Direktlänk till inlägg 5 november 2020

Here we go again -jag mår fruktansvärt!

Av Natascha Lindberg - 5 november 2020 11:37


Ja men då är det dags igen, återigen är jag sjuk

-för andra gånger i år. Jag hade en släng av en slags influensa i slutet av mars/början på april och trodde väl kanske att thats it. Jag har aldrig varit sjuk i influensa 2 gånger på ett år -aldrig! Men nu är jag -och det kom utan någon som helst förvarning!


Jag kände inte av någonting när jag på måndag morgon vaknade. Jag hade inte ont, kände mig inte snorig och kunde genomförde ett träningspass innan lunch -jag mådde toppen. På eftermiddag, mot kvällen small det till. Det var som om någon dragit ut proppen ur näsan på mig och jag vart dunderförkyld. Natten till tisdagen var fruktansvärd, det var som om jag svalt en näve med rakblad som jag sen skulle försöka svälja -det var fruktansvärt! Jag mår inte direkt bättre idag. Jag känner mig bakfull och har ont precis överallt, snorar och har feber. En cocktailblandning av Alvedon och Ipren tar udden av det värsta, jag måste stå på benen -jag har barnen hemma. 


Jag hoppas ju såklart att det är bara en vanlig förkylning och att jag kan arbeta ihop mina timmar i nästa vecka -där av har jag barnen hemma istället för på dagis då jag kunde ha vilat. John vart sjuk han också -lika så som för mig så kom hans snor som ett email. 


Jag mår fruktansvärt -på riktigt! Värst är nog huvudvärken. Jag kan inte minnas att jag någonsin haft så ont i huvudet vid andra tillfällen då jag vart förkyld?! Jag har tidigare återigen gjort covidtest och väntar nu på besked -förhoppningsvis får jag besked redan imorgon. Den här gången gjorde det faktiskt ont att göra testet -det kändes som om hon var längre in och snurrade 50 varv mer. Efteråt rann det ur ögat på mig -man skulle kunna tro att hon satte hål på tårkanalen.


Men jag känner så här -nu jä*lar får det väl vara nog med skiten?! Hur länge kan det hålla på

-och ska man nu för alltid vara orolig för att ha smittats vid minsta symptom?!

 

🖤

 

 
 
Mirre

Mirre

5 november 2020 15:57

Usscha jag och karln ska ta covid-test imorgon, huas bevare om det gör ont =( Krya på dig

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

5 november 2020 19:33

Hoppas på att få en lugn och förstående sköterska så är det lungt

 
Elina

Elina

5 november 2020 16:30

Nej vad tråkigt att du blivit sjuk igen! Hoppas att det släpper snart så du mår bättre ❤️

http://www.detkaosvikallarvardag.com

Natascha Lindberg

5 november 2020 19:32

Tack❤️ jädrans vilken otur, annars blir jag sjuk högst en gång om året och kan fortfarande arbeta.. Med undantag för magsjuka då😅

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

5 november 2020 17:01

Ja så länge det är så här mycket ska vi nog vara orolig så vi inte smittas men nu är det verkligen mycket smittrisk.. Krya på dig och hoppas du blir frisk snart

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

5 november 2020 19:31

Tack ❤️

 
Madde

Madde

5 november 2020 17:18

Det är inte så mysigt detta med testerna. Riktigt obehagligt. Hoppas det går över snart. Så tråkigt att vara hemma

http://Www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

5 november 2020 19:30

Nej, roligare saker finns att göra liksom 😅

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

5 november 2020 19:46

Men fy så tråkigt att du blivit sjuk igen. Och det är så jobbigt när det kommer så plötsligt, man kan liksom inte alls förbereda sig. Hoppas det går över lika snabbt.

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

9 november 2020 22:40

Nu mår jag mycket bättre tack❤️

 
Kamilla

Kamilla

6 november 2020 00:52

Det är nog klokt att ta testet så man får veta om sjukdomen var covid eller bara en influnesa i vanlig ordning. Krya på dig

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

9 november 2020 22:39

Precis så.. Och det var bara en influensa🙏

 
Amanda

Amanda

6 november 2020 07:44

Men fina du hoppas värkligen att du blir frisk snart jag är med förkyld men inte alls så jobbigt som du har det hoppas att du får tillbaka testet negativt ❤️

http://https://nouw.com/amandamalmflod

Natascha Lindberg

9 november 2020 22:39

Testet har kommit tillbaka och det var negativt 🙏 mår mkt bättre idag än i måndags förra vecka

 
Linda Odelmar

Linda Odelmar

6 november 2020 09:33

Så jobbigt att vara sjuk igen, hoppas att du snart kryar på dig och att det inte är covid-19

http://https://lindaodelmar.blogspot.com

Natascha Lindberg

9 november 2020 13:31

Ingen covid och jag mår mycket bättre, tack

 
Ingen bild

Paulina

6 november 2020 10:38

Usch då. Men det är svårt att undgå ibland. Krya på dig 🌸

Natascha Lindberg

9 november 2020 13:31

tack

 
Amanda

Amanda

6 november 2020 19:44

Krya på dig! Det är inte alls kul att ha feber och ont i huvudet hoppas det ger med sig. :)

http://https://amandizan.wordpress.com

Natascha Lindberg

9 november 2020 13:30

på bättringsvägen, tack :)

 
Popprinsessan

Popprinsessan

9 november 2020 20:27

Men usch då! Hur mår du nu? Har du fått något provsvar? Jag är lite rädd för det där, att det bara ska slå till liksom. Försöker ligga steget före på jobbet hela tiden ifall jag skulle bli sjuk. Men det är ju inte lätt alltså.. Krya på dig!

http://www.popprinsessan.se

Natascha Lindberg

9 november 2020 22:37

Testet visa negativt 🙏 och jag är på bättringsvägen ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards