Direktlänk till inlägg 15 december 2020

Nedräkningen har börjat..

Av Natascha Lindberg - 15 december 2020 08:45


..nu är det endast 9 dagar kvar till jul -som barnen längtar. Jag hade däremot önskat att det kunde ha legat mer snö på backen. Det får gärna vara ett par minus för att få den där härliga kristalliknande känslan under skorna. Jag väntar gärna med snö och slask till mars!


Som ni vet är vi en stor familj på 7 personer. Skulle vi då ha bjudit hem och firat så som vi brukar och önskar så är vi 18 personer -i år är det inte möjligt. Vi kommer att fira julen hemma med våra barn. Visst är det tråkigt men vi alla får ta vårt ansvar och göra vår del i att pandemin ska vara över.


I lördags fick barnen klä granen. Jag vart faktiskt glatt överraskad över hur duktiga dom var med att planera och placera julgranskulorna jämt över granen. Dom hjälptes åt och verkligen ansträngde sig för att deras tomtenisse Stig skulle vara stolt över dom.


 

Visst fattas det några julgranskulor på toppen men det har Stig löst det med att köpa en packe till med nya julgranskulor -han har bara inte tagit tag i det. Men visst vart det fin?


 

Hur kommer ni att fira julen iår -blir ni släkt och vänner eller era närmaste?

 

🖤

 

 
 
Snabela

Snabela

15 december 2020 12:56

Vilken fin gran barnen har fixat.
Själv så längtar jag inte till julen. Tycker inte om julen riktigt. Hade helst hoppat över julen, men firar för barnens skull.

http://https://nouw.com/snabela

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:29

Åå så tråkigt att du känner så. Jag tycker det är supermysigt.. Just pga barnen❤️

 
Jennysvardag

Jennysvardag

15 december 2020 13:19

Snö hade varit så härligt nu i mörkret. Julgranen blev väldigt fint pyntat av barnen. Tur att tomtenissen fixade nya julkulor så det blev fler :)

http://Nouw.com/jennysvardag

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:29

Eller hur.. Han är snäll han.. Nissen😅

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

15 december 2020 15:07

Min minsta längtar med till julafton han räknar ner bara för att han längtar så mycket 😊.. Vilken fin julgran du har

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:28

Som för ju det.. Dom små liven 🎄❤️

 
Annica

Annica

15 december 2020 18:53

Åh, vi kommer att fira bara vi + svärmor. Dvs som vi alltid firat jul sedan barnen föddes. Vi blir alltså totalt 7 stycken. Vi har 4 barn i åldrarna 7 månader - 7,5 år. :D

http://annicasplace.wordpress.com

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:28

Precis som vi, fast vi blir 8🎄

 
Blondina

Blondina

15 december 2020 18:55

Gud vilken vacker gran :) Ja tänk snart är de julafton tiden går så satans fort :D Jag kommer fira med sambon o hundarna - dvs min familj

http://Https://blondinas.se

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:27

Det låter hur mysigt som hellst ❤️

 
Elina

Elina

15 december 2020 20:20

Åh så fin granen blev! Barnen har verkligen gjort ett bra jobb. Vi kommer fira med föräldrar och syskon bara 😊

http://www.detkaosvikallarvardag.com

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:27

Det gjorde dom verkligen 👍

 
Michelle

Michelle

16 december 2020 00:00

Ja det hade inte vart helt fel med snö men så här är det ju varje år

http://Https://michellefrsndell.blogg.se

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:26

Det äe ju det 🤦‍♀️

 
Linda Odelmar

Linda Odelmar

16 december 2020 06:39

Vilken fin gran de fixat, här har vi inte fixat granen ännu, gör det i helgen enligt tradition..

http://www.nouw.com/silverblomma

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:26

Jag visste inte att det fanns någon tradition när man bör ställa upp granen🙈

 
Mirre

Mirre

16 december 2020 11:01

Vad rolit, vår tapet är väldigt lik er vårt vardagsrum och soffan ser rätt lika ut vår. Granen är olika just för vi har röda kulor =D.

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:25

Det ska i några fler röda julgranskulor 🎀

 
Amanda

Amanda

16 december 2020 11:07

Jag saknar med den där känslan då det är snö på backen och det är lite kallare en vad det är men vi fåt hoppas att det kommer :) Garnnen blev väldigt fin :)

http://https://nouw.com/amandamalmflod

Natascha Lindberg

16 december 2020 13:24

Tack.. Vi är nöjda med den👏

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards