Alla inlägg den 14 maj 2020

Av Natascha Lindberg - 14 maj 2020 14:30


I förrgår fyllde min man man år  -39 år för att vara exakt. Han är inte gammal -men heller inte ung. Han var ju bara 28 år när jag träffade honom på en fest -vart tog den tiden vägen? 


Födelsedagar för mig är superviktiga. För mig handlar det inte om presenterna utan själva uppvaktningen. Det är en gång om året då det är just DIN dag -från morgon till kväll! Det blir inte mindre viktigt för att du blir gammal, det är nästa lite viktigare då -det är då du kan ser tillbaka på livet, allt du har vart med om och bagaget som fyllts ut med både gott och ont som formar just dig till den du är idag -rätt fränt ändå.. att just du och jag finns och det är klart att det ska firas!


Jag ansträngde mig därför lite extra i år för att låta honom veta att hans födelsedag är

viktig -påminna honom lite om att JA, visst blir du äldre men att du också är/har blivit så mycket bättre med tiden utifrån erfarenheter du snappat upp genom åren. Födelsedagar för mig handlar inte om själva siffran du fyller, jämt eller ojämt  -det handlar om vem du utvecklas till.

 

Varje år, enda sen då vi för 11 år sen träffades har jag gett honom en goodiebag fylld med saker just han gillar, skrivit en lapp och lagt det i kylskåpet för honom att ta med till jobbet. I början tror jag det hela handlade om att jag faktiskt inte visste vad jag skulle köpa till honom -idag är det en tradition och precis som han så förändras innehållet i påsen med honom. Första året minns jag att påsen innehöll Red Bull hatar skiten redan då, snus, godis och drycken Pucko. I år var den fylld med något nyttigare Räkmacka, favorit juice och äpplen, Nocco och ja.. en snusdosa -den sistnämnda delen har inte förändrats genom åren. 


 

Medans han var på jobbet bakade jag och barnen marängtårta och hans favorit

-kokostoppar.


 

   

 

 

  

När han klockan 16:25 klev in genom dörren stod hela familjen samlade i vardagsrummet och sjöng "ja må han leva"

 

Efter att barnen lagt sig och då han själv var i duschen överskade jag honom med att duka fram sushi som jag köpt under dagen och tände lite ljus -fick bli ett lite avslut på dagen.

 

 

 

   

I present fick han ett halsband, en id-bricka med alla barnens personnummer. Han fick ett sånt i fars-dagpresent men som han för några månader sen råkat tappa bort. 

Det vart pricken över i:et!

 

Grattis på födelsedagen min älskling -om ett år ska det firas rejält!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards