Alla inlägg den 21 november 2021

Av Natascha Lindberg - 21 november 2021 13:40


Idag är jag dödstrött -jag har jobbat dygn och gick av i morse. 

Skönt tänker ni, att gå av en söndag -men nej! Just att jobba lördag dygn är tråkigt och segt -det finns så mycket annat man vill hinna med en ledig lördag. Söndag är alltid en stressig dag i min vardag. Det ska handlas, tvättas, städas och förberedas inför kommande vecka. Hade jag däremot jobbat söndag dygn så hade jag gjort allt det fredag eftermiddag för att få just en helg. 


Just det, jag har ju kanske inte berättat så mycket om mitt nya vikariat. Jag jobbar som personlig assistent sen i maj och fullkomligt älskar det! Jag har visserligen fått en kanon kund att jobba hos och det gör säkert att jag trivs mer med det. 

7 dygn i månaden motsvarar en heltid som personlig assisten... 7 dygn! Förstår ni hur mycket tid över jag har haft hemma med familjen?! Fram tills nu har jag fått ihop den tiden och har varit mer än nöjd med lönen. Men att jobba just som vikarie ger inga garantier och jag har nu tagit på mig ännu ett extra arbete -därför ska jag Imorgon och tisdag  hjälpa en bekant med en flyttstäd. 


Som städ har jag jobbat tidigare, både trivts och varit uttråkad. Mycket handlar om vem man jobbar med under passet. Själva städning i sig.. ja det är städning! 


Men just av att jag nu har 2 extra jobb så kan jag välja lite mer hur och när jag vill jobba. Man måste någonstans känna att man har lite livskvalité -möjlighet till att kunna vara ledig och inte bara jobba för att man måste jobba?!


Som i veckan -jag har en hel del jag måste hinna med innan vi på fredag ska åka på en lite shopping weekend till Västerås. Jag tänker mig jobb måndag till onsdag och därefter får jag en hel ledig dag då barnen är i skolan och kan ordna med det som måste hinnas innan första advent.


Alldeles strax har jag tid för att göra nya klor

-jag tänker mig helt neutrala den här gången!

 

  

🖤 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards