Alla inlägg under augusti 2021

Av Natascha Lindberg - 20 augusti 2021 22:05


Tänk -om 2 dagar, på söndag sitter vi på flyget på väg till Grekland... som jag har längtat!

Egentligen hade vi en resa till Turkiet inbokat men den vart inställd av UD och vi fick snabbt tänka om.


Resväskorna är packade och allt är väl förberett, imorgon rullar vi neröver för att kunna ta ett antigentest innan vår avresa. Men så mycket kan gå fel. Att antigentestet är positiv, att reseformuläret vi har fyllt i är fel eller att resan blir inställd -100 saker kan gå fel! 


Jag har vart supernervös och jättestressad i flera dagar -för 3 dagar sen börja jag känna mig sjuk, snorig, trött och huvudvärk. För att lugna mina nerver tog jag ett covidtest idag -negativt. Känns bättre men inte lugn! 


Vi kommer självklart följa restriktionerna med att sprita/tvätta händerna och har köpt på oss ett gäng med munskydd 

-vad kan gå fel?? 

 

  

🖤 

 

Av Natascha Lindberg - 17 augusti 2021 10:09


Det känns så konstigt -här sitter jag med en kopp kaffe en tisdag förmiddag och har inga barn hemma. Dem alla har börjat skolan och mannen har sen en vecka tillbaka återgått till jobbet.

Vi har längre inga "småbarn", dem alla är numera skolbarn och har skolplikt -min lediga dag från arbetet har numera en helt annan definition på ledighet -Det är lite sorligt! 


I onsdags förra veckan skolade jag in Eddie på sin  nya skola och fritids. Själva inskolning gick inte som planerat och det var en ganska så osäker, blyg och avvaktande Eddie som efter en timme fick åk hem. Dagen efter hade jag lovat honom att sitt på håll och invänta tills dess att han själv var redo för att låta mig gå -det tog knappt 10 min och sen vart jag hemskickad. Vilket var tur eftersom jag förväntades komma till jobbet. 


Vid hämtningen på eftermiddagen var han glad och inte alls redo för att åka hem -han ville gärna stanna en stund till. Det känns rätt, han är redo... men när man ser dem små i förskoleåldern springa där och leka så undrar man om dem inte skulle ha stannat på förskolan/dagis lite längre. Har ni tänkt på hur små dem ser ut när dem börjar skolan?


Vår äldsta går sista året på gymnasiet, näst äldsta första året på gymnasiet, mellan ungen högstadiet, näst yngsta 3an och vår plutt i förskoleklass -Galet! Ett nytt kapitel -en helt ny vardag har börjat!

 

 

 

  

 🖤

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards