Alla inlägg den 12 januari 2022

Av Natascha Lindberg - 12 januari 2022 19:45


.. det gjorde jag i lördags på 45min medans Jonas var på gymmet -i alla fall julgranen. Hade han fått bestämma så hade vi haft rött året om -vilket jag såg på hans röda gardiner då vi träffades i nov 2009. Han älskar sånt där tomte-tjafs. Så han vart så klar besviken när han kom hem efter sitt träningspass och såg julgranen i 3 delar. Resten av det lilla julpyntet vi haft har åkt ner i lådan, lite varje dag -så där lagom att han förhoppningsvis hunnit vänja sig!? 

 

 

  

Men nu är jag klar med julen -barnen har igår gått tillbaka till skolan och det känns lite skönt att få tillbaka lite av den struktur man annars har i vardagen


Igår fick jag förkylningssymptom -svullnad i halsen, snorig mer än vanligt, magont, fruktansvärd illamående och huvudvärk på det. Årets första säkert inte sista covidtest är gjort! Lite synd eftersom jag vart tillfrågad att jobba dygn idag.

Skulle inte jag ha det nu så finns det fortfarande risk till att vi alla åker på det ändå

-eftersom en av Jonas kollegor åkte hem igår efter att ha fått reda på att någon i hens krets har testat positiv covid.. och nu även någon i hens familj. Som min svärmor alltid säger

-"det ska då alltid vara något" 


Idag har jag försökt ta det lugnt, vilat men också försökt städa undan efter förra veckans alla måsten. Jag kan inte bara sitta still och se röran omkring mig utan att det kliar i hela kroppen. Hur ska man kunna slappna av och ta det lugnt när man har full överblick över kaoset?

 

🖤

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards