Alla inlägg den 2 december 2020

Av Natascha Lindberg - 2 december 2020 16:00


..barnens alldeles egna nissetomten Stig

-för 5:e år i rad. Från att ha bott i en springa i golvet utan några som hellst tillbehör -till att bo nere vid öppna spisen med dörr, gran och nu även i år med staket och gatlykta. Jag tänker mig en övervakningskamera till nästa år?


Skämt åsido -barnen älskar det här. Jag älskar det här. Många säger att jag gör det för min skull, att det är jag som tycker det är roligast och att barnen säkert hade tyckt det vart lika kul med att han fortfarande bott i springan, i golvet. Absolut -dom hade vart glada ändå. Och visst gör jag det för min skull och för att jag tycker det är roligt -men det är pga barnens reaktion till det hela som jag gör det. Jag älskar att se deras oförstörda små blickar full av förväntan och magin dom fortfarande tror på.


Jag har skrivit det förut -det tåls att påminna.. dom kommer inte för alltid vara små. Dom kommer inte alltid ha den glittrande magin och tron på tomte, fe och andra sagoväsen. Dom kommer att bli stora och allt vi då har kvar är minnen över den fina tiden. Så ja -jag gör det lilla extra -jag anstränger mig för att bevara den fina i deras tro. Jag skapar minnen och kanske tradition som jag och dom kan bevara och ta efter till framtiden.


 

 

 
🖤

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards