Alla inlägg den 25 april 2021

Av Natascha Lindberg - 25 april 2021 19:00


För 2 veckor sen vart jag uppringd av en man som sa sig hade fastnat för min jobbansökan på deras företag. På grund av alla arbetslös regler så hade jag vid det tillfället sökt en hel del jobb och fick be om ursäkt att jag inte riktigt hade koll på vart exakt han ringde ifrån. Det visade sig att det var för " Vi Omsorg" och är för personlig assisten. Jag vart såklart väldigt glad och exalterad. 3 dagar senare var jag på intervju, 5 dagar efter det hade jag ett möte med den berörande kunden -på måndag ska jag påbörja inskolningen! 


Det ska bli väldigt roligt att få testa på något helt nytt, lära känna nya människor och skaffa nya erfarenheter.


Fördelen med det här arbetet är ju att jag får så mycket tid med mina barn. Det har vart så otroligt jobbigt när jag har suttit här vid datorn, skrollat mellan arbeten och inser hur pass mycket kväll och helgs jobb det är -i dom flesta yrken. Visserligen är det kväll och helg även här -men inte i samma utsträckning eftersom jag kommer att arbeta dygn och har därför en hel del fria dagar. Jag kommer att arbeta 10-12 dagar i månaden -motsvarande en heltidstjänst. 


Min tanke är -att om det funkar, att jag trivs och att min arbetsgivaren är nöjd -få fortsätta till hösten och det ger mig i såna fall möjligheten att plugga på distans medans jag arbetar. Det hade ju varit fantastiskt!  


Har någon av er arbetat som personlig assisten -vad är då er erfarenhet. Har ni några tips -något jag bör tänka på?


🖤


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards