Alla inlägg den 25 juni 2020

Av Natascha Lindberg - 25 juni 2020 11:03


Å, kan vi snälla ta en minut och reflektera över vilket fantastiskt sommarväder vi har -det är magiskt! Klockan är inte ens lunch och vår termometer visar redan 26 grader -det här är allt annat än svensk sommar! Just i dessa tider hade jag önskat mig en sjötomt men med delvis skugga. Vi bor visserligen nära sjön och har delvis sjöutsikt men någon skugga finns ingenstans på våran tom -det blir helt galet varmt i hela huset.


När kvällen är kommen så vill jag inte gå in och sätter mig hellre ute i en stol än att sätta mig inne vid datorn eller tv -det skulle nästan vara lite oförskämt att inte ta vara på vädret vi har där ute.


Min sovmorgon har hittills inte varit rogivande. I måndags fick jag vakna till att grannen klippte gräsmattan, tisdag satt grannens hund på andra sidan och skällde oavbrutet i 30 min och idag hade en av mina ungar av oklara anledningar ställt sin klocka på 08 men gick inte upp och istället var det jag som klev upp. 


Vi har trots det haft kanonfina dagar som vi spenderat en stund varje dag med att bada i sjön. Igår ville barnens moster spendera lite tid med småttingarna och tog dom ensam med sig till en badplats och lämnade mig hemma till att göra... ja precis vad jag ville. 3,5h av egen tid -man är ju direkt inte bortskämd med sånt! Jag passade på att handla lite, sola och lyssna på ljudbok -Allt det med en fruktansvärd huvudvärk. Jag drack vatten, jag tog både treo och alvedon och vätskeersättning -ingenting tycktes vilja hjälpa. Jag vägrade lägga mig för att försöka vila bort huvudvärken -vägrar att inte ta vara på stunden som ges! 

 

 

 

 

Det är inte bara bad som barnen roar sig med i sommar -här får småttingarna följa med storebrorsan ut på sjön med gummibåt. Dom älskar det!

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards