Alla inlägg den 29 april 2020

Av Natascha Lindberg - 29 april 2020 12:11


Hej -lillördag och jag är ledig! 

Egentligen skulle jag ha arbetat idag men efter att ha dubbelkollat mina tider så insåg vi att jag redan hade gjort min kvot för denna vecka och jag vart ledig idag -hur skönt!? 

Jag förstår dom som tycker det är drygt att vara hemma, man blir lätt rastlös och att tiden liksom bara flyter ihop. Att man får mer gjort när man arbetar än då man är helt ledig. I mitt fall är jag ju inte riktigt ledig eftersom jag har vår yngste hemma på heltid dom dagarna och då går dagarna i ett -här hemma är det aldrig en lugn stund eller tid för att bli rastlös. Men jag skulle absolut blivit knäpp av att gå hemma om jag vore helt själv! 


Dagen kickade vi igång med att åka till tandläkaren för att efteråt fika inne i stan. Tanken var att även passa på att köpa ett par finbyxor till Eddie som annars går enbart i mjukisar som han ska ha vid speciella tillfällen.. men vet ni -allt var stängt. Det var flera veckor/månader sen som jag sist var på stan och hade ingen aning om att tiderna är så begränsade just nu. Nästintill hela gågatan i stan var tom på folk och den enda vi låg märke till var en pappa med barnvagn som passerade oss 4 gånger medans vi satt och fikade -säkert för att försöka söva barnet inuti vagnen. Eddie snappade upp han också hur öde allt såg ut och påpekade att det säkert är pga coronasjukan men att det skulle bli bättre till sommaren!


 

Min kloka pojke -vi får hoppas på det!

 

  

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards