Direktlänk till inlägg 5 januari 2022

Årssummering..

Av Natascha Lindberg - 5 januari 2022 19:42


2021 är lite "dimmig", oklar och ofullständig. Vad hände och varför kunde det inte ha fått varit precis så som vi själva velat!?


JANUARI: Fortfarande permitterad och ovetande om framtiden. Jag jobbade 2 dagar i veckan och faktiskt njöt av ledigheten och tiden med mina barn.

 

  

FEBRUARI: Permitterad och något besviken över att inte ens jobbmässan vart av. Beslöt oss ändå för att chansa och bokade en resa till Turkiet i augusti samma år.


  

MARS: Jag vart uppsagd och med det kom stressen -även om jag hade planerat för dagen och sparat undan 3 månaders lön. Men det vart en hel del sovmorgon och chill i mjukiskläder.

 

  

APRIL: Jag vart återkopplad om ett jobb som jag hade sökt inom Vi Omsorg som personlig assisten och vart erbjuden en inskolning hos en kund. Vi fortsatte att njuta av ledigheten, medvetna om att det snart skulle bli höst och att Eddie då skulle börja förskoleklassen -och med det skolplikt =slut på chilliga dagar!

 

  

MAJ: Efter en inskolning som jag sen tackade nej till vart jag erbjuden en annan och hakade på omedelbart -trivdes som fisken i vatten. Jobbar dygn samt dag men fick så mycket mer tid med barnen än tidigare och börja trivas omedelbart

-mycket på grund av tjejerna i teamet! Sammy -familjens näst äldsta fick också am-kort. 

 

 

 

JUNI: Sommarvikariatet hoppade igång på riktigt och jag fick nu lite mer översikt över mina arbetsdagar och tider. Även om jag redan i maj jobbade mycket så var det ändå skönt att i förväg veta sina daga! Midsommar spenderade jag på jobbet -så som alla dem andra 11 åren på Grannas. Vilket absolut inte gjorde något eftersom vår familj aldrig riktigt har "firat" traditionen!


 

 

  

JULI: Vikariatet rullar på och livet känns great! Jag får också nästan 1,5v ledighet och precis lagom till att värmen på riktigt slår till! Vi får också i slutet av månade reda på att vår resa till Turkiet blir inställd.


 

 

  

AUGUSTI: Vi bokar om vår resa till Grekland med resedatum -om 3v. Sammy som i juni slutat högstadiet börjar på gymnasium -linje bygg!

 

  

Vår resa till Grekland blir av. Efter flera olika hinder som kunnat stoppa vår resa -så som vaccination, antigentest, reseformulär och ett spontantest i Grekland senare kunde vi andas ut på bussen på väg till hotellet -där vi  spenderade en helt fantastisk vecka, en av dem bästa resorna vi gjort! Vi älskade varje sekund av dem 7 dagarna vi var där. Vi solade, badade, åt god mat, njöt av drinkar, besökte Rhodos stad -både den nya och gamla delen.. sistnämnda var vår favorit! +träffade ny och fin bekantskap. 

Medans Jonas och barnen hängde på vårt rum med egen pool -låg jag och Sandra på en solstol vid havet med en varsin drink. 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

Jag fick också en check på buckit list -soluppgång med kaffe och morgondopp. Sista dagen på vår resa kunde jag checka av den på min lista -helt ensam vid havet medans dem andra sov!

 

  

SEPTEMBE: Eddie har nu börjat förskoleklassen och skolplikten som medföljer. Han kommer att trivas väldigt bra och växer till sig så mycket på kort tid! Theo är med om en olycka på hockeyträning och blir med gips i 4v -bara 1v efter att Jonas blivit av med sin efter en olycka 3 dagar innan hemresan från Grekland.. vad är oddsen för det!?

 

 

    

OKTOBER: Jag och John bilade ner till Katrineholm för att hälsa på våra nyfunna vänner från Rhodos. Vi hade en helt fantastisk helg där med god mat, badhus och vuxenhäng efter att barnen lagt sig -vi längtar efter dem!

 

 

  

NOVEMBER: Vår äldsta fyller 18år och är numera myndig -hur vidare han är "fri" när han bor hemma, det är en annan femma! Han har helt klart så mycket mer att säga till om -men respekterar ändå familjereglerna som det är. Jag och Jonas drar på en julweekend till Västerås och njuter av egentiden. Ett par veckor senar blir jag medbjuden på Jonas firmafest till Sälen med god mat, dryck och övernattning.


 

  

 

 

 

 

 

  

DECEMBER: Simon får äntligen sitt körkort och är ännu mer fri än tidigare. Jag var medbjuden som vikarie på firmafest och hade -ja så roligt!

Julen spenderade vi hemma -vi och våra barn samt Sammys tjej som han träffat i augusti samma år -som vi älskar henne här.. vår yngsta avgudar henne! 


 

 

 

  

Trots alla restriktioner och all annan negativitet i vardagen så har vi haft ett fint 2021 

-men jag ser fram emot ett vanligare 2022. Jag vill börja leva utan hinder, jag vill upptäcka och njuta av allt som har att erbjudas utan några restriktioner -vill inte ni?

 

🖤

 

 
 
Ingen bild

Jesdifri85

8 januari 2022 17:08

Vad kul att läsa om ditt år 2021. 😃. Härligt att ni kom iväg till Grekland. Hoppas att bådas armar är nu bra 🙏🏻😊.

Såklart man vill leva så som innan covid. Vi får se när det händer. Hoppas inom detta år.

Ta hand om dig❣️

Natascha Lindberg

8 januari 2022 18:33

Dem båda har 2 fungerade händer ☺️

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

8 januari 2022 19:41

Härligt att läsa om ditt eller ert 2021. Tycker det verkar som om ni har haft ett riktigt fint 2021. Mycket som hänt och trevliga händelser och fint med nya bekantskaper

http://Https://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

8 januari 2022 20:36

Det har vi ❤️

 
Sandra J

Sandra J

8 januari 2022 21:32

Vilken fin sammanfattning av 2021! Det är bra att göra sådana, plötsligt inser man hur mycket man egentligen varit med om. Även i så märkliga tider som dessa.

Jag längtar också efter "normalare" tider, samtidigt har jag landat ganska skönt i att saker får bli vad de blir. Planerar inte särskilt mycket framåt, utan tar en dag i taget. Ovanligt för att vara jag.

Vad drömmer du om att få uppleva och upptäcka 2022?

http://https://sandrasdagar.se

Natascha Lindberg

9 januari 2022 12:08

Visst gör man det, vart så förvånad själv när jag väl börjat skriva😅

Själv tycker jag om att planera in något då och då, måste ha något att se fram emot för att kunna behålla lugnet i en vardag där dagarna bara går.. man jobbar, städar, kör ungarna till diverse aktivitet/skola.. jag måste ha det där lilla extra då och då 🤩

 
Marie

Marie

9 januari 2022 11:48

Svar: Jag har ätit viktväktarna länge =D. Ohh så fin årsresumé så många härliga kort och minnen från ert 2021

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

9 januari 2022 11:50

Har du 😅 då har jag helt missat det 🙈
Ja det vart en hel del när man börjar kolla av månad för månad 🤩

 
corkystyle

corkystyle

9 januari 2022 11:51

Härligt år du har haft trots att du blev avskedad och alla restriktioner. Kul att du hittade nytt jobb. Grekland har jag varit till en gång. Det var 2013 och vi var där i en vecka också. Hoppas ditt 2022 börjat bra!

http://www.corkystyle.se

Natascha Lindberg

9 januari 2022 12:09

Avskedad vart jag väl inte, uppsagd pga omständigheterna. Men visst är det roligt med något nytt att fylla vardagslivet med 🙏🏼

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards