Alla inlägg den 20 november 2019

Av Natascha Lindberg - 20 november 2019 11:29


Det känns overkligt att vädret ute avspeglar mer en tidig vår/höst än slutet av november månad -håller ni inte med? Jag är absolut ingen vintermänniska, har aldrig vart förtjust i kylan, dunjackor och varma skor. Vill hellre ha sommar, vara barfota och tunna linnen. Men rätt ska vara rätt och jag känner mig därför något besviken när vintern verka lysa med sin frånvaro i form av lera, sand och skitiga ytterkläder! 

 

Idag är jag hemma med febrig Eddie,

igen -andra gången på 2v. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel på han. Han hostar inte, snorar inte, har inte haft krupp.. ingenting. Han vaknar med huvudvärk och feber?! Jonas har också vart dålig till och från i över 3v nu. Han går från en dag "nu blir jag bättre" till att han spottar och fräser på oss som en anakonda -sjukt jobbigt för oss alla andra! Han är heller inte den som i första taget ringer sjukvården och det tar alltså långt tid innan han får rätt hjälp för att bli frisk. Idag tog han äntligen tag i det och har nu fått hostmedicin utskrivet. Nu kan vi alla i familjen börja läka.

 

Lill-lördag idag. Jag hoppas att vi trots vab, hockeyträning och min egen träning ska få ihop lite vardagslyx med sushi ikväll

-det var alldeles för länge sen!

 

 

Vad har ni som vardagslyx, vad unnar ni er en helt vanlig vardag för att känna det där lilla extra?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards