Alla inlägg under mars 2019

Av Natascha Lindberg - 9 mars 2019 15:22


Ni vet alla dom där måsten som jag skrev om i gårdagens inlägg, ett av dom måsten var att förbereda för kalaset på tisdag och onsdag nästa vecka -baka fikabröd. Nu ska jag säga er en sak, jag är allt annat än en "bullmamma" Jag bakar inte en massa fikabröd, förbereder inte en massa storkok och det händer ofta att barnen får smörgås och yoghurt till lunch en lördag/söndag eller andra lediga dagar! Att baka bullar är absolut inte en Natascha-grej, jag är inte alls bra på det, har inget tålamod och förväntar mig att bullarna ska se lika bra ut som om en topp-bagare har gjort dom vilket resulterar i att jag ofta har slängt bakverket och börjat om -jag har inte tid för sånt! 

Till min poäng nu då.. Jag vart så himla glad när jag i morse slog på fb och såg en annons om bullförsäljning. Färska kanel eller vaniljbullar , 68-72st för 225:- Men ni förstår?! Lätt värt pengarna. Nu slapp jag hela arbetet med planering, handling samt bakningen för en liten summa! Jag får tid till annat, slipper stressen och kan lägga mitt tålamod på småttingarna! 

Gör det mig till en bad mom? 


Vi har i stället lagt tiden idag på att utföra små ärenden och ätit lunch/fikat på vårt favorithak -Biltema! 


Ni har väl inte missat 300:- rabatten på Mio?

Trots att man kan kanske inte behöver något, trots att man kanske inte har pengar att spendera så känner man sig ändå tvingad att utnyttja en sådan rabatt. 300.- är ändå 300:-


 

Älskar vasen, så fin!



 

 

Såg precis på deras hemsida att det även finns i grått...ååå! Nu har jag beslutsångest!

Eller kanske jag ska våga få in lite blått även i sovrummet(?) det funkar ju i vardagsrummet!

 

 

Tvättkorgen... -ÄLSKART!

Perfekt att kunna bära ner tvätten till tvättstugan med en hand!

 

 

Snygga underlägg till vardagsbruk

 

 

 

Ikväll är det mellomys.

Vi tänkte lyxa till det med lite kött, gratäng, sallad och en massa andra goda tillbehör.

Vem tror ni kommer att vinna?

 

 

Av Natascha Lindberg - 8 mars 2019 18:17


Äntligen fredag, i alla fall för oss vanliga mån-fre arbetare!


Vi har precis fått i oss fredagsmaten och nu väntar vi in sängen för dom små så att vi vuxna kan lägga oss i soffa. Det har vart en lång dag för oss båda och orken pös ut redan vid lunch. Helgen har inte ens börjat och jag känner så mycket stress! Jag känner inte alls för att göra någonting men har trots det 100 måste göra. 


Nån som inte är stressad och fullt taggad inför helgen är John som på söndags ska ha sitt födelsedagskalas. Egentligen är det Theos dag, han fyller 11 år på söndag... men eftersom han just nu har en pappavecka och har i alla fall hela söndagen fullspäckad med match och show i Falun så passade vi på att få John kalas överstökat. Det blir ett bowlingkalas för ett par st ur hans klass. Självklart hade både han och vi önskat att man kunnat bjuda alla, realistiskt -det funkar inte! Att han 20 st 7 åringar höga på socker här hemma -orealistiskt! Jonas har alltid sagt att det är bättre med "sommarbarn", för då kan man ju ha kalas ute och alla kan komma.  Han vet ingenting om hur det är att vara höggravid mitt i sommar!

 

Bjuder på en fredagsbild på familjens minsta superhjältar


Hur ser era helgplaner ut?

Av Natascha Lindberg - 6 mars 2019 10:43


Jag känner mig en aning lurad, jag var helt övertygad om att våren var på G i förra veckan. Jag var ju till och med till Stadium och köpte galonisar till småttingarna! Idag är backen full snö och termometern visar -10.


Idag är vi på sista vabbdagen hoppas jag. Vi spenderar den med att bygga världens längsta tågbana, lägga pussel och till hans besvikelse äta pannkakslunch -han föredrar blodpudding alla dagar i veckan!


  

Nu när jag sitter här så inser jag att det är redan onsdag och John skulle ha haft innebandyträning idag... men så blir det inte, John har till slut bestämt sig och har nu valt att sluta med innebandy. Han tyckte om att vara med på själva träningen, att dribbla och göra olika övningar.. vad han inte gillar är att ha match! Liksom hela poängen med att spela innebandy?! Men vi känner liksom inte för att ifrågasätta eller försöka att ändra hans tanke kring det -det måste få vara hans eget val. Till hösten tänkte vi se ifall han vill testa på gymnastik. 




Av Natascha Lindberg - 5 mars 2019 13:04


Vi har länge sagt att vi ska köpa en ny säng till vår äldsta. Inte för att han egentligen behövde en ny, han var fullt nöjd med den han hade. Vi tänkte vi skulle köpa den som en "flytta hemifrån" present -om 3 år! Igår fick jag ett ryck och tänkte att vi kan ju lika gärna göra det nu! Han fick själv följa med och välja ut en passande säng. Den vart något dyrare än prisklassen vi först hade sagt men vi tänker att han ska ju ha den ett tag, i några år... 

För att han inte skulle känna att han behövde byta den snart han flyttat hemifrån och kanske har träffat någon så valde vi en 140 säng till honom.


 

Ja tavlorna sitter lite lågt ner. Anpassade efter hans tidigare säng!



Lite otippat så vart han även förtjust i sänggaveln. Pga priset på sängen så kom vi överens om att han fick själv köpa  sänggaveln om han ville ha den -vilket han gjorde!

 

Jag kan fortfarande inte smälta att han faktiskt är 16 år i år, att han börjar på gymnasiet i augusti och troligen flyttar hemifrån om 3 år?!



Av Natascha Lindberg - 5 mars 2019 12:25


Den bästa månaden på hela året!

Det finns så mycket bra som händer i just mars. Det är då våren börjar smyga sig på och allt vad det innebär.Theo fyller år, John fyller år och så jag då! Det är i mars månad man börjar känna av det där härliga pirret i magen, den där nykära känslan -i alla fall jag!



Idag är jag och Eddie hemma från våra dagliga måsten. Vabben kunde inte ha kommit mer "lägligt" Efter 4 nätter hos svägerskan fick vi äntligen komma hem igår, som vi har längtat och jag trodde ju därför att jag skulle sova bättre än någonsin.. ni vet -i min egen säng! Nä, riktigt så vart det inte. Eddie var inte sen med att visa mig hur mycket han har saknat mig och här inatt legat nästintill på mig, lämnat mig knappa 10 cm att röra mig på!Jag vågar att säga så här -jag har saknat han, jag har bara inte saknat att ha ont i koppen!



Av Natascha Lindberg - 3 mars 2019 13:24


Har ni också vart uppe tidigt, bakat frukostbröd och kollat in Vasaloppsstarten?

Tydligen ska det vara årets höjdpunkt!?

Nä, jag klev upp strax efter 9 i morse.. lagom till att min svägerska blivit klar med det hembakade brödet.


 


Ja för här bor vi -Jag och John... hemma hos min svägerska och hennes familj i deras nyinköpta hus. Dom har länge letat efter hus, vart på ex antal husvisningar och budat på ett och annat. Sen fick dom tag på ett, i ett perfekt område och enligt deras önskemål.

Men vet ni... huset som dom idag bor i är huset som jag är uppvuxen i! För 20år sen bodde jag här tillsammans med min familj. Jag har dom senaste 3 dagarna bott i mitt gamla familjehem i mitt gamla rum?! Hur galet?! Vad är oddsen? 

Jag har dom senaste dagarna kommit på mig själv att tänka på sånt jag för länge sen har glömt, fått flashback med både bild och konversation.Galet


Idag längtar jag hem, jag vill gärna återfå kontrollen över mitt liv. Det är alltid lite jobbigt att bo hemma hos någon annan.. man känner sig i vägen! Imorgon får vi äntligen tillbaka vårt hem -jag längtar!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards