikarbonat är bra för mycket 😊

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 12:59

Verkligheten 👏

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

8 oktober 2020 22:11

Dom blev ju super fina ju och man ser verkligen skillnaden 😊 tråkigt bara att det va ett hål på dom..
Bikarbonat har jag hört är bra till mycket men har dock aldrig testat det själv

http://www.nouw.com

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 12:59

Bikarbonat har räddar många prylar för mig😅

 
Elina

Elina

9 oktober 2020 08:45

Åh vilket bra tips! Tack så mycket 😊 Det blev sån skillnad!

http://www.detkaosvikallarvardag.cpm

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 12:58

Nu kommer jag kunna rädda många barnstövlar 😅

 
Mirre

Mirre

9 oktober 2020 12:07

Oh så stooor skillnad det vart vilken toppengrej

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 12:57

Visst är det👏

 
Linda Odelmar

Linda Odelmar

9 oktober 2020 13:17

Otur att de gick sönder när du lagt ner så mycket besvär på att försöka fixa dom. Finare blev de helt klart i vart fall

http://silverblomma1980.blogspot.com

Natascha Lindberg

9 oktober 2020 14:01

ja, kanske skulle jag ha kollat det innan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards