Alla inlägg under december 2020

Av Natascha Lindberg - 30 december 2020 00:30


Nu är vi här -årets sista dag.

I alla fall för mig -nyårsafton ser jag som dagen då vi tackar för det som har vart och välkomnar det nya. Och visst välkomnar vi det nya!


Vad har vi lärt oss, vad kan vi ta med oss, vad kan vi minnas och kan ta med oss in i framtiden. Svaret på den frågan -massor! Jag är tacksam, trygg och har aldrig och kommer aldrig att ta något gör givet -det är en lärdom vi alla fick lära oss i år!?


Själv är jag klar med 2020 -jag vill inte se tillbaka men jag lär aldrig glömma! 

Nu vill jag se vad 2021 har att erbjuda

-för hur mycket värre kan det bli? 

Aldrig tidigare har jag vart mer taggad på att få vända blad och börja om på nytt

-är jag ensam om det?


  

Gott Nytt År! 

 

🖤

 

Av Natascha Lindberg - 27 december 2020 23:54


Tiden går fort -julen är över och ett nytt år väntas in. Jag är supertaggad på 2021! 


Jag har 16 ledigt dagar och det skär i hjärtat att det inte går att göra någonting. Det går inte att springa runt i affärer, äta på restaurang, åka iväg någonstans eller ens gå ut och åka bob med barnen -för vart är snön?! 

Jag känner mig låst! 


Min man och ena unge har byggt ihop en lite mindre hockeyrink på gården i hopp om att det ska frysa till -då kan barnen åtminstone åka skridskor. Det hade vart skönt att slippa åka med bil för att ta oss till en isrink! Just nu är det plusgrader så det verkar dock inte lovande

-men än finns det hopp!


Hur var er jul -fick ni några fina presenter? 

Själv fick jag en hel del -inte nog med att jag fick en kanon adventskalender, jag fick fantastiska julklappar av både man och barn. Av dom yngsta fick jag fantastiska teckningar som dom målade hela dagen innan jul.


En av dom fina julklapparna jag fått är en skrivare -jag har verkligen önskat mig en sån.

Det finns alltid papper att skriva ut och den här skriver dessutom ut kanonfina bilder i färg! 


 

 

Just nu har den inte någon en bra plats -det får duga på golvet tills nästa gång vi åker till Ikea och kan köpa en hylla.


Förutom det fick jag ett kanonfint halsband och matchande örhängen samt armband. En massage-pistol, ljushållare i glas av min ena unge, godis, nocco och doftpinnar. Jag känner mig så bortskämd med alla gåvor -vilken fin familj jag har!


Barnen gick inte lottlösa dom heller. Det vart succé med alla fina julklappar vi inhandlat åt dom -var av en sa "jag lovar mamma, en dag när jag blir hockeyproffs -då ska jag ge tillbaka" 


Vår jul var toppen -trots restriktionerna och utan släkten. Tomten kom -gav sin säck "corona stil" och barnen var mer än nöjda när dom sen gick och la sig. Dom var tacksamma -likaså vi!

 

  

God fortsättning! 

 

🖤

 

Av Natascha Lindberg - 23 december 2020 10:00


Dan före dopparedan -är ni redo, taggade och klara med alla måsten?


Förutom att jag faktiskt har arbetat sen i förra veckan så har jag haft fullt upp med alla julförberedelserna -anledningen till varför min frånvaro har lyst så starkt den senaste tiden. Jag har lagt märke till att även andra har hopp i sitt skrivande. 


Idag har jag mina sista 5h kvar att göra innan en lång ledighet väntas -enda fram till 11/1. 


Själv är jag klar med alla mina måste. Granen är klädd, julklapparna ör köpta och julmaten ligger i kylen. Jag har ett par paket kvar att slå in -något jag får pyssla med i pauserna av uppesittarkvällen. En tradition som bara inte får brytas -håller ni inte med?


Det här med att slå in paket -jag verkligen älskar det. Jag tycker att innehållet är lika viktigt som det yttre. Det är något speciellt att få ge någon ett riktigt fint inslaget paket -det blir lite extra då. 

   

 

God Jul! 

🖤 


Av Natascha Lindberg - 18 december 2020 12:42


Känner att jag måste få låta er vara med och visa er vad mina senaste 7 luckor har innehållit. Han fortsätter att överraska mig med saker jag tycker om och använder.


Lucka 11:


  

Jag älskar dessa klubbor! Supergoda och tycks aldrig ta slut.


Lucka 12:


 

Lypsyl -jag kan inte leva utan det. Jag brukar ha ett i varje rum som jag brukar befinna mig i.

 Mcdonald´s  presentkortet -ja ni ser det finstilta. 


Lucka 13:


 

Mer vin -vinskåpet börjar fyllas upp. 


Lucka 14:

 

Lucka 15:


 

Egentligen föredrar jag svarta och vita strumpor -men eftersom dom tycks alltid försvinna så fick jag nu några som ingen annan kan komma att säga att det är deras.


Lucka 16:

 

Powerbank -helt enligt min stil! Jag har en sen innan men det tar 100 år för min telefon att laddas upp -något jag har påpekat och beklagat mig över. Den här snygga lilla rackare laddade upp min telefon från 50 till 100 på ca 30 min!


Lucka 17:

 

 

Hårsnoddar -av den bästa sorten!


Efter den här kalender så förtjänar jag inga fler klappar -jag har ju fått så många bra redan! 


Vad av dessa klappar tycker ni har varit bäst?


🖤


Av Natascha Lindberg - 15 december 2020 08:45


..nu är det endast 9 dagar kvar till jul -som barnen längtar. Jag hade däremot önskat att det kunde ha legat mer snö på backen. Det får gärna vara ett par minus för att få den där härliga kristalliknande känslan under skorna. Jag väntar gärna med snö och slask till mars!


Som ni vet är vi en stor familj på 7 personer. Skulle vi då ha bjudit hem och firat så som vi brukar och önskar så är vi 18 personer -i år är det inte möjligt. Vi kommer att fira julen hemma med våra barn. Visst är det tråkigt men vi alla får ta vårt ansvar och göra vår del i att pandemin ska vara över.


I lördags fick barnen klä granen. Jag vart faktiskt glatt överraskad över hur duktiga dom var med att planera och placera julgranskulorna jämt över granen. Dom hjälptes åt och verkligen ansträngde sig för att deras tomtenisse Stig skulle vara stolt över dom.


 

Visst fattas det några julgranskulor på toppen men det har Stig löst det med att köpa en packe till med nya julgranskulor -han har bara inte tagit tag i det. Men visst vart det fin?


 

Hur kommer ni att fira julen iår -blir ni släkt och vänner eller era närmaste?

 

🖤

 

Av Natascha Lindberg - 11 december 2020 21:00


I förra veckan överraskade vår 8-åring oss med en juldikaration som han själv har gjort efter att ha sett ett youtubeklipp. Han har alltid varit familjens lilla pysslare och kommit på allt från egna brädspel, leksaker och nu den här. 


Vår talangfulla och kreativa unge

-jag spricker av stolthet och kärlek! 


 

Den vart så bra att både farmor och faster-Julia ville ha en precis likadan. Ni kanske kan föreställa er hans stolthet över att någon utanför tyckte om det han gjort och ville ha en dom med!? 


Visst är den fin?


🖤

Av Natascha Lindberg - 11 december 2020 14:35


Äntligen helg -visserligen har jag varit ledig hela veckan och haft helg varje dag.. men idag kommer far i huset hem efter att ha vart borta sen i måndags. Trots att han har vart borta så har veckan gått väldigt fort och vardagen har flutit på som vanligt. 


I veckan kom granen upp och helgssysselsättningen kommer att vara att klä den. Perfektionist som jag är så kommer det vara svårt att se på när barnen ensamma ska klä granen huller om buller. Medans dom sen sover... jag kan inte ansvara för vad barnens nissetomte Stig kommer att göra -troligen flytta han om julgranskulorna till lite mer rätt plats.


Lucka 9:


 

Jag har länge sagt att jag ska köpa en håltång

-men när jag behöver den så löser det sig det blir inte att jag köper en i förebyggande syfte. 


Lucka 10:


  

Ni ska inte tro att jag dricker vin hela tiden och där av en massa flaskor. Jag har länge tänkt att fylla upp vitrinskåpet som vi själva har byggt med goda viner -det känns lite exklusivt när det står några flaskor i skåpet.


🖤


Av Natascha Lindberg - 9 december 2020 08:00


Självklart är det inte bara jag och min man som har en varsin kalender

-våra 5 barn har också en varsin.

Det älskas av alla -från 5 till 17 år.


 

 

Till dom stora vart kalendern hängandes på galge som jag hade sen innan. Det är enklare för dom då att hänga där det passar. Påsarna är fyllt med praktiska och goda saker.


 

Till dom 2 minsta är det något lättare och det mesta har jag hittat på dollar

-underskatta inte den butiken!


 

Deras kalender hänger över öppna spisen där tomtenissen Stig håller till.


Det är sån härlig känsla att se dom öppna påsarna med sådan förväntan ..

-lyckan som då lyser upp deras ansikten då dom ex får en tandborste är oslagbar! 

 

🖤

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards