Direktlänk till inlägg 21 april 2020

Ragnar Lodbrok!

Av Natascha Lindberg - 21 april 2020 06:00


Det var en sorglig dag igår när vi på eftermiddagen begravde vår andra katt

-bara 1,5 år efter att vi fått hem han.


Han hade vart saknad i nästan precis en vecka när vi via facebook fick se ett inlägg om att en svart/vit katt hittats död ute vid stora vägen en bit bortanför vart vi bor -det var Ragnar. Ett annat par som hade sett inlägget före oss hade tagit sig ut till platsen för att ta med katten till veterinären i hopp om att han var chippad och på så vis kunna spåra oss som ägare -vi hade en tid inbokad idag för att chippa, kastrera och vaccinera. Det känns så sorgligt att vi inte hann med det då det antagligen hade kunnat förhindra situationen som vi idag befinner oss i -utan katt!

 

Vi hittade han via en köp/säljes facebooksida i Hedemora -bara en dag efter att vi begravt vår första katt som vart sjuk i cancer. Egentligen var vi inte redo för honom just då men det var svårt att låta bli att inte förälska sig i honom när han var så lik vår första katt -han hörde hemma hos vid första ögonkastet och det tog mig veckor att övertala säljaren om att göra alla nödvändiga veterinärbesök och vaccinationer för att vi skulle känna oss trygga med att åka till Hedemora för att hämta hem honom. Men det visade sig snabbt att allt tid och pekfingret jag hade gentemot säljaren i slutänden var värt det -han var perfekt!


 

Ragnar var en speciell misse som älskade ungarna och oss. Han var allas katt och gillade att mysa bredvid barnen morgon och kväll. Han passade in hos oss från dag ett!

 

 

 

 
 
Silverblomma

Silverblomma

21 april 2020 08:27

Tråkigt att förlora ett älskat husdjur❤️ Jobbigt när det sker plötsligt och oväntat utan möjlighet till avsked men han har det nog bra i sin himmel nu..

http://www.nouw.com/silverblomma

Natascha Lindberg

21 april 2020 08:46

Kanske var det väl just det, att vi inte fick säga hejdå. Vi alla hade ju förhoppningar om att han skulle komma tillbaka ❤️

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

21 april 2020 09:32

Vad sorgligt att läsa. Jag ser ofta annonser om att någon sett en påkörd katt nånstans och jag får alltid en klump i magen och tänker om det är min. Oftast är det inte ens här i närheten, men jag tänker ändå. Beklagar!

http://www.frokenrodlok.se

Natascha Lindberg

21 april 2020 09:37

Tack❤️

 
Therese Carlsson

Therese Carlsson

21 april 2020 10:24

Vad tråkigt att förlora sitt husdjur ❤️ det är bra att få säga hejdå till sin vän vilket är tråkigt att ni inte fick, beklagar sorgen

http://www.nouw.com/2barnsmammaochfru

Natascha Lindberg

21 april 2020 10:44

Så är det ju ❤️

 
Ingen bild

Jessifri85

21 april 2020 15:30

Beklagar sorgen 😢Kram❣️

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:32

Tack

 
Diana Saelöen

Diana Saelöen

21 april 2020 19:48

Åhhh, vad ledsen jag blir, jag vet precis hur det känns när ens älskade katt blir påkörd eller av annan anledning går bort. katten vi har nu är alltid ute hela nätterna och är i bland borta några dagar, men han kommer alltid hem igen...i alla fall än så länge.

http://nouw.com/fibrolivet

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:32

Vi hoppas att han fortsätter med det

 
Ingen bild

Paulina

21 april 2020 21:01

Det är alltid tråkigt att förlora ett husdjur. Den hade det säkert bra hos er och hoppas den har det bra i katthimmeln också 💕

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:31

Han hade det superbra, vi alla älskade han

 
Yasmine mamma till dennis och angelina

Yasmine mamma till dennis och angelina

21 april 2020 21:45

Så fin kisse. Så himla sorgligt. Tråkigt att förlora sin lilla vän. Kram

http://www.nouw.com/yasminegill

 
charlottelinden.se

charlottelinden.se

22 april 2020 00:09

Nej men, usch. Nu brast mitt hjärta! Som kattägare själv kan jag verkligen sätta mig in i situationen och jag kan inte ens föreställa mig hur ont det måste göra. Beklagar sorgen :(

http://charlottelinden.se

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:31

Tack

 
Elina

Elina

22 april 2020 05:41

Nej vad sorligt❤ Det är så hemskt med påkörda djur! Usch vet inte vad jag skulle göra om våra katter blev påkörda! Beklagar sorgen 💕

http://Www.detkaosvikallarvardag.com

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:30

Tack så mycket

 
Amanda

Amanda

22 april 2020 08:42

Men fy vad tråkigt att ta bort ett djur beklagar sorgen

http://Amindiz. Se

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:30

Tack

 
Kamilla

Kamilla

22 april 2020 09:10

Beklagar verkligen förlusten av er katt. Alltid lika sorgligt att förlora nära och kära. Kram från mig

http://https://kamillaskamera.com

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:30

tack, det känns riktigt trist

 
Sofie

Sofie

22 april 2020 09:29

Så tråkigt, aldrig roligt att förlora en familjemedlem. 😥🌷

http://nouw.com/sofiefriden

Natascha Lindberg

23 april 2020 08:29

Nej det är det inte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natascha Lindberg - 6 februari 2022 15:13

  ..dem fanns det hela gårdagen. Solen låg fint över siljan när vi tillsammans med dem små gick tipspromenaden längs saxviken. Det fanns isprinsessor, korv och varm saft. Vår näst yngste vart dock både arg och ledsen över att inte kunna åka skridsk...

Av Natascha Lindberg - 28 januari 2022 15:53


  inte direkt -tidigare idag trodde jag det var lördag idag. Alla dagar flyter lite ihop nu, helgen ser man inte ens fram emot! Igår testade sig familjemedlem nr 4 för covid, 2 kvar och jag är en av dem. I 3v har jag nu haft symptom, dem finns där ...

Av Natascha Lindberg - 19 januari 2022 15:48


  Då är vi där, så som många andra just nu -i familjekarantän.  Fast än det är jag som har vart mest utsatt, ingått i 2 smittspårningar +vart sjuk sen i tisdags förra veckan så är det inte jag som är den "skyldige"  Nu tänker jag att det had...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 14:11

  något som står med på min buckit-list -men som jag trott jag måste resa till typ Norrland för att kunna se. Men igår fick jag uppleva det -rakt ovanför vårt hus.        Helt galet fint!   🖤   ...

Av Natascha Lindberg - 15 januari 2022 13:56


  Jag hade så mycket att göra i veckan. Lämna in hunden på klippning, tandläkarbesök och fixa mina naglar. Alla dessa ärenden fick jag ställa in eftersom det tog nästan 3 dygn för mig att få tillbaka negativa covid-testet.  Jag började i torsdags...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards