Direktlänk till inlägg 2 oktober 2020

När du dör mamma..

Av Natascha Lindberg - 2 oktober 2020 20:05


Fredagskväll och lite egen-tid för att varva ner efter dagen. Dagarna har gått i ett och tiden har inte riktigt vart med mig. Är det bara jag som känner att det är alldeles för få timmar på dygnet? 

 

Man kan tycka att jag borde ha haft all tid i världen att hinna med precis vad jag vill eftersom jag har vart ledig sen tisdagseftermiddag -det har jag också men jag har prioriterat bort datorn under den här tiden. Jag har kickat igång varje morgon med ett träningspass för att sen ta tag i vardagssysslor så som tvätt, handling och lite nöje så som fika med vår yngsta. Han har förresten inte kommit in till mig alls dom senaste 2 nätterna -äntligen får jag sova! Dessvärre har han hittat sin väg in till sin storebror väggivägg. 


Morgonen började faktiskt med ett samtal till svärmor som berättade för mig att min svägerska har åkt in till BB tidigt  i morse med värkar och vatten som gått -jag är så exalterad! Finns det något finare än en helt färsk liten bebis -lukten, utseendet och känslan. Det fick mig att börja längta efter en liten -vi har fortfarande inte bestämt oss om vi är klara med barn eller inte. Klockan är nu 20:40 och jag har fortfarande inte hört något om hur det går för dom. 


Idag har våra 2 yngsta vart och klippt sig. I vanliga fall brukar jag själv göra det -det blir oftast bra men den här gången ville vår 8 åring gärna gå till frisören eftersom han upplever det så mycket mer behagligare än då jag gör det. Det fick blir så -det vart superbra och ungarna vart nöjda. Frisören var väldigt effektiv, snabb och krånglade inte. Han gjorde sin grej, hår flög åt alla håll -20 min senare var dom båda klara och det kostade ynka 500:- för båda.


 

 

 

När du dör mamma, kan du då ha din telefon i fickan så att vi kan ringa dig om vi behöver dig -och spara bilderna som du tog på oss idag så du kan titta på dom om du saknar oss. 


Å mitt hjärta brast när min yngsta på 5 år säger så till mig tidigare ikväll! 

Eddie min Eddie -Jag älskar dig!

 

 

 

 
 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

2 oktober 2020 21:32

Jodå...jag tycker oftast också att dygnet har för få timmar på dygnet... så underbara bilder på grabbarna, förstår att de ville att du skulle ha dem med dig i telefonen när du dör....de är ju för goa när de uttrycker sina tankar.

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

2 oktober 2020 21:34

Men visst är dom. Så ärligt och äkta utan krims krams. Rakt från hjärtat ❤️

 
Yasmine mamma till dennis och Angelina

Yasmine mamma till dennis och Angelina

2 oktober 2020 21:59

Dygnet har allt för få timmar kan jag tycka ibland.
Åhhh lilla plutten din som sa så ( du får säga att du ska inte dö på länge ).men det hade ju vart underbart om det fanns telefon i himlen. ❤

http://www.nouw.com/yasminegill

Natascha Lindberg

2 oktober 2020 22:30

Det gjorde jag men det är väl den här åldern som dom har dessa funderingar❤️

 
Madde

Madde

2 oktober 2020 22:25

Bebisar är ju det bästa som finns. Så otroligt mysigt. Förstår att du väntar nu.

http://www.nouw.com/madelena

Natascha Lindberg

2 oktober 2020 22:28

Längtar så ❤️

 
Snabela

Snabela

3 oktober 2020 01:13

Förstår att ditt hjärta brast när han sa så. Mitt brister bara genom att höra dig berätta om det.

http://https://nouw.com/snabela

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 10:52

Tänk om man bara kunde svara "självklart" ska jag det❤️

 
Ingen bild

Paulina

3 oktober 2020 09:14

Vad mysigt det är med bäbisar. Det var länge sedan jag hade någon i min närhet. Jag tänkte också mycket på döden i en viss ålder, tror alla barn gör det..

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 10:52

Ja alla barn gör ju det.. Hans tanke däremot var annorlunda än mina andra ❤️

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

3 oktober 2020 09:58

Skönt att han sover på nätterna och att du får sova 😊 man måste få egentid ibland för att klara av denna mammaroll och så behöver barnen egentid med oss föräldrar 😊 så fina bilder på grabbarna

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 10:51

Så är det ❤️

 
Amanda

Amanda

3 oktober 2020 10:34

Så mysigt med bebisar😊 Dyngnet har värkligen för få timmar på Dyngnet

http://Amindiz. Se

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 10:50

❤️

 
Kamilla

Kamilla

3 oktober 2020 10:49

Ja mer än gärna fler timmar på dygnet. Så stiliga era pojkar blev i frisyrerna. Hoppas ni fått en lite bebis nu i familjen

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 10:50

Nu är hon här.. Men det tog tid❤️

 
Mirre

Mirre

3 oktober 2020 11:30

Ohh de kan säga så fina saker ibland och man blir rörd samt så fina de vart

http://sweetwordsbymirre.com

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 11:43

Det kändes i hela kroppen ❤️

 
Ingen bild

Pärla

3 oktober 2020 11:51

Lediga dagar brukar sällan bli så lediga tycker jag, alltid fullt upp. Spännande med bebis på g!
De blev riktigt fina i håret, bra pris med.
Men lille vännen, så söt 💔❤️

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 12:12

Det är ju så 😅 dom går nästan fortare

 
Jessi

Jessi

3 oktober 2020 12:07

Ja tack mer timmar på dygnet 😊.
Grattis till ett nytt liv i släckten 😀👏🏻.
Sä fina dina killar vart efter å varit hos frissan.
Åå så gulligt sagt av din 5- åring 🥰

http://https://fighterwomen85.se

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 12:11

Ja dom vart tjusiga🤩 visst var det, men det gjorde lite ont att bli påmind om att den dagen faktiskt kommer att komma men att det inte går att ringa ❤️

 
Linda Odelmar

Linda Odelmar

3 oktober 2020 16:01

Tittar in med dagens försenade kommentar,hade missat din, ursäkta förseningen. Så fina killarna blev och ja, man har inte alltid tid med bloggen, familjen går ju före, och massor av andra saker också.. Blir mycket svårare samtalsämnen med barnen när de blir större och medvetnare, men döden är ju trots allt något som känns bra att ha pratat med barnen kring..

http://https://silverblomma1980.blogspot.com

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 20:07

Å det gör då absolut ingenting! Det känns ändå skönt att han förstår att det den dagen faktisk kommer komma -jag hoppas dock inte att det blir innan dom är vuxna för hur förklarar man att det inte går att ringa mamma om hon dör?

 
Tess

Tess

3 oktober 2020 16:10

Åhh att få höra såna ord, asså ja hade börjat gråta hur kan man inte börja gråta av de fina orden ❤️ Hörs ju på långa vägar hur mycket de älskar o uppskattar dig 😍❤️😢 Helgerna får gärna vara längre också o fler timmar på dygnet 😍 hade inte varit helt fel

http://Https://blondinas.se

Natascha Lindberg

3 oktober 2020 20:05

å men det gjorde jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards