Alla inlägg den 11 april 2020

Av Natascha Lindberg - 11 april 2020 21:45


Hur har er påskhelg varit -är ni tillfreds med helgen hittills?


Igår åkte vi till grannkommunen Orsa och en av min mans arbetskollegor då han skulle hjälpa dom med tapetseringen av deras sovrum -det var nämligen dom vi fick våran Bosse ifrån. Kändes inte mer än rätt att han skulle hjälpa dom som en slags betalning för att vi idag har väldens bästa hund boendes hos oss

-håller ni inte med?


Medans Jonas fixa med tapetseringen fick våra minsta testa på att rida islandshästar -något som är lite av deras verksamhet och dom har både ridskola och x antal hästar ute i hagarna runt om gården. Eddie var mest taggad och ridning föll honom så naturligt och enkelt. Han var inte rädd eller nervös utan red som om han gjort det sen födsel?! Barnen red både med och utan sadel men sadel var att föredra -om Eddie får bestämma!

 

 

 

 

 

 

  

Förutom det grillade vi hemmagjorda hamburgare utomhus -visst smakar allt så mycket bättre ute än inne?! Sällskapet vart större när även Jonas chef med familj anslöt sig till oss under dagen -ett sällskap som jag uppskattar att hänga kring! Det vart mer 4h utomhus och kroppen var hel slut när vi vid 17 tiden rullade in på gården. Vid läggdags sa Eddie att det var den bästa fredag någonsin och önskan om att få åka tillbaka dit för att rida igen är just nu högst på listan.

 

 

 

Av Natascha Lindberg - 11 april 2020 16:54


Jag har fått förfrågningar om hur man går tillväga med att göra egna churros hemma

-så enkelt!


 

 


Receptet tog min man ifrån Icas hemsida och ni hittar det HÄR  ⬅️ -följ det och det blir supergott, jag lovar! Någon fritös behöver ni inte -allt du behöver är en stor/djup kastrull och en hel del rapsolja och en spritspåse. 



Låt mig veta när ni har testat att göra egna churros -ni lär klappast blir besvikna!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards