Alla inlägg den 26 juni 2020

Av Natascha Lindberg - 26 juni 2020 11:18


Då är veckan slut -vilken "semester" jag har haft! Om man borstsetter från att jag har fått vakna på diverse olika otrevliga vis så har vädret gjort stor skillnad på humöret! 


Jag fick en fråga ang varför jag använder citationstecken vid semester. Faktum är den att jag är tills vidare korttidspermanterad och sen några veckor tillbaka även uppsagd. Från och med 1 december är jag arbetslös. Jag har "semester" just nu för att jag gjort min kvot av timmar och har därför kunnat vara ledig i veckan. Det känns lite läskigt att veta att jag eventuellt kan vara arbetslös från och med slutet av året men samtidigt är det långt tid kvar och mycket kan fortfarande hända -jag måste vara optimistisk och våga tro att allt kan vända!



Dagens planer är att komma iväg och helgshandla och även åka för att fixa ett pass till vår yngste. Vi har en resa inplanerad i slutet av augusti och utan avbokningsskydd. Anledningen är inte att vi var för snåla för att betala den lilla summan utan för att det enda som skulle fått oss att inte resa var vid en eventuell sjukdom och då täcker vår reseförsäkring via banken den biten -vi hade ju inte räknat med en pandemi. Om UD tar bort sin avrådan om att resa så kommer vi att resa -det är det eller att förlora flera tusen kronor på en resa som vi har sparat och betalt på. Därav måste passet vara klart -utifall att!


Jag hoppas ni får en fin fredag -än en dag har vi kanonväder att njuta av!


 

 

 


 


Ovido - Quiz & Flashcards