Direktlänk till inlägg 19 november 2020

Uttråkad!

Av Natascha Lindberg - 19 november 2020 19:31


Gokväll -idag har det verkligen vart en sån där trööökig dag. Allt har gått långsamt och segt. Jag kan inte minnas när jag var så här uttråkad sist! 


Den här veckan har jag arbetat 3 dagar istället för 2 som jag annars gör. Det på grund av att jag var sjuk för ett par veckor sen. Istället för att sjukskriva mig så jobbar jag istället ikapp dom dagarna. Det hade ioförsig inte fungerat om jag fått positiv coronatest. Jag är fortfarande småsnorig och kan få en hostattack men mår i övrigt bra. Jag känner mig som lite småkriminell när jag går runt i affärerna och då och då måste hosta till -därav har jag hela tiden haft med mig mitt papper på att jag har testat mig och att det är negativt. 


Dagens positiva fick jag i ett telefonsamtal tidigare idag -företaget jag arbetar på har fått beviljat fortsatt permittering december ut. Vilken lättnad! Det känns skönt att slippa all krångel med att boka tid på arbetsförmedlingen, ringa a-kassa och allt annat nödvändigt runt om en arbetslös -speciellt dec månad då det är många som är lediga. Det känns skönt att veta att pengarna kommer att komma in en månad till. Ingen vill ha ekonomisk stress -och absolut inte runt jul då pengarna har en förmåga att slukas upp i stora svarta hål! Jag kan andas ut! 


Utöver det -som jag skrev upptill.. jag har vart så uttråkad -precis hela dagen! Jag har till och med gått så långt att jag köpte rengöring till tvättmaskinen och gav mig in på att göra rent den. En historia som tog lite längre tid än vad jag har räknat med. Vem visste att man skulle göra rent den emellanåt? Inte jag i alla fall.


Dessa hittade jag på min snabba och nödvändiga shoppingtur idag

-visst är dom fina?


 

 

  

Imorgon kommer jag att lägga upp ett julklappstips till dig som älskar personliga gåvor.


🖤

 
 
Hannas krypin

Hannas krypin

20 november 2020 09:12

Vissa dagar är bara så där tråkiga. Skönt att ditt covidtest var negativt. Förstår precis vad du menar med att man känner sig kriminell när man går runt och hostar och nyser. Vilka fina paket du shoppat. Känns som Rusta? De har mycket bra julgrejer. Skönt att det löste sig med permitteringen så du slipper a-kassekrångel.

http://hannafialotta.blogg.se

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:01

Nej faktiskt dollar 🤑 har tänkt att jag ska köpa dom i typ 2 år nu men har inte blivit av 👏

 
Madde

Madde

20 november 2020 16:39

Den där känslan känns igen. Man hostar alltid då man inte får. Visst får man dåligt samvete

http://www.nouw/madelena

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:05

Sjukt dåligt samvete 😅

 
Jennysvardag

Jennysvardag

20 november 2020 17:31

Jag känner så igen mig om att gå i affären och känna sig kriminell för man är lite små snorig eller hostar och vet själv att man inte har Corona 🙈 Min näsa är så känslig mot kyla och jag blir alltid små snorig när jag är ute 🙈😂 Vilka fina ljusboxar som du hittade på din shoppingrunda 😊 Jag brukar köpa maskindiskrengöring på rusta som man sätter i diskmaskinen och kör ett program. Hoppas att din diskmaskin blev ren nu 😊

http://jennysvardag.se

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:06

Det var tvättmaskinen men ja, den vart ren och luktar numera fräscht 👏

 
★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finpo

★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finpo

20 november 2020 19:37

Tvättmaskiner och även diskmaskiner ska rengöras ganska ofta ;D. Men tror faktiskt många med dig inte har en aning om den saken. Det är väl sånt där som ingen säger åt en liksom ;D. Skönt att du fått jobba, förstår att du ville det :).

http://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:06

Ja diskmaskin hade jag koll på men inte tvättmaskin 😅

 
Amanda

Amanda

21 november 2020 03:31

Hoppas din förkylning snart går över. Inte alls kul att vara sjuk. Måste kännas otroligt skönt att inte vara arbetslös runt jul. Det är redan en hektiskt tid :)

http://https://amandizan.wordpress.com

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:07

Men så skönt 👏 jag hoppas bara inte att problemet är framskjutet😅🙏

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

21 november 2020 07:10

Åh... då ser jag fram emot nästa inlägg presenttips, det är vad jag behöver. Skönt att slippa stressa med anledning av jobbsituationen nu i december och hoppas att du slipper det över huvud taget.
De där paketen var supersnygga

http://Https://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:07

Ja det hoppas jag också 🙏❤️

 
Amanda

Amanda

21 november 2020 11:27

Men gud så snygga paket ❤️ kul att du lägger julklapps tips ❤️

http://https://nouw.com/amandamalmflod

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:08

Kommer under dagen 👏

 
Sanna

Sanna

21 november 2020 11:32

Vad skönt att ditt test var negativt även om det aldrig är roligt att vara sjuk! Skönt att du kan andas ut under december med:) superfina paket!

http://nouw.com/sannaevelyne

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:08

Nej speciellt inte i dessa tider🙈

 
Mirre

Mirre

21 november 2020 12:31

Ja ibland kan man bli bra uttråkad och man känner att man inte har motivation alls, men toppen att tvättmaskinen vart rengjord =D

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

21 november 2020 14:09

Den vart superren och luktar numera fräscht 👏

 
Blondina

Blondina

21 november 2020 16:55

Skönt att covid testet va negativt vännen :) Åhh en sån där julklapp som lyser har vi också fast en grön :) De lät ju som ett kanon bra telefonsamtal - grattis :) Uttråkad är bara förnamnet jag sj har varit isolerad i 4 veckor nu hostar o har feber toppar ibland blääää

http://Https://blondinas.se

Natascha Lindberg

21 november 2020 20:57

ja jag har följt dig.. f*n så tråkigt! Krya på dig och hoppas att du blir frisk och kan ha en mysig jul

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards