Direktlänk till inlägg 9 november 2021

Vuxet barn

Av Natascha Lindberg - 9 november 2021 11:20


Nu har man blivit med vuxet barn -i lördags fyllde den äldsta 18 år och är numera myndig.

Det är galet hur fort tiden går -han var lika gammal som vår yngsta är idag när jag träffade hans pappa på en 30års fest. Vart tog tiden vägen -är det dem eller vi föräldrar som blir äldre med åren. Jag känner mig inte gammal?! 


 

Nej -jag var inte där för hans absolut första ögonblick så som ögonkontakt, andetag, leende, skratt och första steg. 


Jag var där och lärde han läsa, skriva, våga drömma. Vi har rest, skrattat, gråtit och skapat minnen som sträcker sig livet ut -som bland annat vår Polenresa. 


18 år -det är stort! Säker mer stort för oss föräldrar än han själv -för hu mycket förändras det egentligen så länge man bor hemma? 

 

Men stort är det -GRATTIS på födelsedagen Simom! 

 

🖤

 
 
Hannas krypin

Hannas krypin

9 november 2021 18:39

Grattis till honom! Håller med om att 18 år är stort. Min son fyller 18 i december och det känns helt otroligt faktiskt. När jag träffar ungdomar som är tjugo så tänker jag på att när jag var tjugo hade jag barn. Helt galet att tänka på....

http://hannafialotta.blogg.se

Natascha Lindberg

9 november 2021 23:28

Det hoppas jag han väntar med ett tag, är inte redo för att bli farmor 🤪

 
Beatrice

Beatrice

9 november 2021 20:34

Wow, grattis till honom på 18års-dagen! Myndig och vuxen i statens ögon. Det ÄR stort!

http://www.nouw.com/minframtid

Natascha Lindberg

9 november 2021 23:27

Statens 😅 så är det 😁

 
Orsakulla mamma vid 20 finporslin & pudelliv

Orsakulla mamma vid 20 finporslin & pudelliv

9 november 2021 20:39

Ja nog blir man fundersam över hur snabbt barnen växer upp. Sonen blir arton om ett år, fattar inte var tiden tagit vägen egentligen.

http://www.saramadeleine.se

Natascha Lindberg

9 november 2021 23:27

Sjupp, så är dem vuxna.. men att flytta hemifrån lär dröja 🤪

 
Ingen bild

Jessifri85

9 november 2021 22:45

Oja. Tider går fort 😅. Grattis till Simon 18 år 🎉🎁🍺.

Jag tror det är föräldrarna som blir äldre. Men inget man vill säga något om. Eller veta om hehe 😊.

Mm det är stort steg att fylla 18. Jag tycker det förändras mycket. Får va med att betala hemma. Komma hem onykter. Eller inte komma alls. För man sover hos en tjej eller vän. Föräldrar har inget att säga till om. Eller så länge man bor hemma. Så finns fortfarande regler. Har ansvar för alla sina handlingar. Får ta lån & så.

Ta hand om dig🍁❄️

Natascha Lindberg

9 november 2021 23:26

Jag tänker att så länge han pluggar och bor hemma.. gratis, så är vi med och bestämmer tillsammans 🙈

 
Amanda

Amanda

9 november 2021 23:45

Grattis till Simon! Minns när jag fyllde 18, kändes stort och i år blir man 27 vart tar åren vägen? Tyckte det var nyss man blev 18 :)

http://https://amandizan.wordpress.com

Natascha Lindberg

10 november 2021 11:44

det går ju så fort! :)

 
michelle

michelle

10 november 2021 08:48

grattis till honom :) kul o fylla 18. då är man myndig o stolt ich känner att man få göra vad man vill :)

http://https://michellefrandell.blogg.se

Natascha Lindberg

10 november 2021 11:45

man får ju det, inom rimliga gränser så länge man fortfarande bor hemma :)

 
corkystyle

corkystyle

10 november 2021 11:36

Grattis i efterskott till Simon. Minns själv hur det var att fylla 18 år. Kan tänka mig att du undrar var tiden tagit vägen.

http://www.corkystyle.se

Natascha Lindberg

10 november 2021 11:45

puff så är barnåren över

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards