Direktlänk till inlägg 27 december 2020

Mellandagar

Av Natascha Lindberg - 27 december 2020 23:54


Tiden går fort -julen är över och ett nytt år väntas in. Jag är supertaggad på 2021! 


Jag har 16 ledigt dagar och det skär i hjärtat att det inte går att göra någonting. Det går inte att springa runt i affärer, äta på restaurang, åka iväg någonstans eller ens gå ut och åka bob med barnen -för vart är snön?! 

Jag känner mig låst! 


Min man och ena unge har byggt ihop en lite mindre hockeyrink på gården i hopp om att det ska frysa till -då kan barnen åtminstone åka skridskor. Det hade vart skönt att slippa åka med bil för att ta oss till en isrink! Just nu är det plusgrader så det verkar dock inte lovande

-men än finns det hopp!


Hur var er jul -fick ni några fina presenter? 

Själv fick jag en hel del -inte nog med att jag fick en kanon adventskalender, jag fick fantastiska julklappar av både man och barn. Av dom yngsta fick jag fantastiska teckningar som dom målade hela dagen innan jul.


En av dom fina julklapparna jag fått är en skrivare -jag har verkligen önskat mig en sån.

Det finns alltid papper att skriva ut och den här skriver dessutom ut kanonfina bilder i färg! 


 

 

Just nu har den inte någon en bra plats -det får duga på golvet tills nästa gång vi åker till Ikea och kan köpa en hylla.


Förutom det fick jag ett kanonfint halsband och matchande örhängen samt armband. En massage-pistol, ljushållare i glas av min ena unge, godis, nocco och doftpinnar. Jag känner mig så bortskämd med alla gåvor -vilken fin familj jag har!


Barnen gick inte lottlösa dom heller. Det vart succé med alla fina julklappar vi inhandlat åt dom -var av en sa "jag lovar mamma, en dag när jag blir hockeyproffs -då ska jag ge tillbaka" 


Vår jul var toppen -trots restriktionerna och utan släkten. Tomten kom -gav sin säck "corona stil" och barnen var mer än nöjda när dom sen gick och la sig. Dom var tacksamma -likaså vi!

 

  

God fortsättning! 

 

🖤

 

 
 
Jessi

Jessi

28 december 2020 17:46

Jaa tid & dagar går jättefort! 🙂.
Så bra att alla blev nöjd av vad ni fick i julklapp. Du får komma ihåg det då. Att barnen ska ge tillbaka när dem blir hockey proffs....Haha😆

http://https://fighterwomen85.se

Natascha Lindberg

28 december 2020 18:28

Ja jag ser fram wmot det 😅

 
ullie

ullie

28 december 2020 22:27

vilka fina killar ni har
ja corona jul men en lugn härlig jul hade vi o mysa kommer bli samma nyår
trevlig fortsättning

http://weberskold.se

Natascha Lindberg

30 december 2020 18:22

Tack detsamma och nu hoppas vi på ett bättre 2021

 
★Orsakulla mamma vid 20, finporslin & pudelliv

★Orsakulla mamma vid 20, finporslin & pudelliv

28 december 2020 22:46

Det låter som en riktigt lyckad julafton för er. En skrivare är verkligen jättebra att ha så förstår din lycka där. Jag fick också jättefina saker var hur nöjd som helst :).

http://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

30 december 2020 18:22

Den har redan kommit till användning en massa gånger :)

 
Amanda

Amanda

29 december 2020 00:42

Nej snön är inte hos mig heller. Känns inte riktigt som det är vinter. Snön saknas. Vad kul och mysigt med många julklappar. Är också nöjd över julen. :)

http://https://amandizan.wordpress.com

Natascha Lindberg

30 december 2020 18:21

Så härligt att höra

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

29 december 2020 07:50

Vilken fin familj du har - det behövs ju inte så mycket mer. Jag fick också superfina julklappar, böcker, klänningar, presentkort mobilhållare...helt perfekt.

Så bra att en i familjen ska bli hockeyproffs, då är din framtid tryggad, själv har jag en dotter som siktar in sig på att bli operastjärna så kanske min framtid också är trygg då :-)

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

30 december 2020 18:21

Det gör det verkligen inte, allt jag behövde hade jag här under ett och samma tak

 
Amanda

Amanda

29 december 2020 10:18

Känns som att tiden går lite fortare en vanligt:) Fin bild du delat med dej av :) Skönt att alla blev nöjda med sina jul klappar :)

http://https://nouw.com/amandamalmflod

Natascha Lindberg

29 december 2020 16:10

❤️

 
Mirre

Mirre

29 december 2020 11:32

Så fina alla grabbarna är och jajjamän vi är nöjda med julen =D. Vi var som hastigast ner nu på stan och handla lite pyssel åt isabelle på rean annars ska vi inte ner ngt alls

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

29 december 2020 16:10

Tack.. ❤️ Man åker ju inte om man inte behöver /måste. Att strosa runt i stan gör ju ingen bara sådär. Men visst åker vi också om vi vet vad vi är ute efter

 
Lexochligan

Lexochligan

29 december 2020 13:20

Ja att manninte kan göra allt det man brukar suger men det finns mycket man kan göra också. Vi grejar mycket hemma, leker mycket och är ute mycket, jag kände mig begränsad förut men det har släåäppt och vi känner frihet i annat. Hoppas det blir kallt nog så ni kan åka

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

29 december 2020 16:08

Jag vet iofs sig inte vädret hos dig men här är det regn och slask hela tiden😏

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards