Alla inlägg den 15 juni 2020

Av Natascha Lindberg - 15 juni 2020 09:15


Godmorgon -det är skönt nu när barnen har blivit lite äldre och har äntligen förstått poängen med ledighet/sommarlov och kan ta sovmorgon. Idag fick vi sova till nästan kl 9. 


Det har gått en hel vecka sen jag sist la ut ett inlägg. Mycket pga att solen har visat sig precis hela veckan och dagarna har spenderats utomhus. 


I sista inlägget berättade jag om min näst yngste sons magproblem. Som jag skrev så var vi till akuten på söndag men dom kunde inte hitta någon orsak -3h på akuten och 1 alvedon senare fick vi åka hem. Samma sak händer sen igen natten mellan söndag och måndag..

Måndag förmiddag tog jag kontakt med både barnmottagningen och vårdcentralen -vårdcentralen var snabbast att ringa upp och vi fick komma samma dag, varför är väldigt oklart eftersom dom inte tog några som helst prover eller gjorde någon som helst undersökning. Hon ställde frågor och svara på dom alla med samma fras "det är något konstig med det här" 


På torsdag ringde hon tillbaka för att boka in en provtagning nästkommande dag. Han var superduktig och rörde inte en min under hela provtagning. Nu är det vara att vänta in proverna för att sen kunna göra en plan för utredning. Antagligen kommer vi att vidareskickas till barnmottagning men det känns ändå skönt att stegen i rätt riktning är tagna.


Kommentarerna som jag fått av er i mitt tidigare inlägg är osvarade -mycket pga att dom allra flesta var dom samma. Tänkte jag lika gärna kunde svara på dom här. 

Det handlar inte om förstoppning eftersom han under hela den tiden har skött sin mage. Stress, nja det kan man väl aldrig riktigt veta men vi upplever honom som ganska så avslappnad pojke. Han har många kompisar, går i ettan och har haft det ganska så lätt, hemma är det samma -vi är en stor familj men jag skulle vilja påstå att vi är en trygg familj . Eftersom det oftast kommer plötsligt och att inget som helst mönster kring hans magproblem så är det svårt att utesluta det ena för det andra. Vi vet bara att han har väldigt ont just då det händer och det har aldrig tidigare varit så intensivt och ihållande. 

 

Ha nu en fin dag -har ni också sol hos er?

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards