Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Natascha Lindberg - 23 januari 2018 19:42


Gokväll, jag har precis fått ner dom små i sängarna, gjort Sammys frukostgröt och mig själv en kopp te. Jag bara älskar såna här kvällar då allt flyter smärtfritt på,

gör inte ni det?


Idag har John vart feberfri och det blir därför förskola/jobb imorgon. Jag längta, jag hördes ryktas om att lite nyinköpta varor hade kommit in idag. Men vilken mysig dag vi har haft idag. Jag kan säga att dom senaste rökfria veckorna har jag mått mycket bättre, jag har haft mer energi och lust att vara ute med barnen. Innan fanns ju alltid röksuget där, så fort jag gick ut så ville jag röka.. inte längre. Nu är vi ute, vi sparkar spark, åker bob, klättrar upp och ner i snöhögar och känslan..den där stress känslan finns inte längre! Trots att snön föll ikväll så gick vi ut, jag och alla barnen. Simon hjälpte mig att skotta av gården, jag sopade av bilen vilket så här i efterhand känns meningslöst och under tiden roade Sammy småpojkarna.


Småpojkarna, ingen av våra barn är speciellt små längre. Jag dör så fort tiden går, vad stora dom är, vilka individer dom har blivit och fortfarande utvecklas till.

Simon, han hade precis fyllt 6 år när jag träffade Jonas. Han har funnits i mitt liv mer än halva sitt liv. Det var ju nyss som jag och han satt och kämpade med hans läsning?! Han blir 15år i år??! Han ska börja sitt allra första sommarjobb i sommar, dra in sina egna pengar. Han har bara 1,5år kvar på högstadiet innan ett gymnasium/linje ska väljas. 

När hände allt det här?? Vi ser ju honom varje dag, hur kan vi ha missat att tiden inte står still??

  

John, han ska börja förskoleklass i augusti...liksom va?!

Han behöver fortfarande hjälp med diverse saker, vem ska hjälpa honom, kommer han klara sig?

Inatt sov han och lillebror inne hos mig, han har inte sovit inne hos oss

sen Eddie föddes han har själv inte velat.

Ja jag erkänner, trots att det var trångt och bökigt så var det hur mysigt som helst.

Det känns som om man måste passa på,

det kommer komma en dag då vi knappt får en kram.

 

Så här ser det ut ikväll,

vet dock inte vart jag ska få plats?

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards