Direktlänk till inlägg 6 januari 2021

så vart det vinter..

Av Natascha Lindberg - 6 januari 2021 18:00


..bara så där - och över en natt. 

Vi hade planerat att göra ordning smörgåsar och varm dryck för att spendera några timmar i pulkabacken med barnen -det vart det inget av eftersom vi i morse vaknade upp till -17 grader. Något barnen inte förstod och har trots det tjatat större delen av dagen på att få åka pulka. Det fick istället bli lite skridskor -jag älskar att vi har en liten skridskorink på gården! 


  

Och skridskor vart det igår också -då endast i -11 grader. Alldeles för kallt för mig men barnen höll faktiskt ut i över 1,5h -imponerande eftersom dom annars är såna fryslortar! Jag har därför idag investerat i en underställströja och en fleecetröja -vuxenpoäng på det.


 

 

Vi struntade i korvgrillningen eftersom vi upplevde det utdraget med tanken på kylan och värmde istället upp saft och åt pepparkaka. Så där i efterhand kände jag att det hade nog hunnits med det också -men barnen gick det ingen nöd på.



Imorgon är det återigen vardag för pappan och äldsta sonen -vi andra får strosa runt i 5 dagar till. Vi har haft en lång och skön julledighet utan att någon har varit sjuk -vilket uppskattas eftersom vi annars varje år runt jul åker på magsjuka här hemma.


🖤


 
 
Jessi

Jessi

6 januari 2021 18:49

Oj! -17 grader ut. Det är lite väl kallt för min del. Men jag gillar -6-10 minus. Jag gillar hur luften blir då & snön blir lätt i att gå i då. Låter som en mysig aktivitet 🙂 även om grillning är snäppet mysigare 🌭🔥😋.
Ja, det var bra gjort att barnen höll ut i 1,5 Tim ute.

Skönt med vardag igen. Faktiskt. Få rutin på saker å så 😊

http://https://fighterwomen85.se

Natascha Lindberg

6 januari 2021 22:23

Ja men faktiskt. Lite vardag behövs för att kunna uppskatta ledigheten 👏

 
maria

maria

6 januari 2021 20:34

Vad kul med egen skrinskobana, har ni gjort den själva eller? Tänkte om det förstör gräsmattan under nämligen. Tror barnen skulle gilla det här

http://mariasliv.net

Natascha Lindberg

6 januari 2021 22:22

Ja dom älskar den. Ja vi har gjort den själva -använt oss av pallkragar samt en pressning. Nej gräsmattan blir inte förstörd, man får bara se till att plocka bort den i tid 👍

 
Evahle - mammalivet & psykisk hälsa

Evahle - mammalivet & psykisk hälsa

6 januari 2021 21:09

Vad kul att åka skridskor och hitta på något. Var jättelängesen jag åkte skridskor faktiskt

http://evahle.se

Natascha Lindberg

6 januari 2021 22:23

Jag har inte åkt på fleeeeera flera år.

 
Mirre

Mirre

6 januari 2021 22:22

Så underbart med snö, vill också ha, men tror det är på gång här med vad det verkar.

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

6 januari 2021 22:23

Får hoppas på det då👏❄️

 
Amanda

Amanda

7 januari 2021 00:06

Så härligt med snö hoppas att snön hittar hit snart, bara väldigt kallt här. -17 är alldeles för kallt för mig. Då håller jag mig inne :D

http://https://amandizan.wordpress.com

Natascha Lindberg

7 januari 2021 11:53

Idag är det lindrigare.. Så skönt 👏

 
Madde

Madde

7 januari 2021 02:17

Helt klart piggades vi alla upp av att det blev lite vinter igen. Många har skrivit om just detta. Min dotter berättade att hon och hennes syster just var ute och grillade korv, drack kaffe, och hade med sig varm choklad. En riktigt mysig dag. Skridskor var längesen jag åkte.

http://www.nouw/madelena

Natascha Lindberg

7 januari 2021 11:52

Ja men faktiskt❄️ man blir lite piggare så.

 
Amanda

Amanda

7 januari 2021 09:16

Vad kul med en egen skridsko banna :) Mysigt att man kan ha användning av snön när den väl kommer :)

http://https://nouw.com/amandamalmflod

Natascha Lindberg

7 januari 2021 11:51

Väldigt praktiskt ❄️

 
Lexochlogan

Lexochlogan

7 januari 2021 15:50

Oj vad kallt, vi har -1 och äntligen lite snö, den lyckan var obeskrivlig när barnen fick gå ut lite i går och mer idag. Skulle haft barnen på fritids idag men jobbade bara några få timmar så vi kunde gå ut, känns skönt att ha möjligheten att välja.

http://nouw.com/lexochlogan

Natascha Lindberg

7 januari 2021 15:57

Det är faktiskt något jag också har uppskattat, att kunna ha barnen hemma från fritids och förskola. Dock hade fen yngsta behövt vara på förskolan mer nu när han efter sommaren ska börja i förskoleklass

 
Annica

Annica

8 januari 2021 09:45

Åh, men vad skönt med en skridskorink sådär på gården. Min äldsta hade älskat det! ;) Här är de överförtjusta över den mängd som kommit - även om jag själv önskar det kunde komma mer. :)

http://annica.me

Natascha Lindberg

8 januari 2021 13:36

Ja den isrinken uppskattades 😁

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards